Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 9,741 - 9,750 (kaikkiaan 33,849)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• Tolopainen Tolopainen

Se maksutapa alennus on puoli prosenttia, kun maksaa spankin kortilla. Vuosihyvitys ei ole pääoman korkoa, vaan koko vuodelta tuleva ostohyvitys. Lisäksi maksetaan osuuspääoman korko.

Haba Haba

Maksutapa alennus tulee kun maksaa s-kortilla, olikohan 0,5%. Tulee siis bonusten lisäksi. Vuosibonus on ylijäämän palautus joka jaetaan kertyneiden ostojen mukaan.

no, kertauksena.

Tolopainen Tolopainen

Minä kerroin jo Visakallo, että kaava on hinta/laatu. Et ole vielä kertaakaan sitä käyttänyt autokaupoissasi..

Visakallo Visakallo

Tolopaisen kahden hengen perheen ostokset pitää olla yhteensä 900 euroa kuukaudessa, jotta pääsee 5% bonukseen. Meidän kahden hengen taloudessa ei tahdo siihen kovin usein päästä, vaikka mukana on myös vakuutus-, teleoperaattori-, hotelli-, ja polttoaineostot, yms. -Taitaa Tolopaisen huomattavasti nuorempi rouva olla aika innokas vihreän kortin vinguttaja!

Gla Gla

Laatu on siitä hieno muuttuja tuossa kaavassa, että sen saa jokainen määritellä itse. Laatuhan tarkoittaa sitä, että tuote vastaa kuluttajan tarpeita. Yhdelle laadukas tarkoittaa autoilussa ylelliseltä tuntuvaa sisustusta, alhaista melutasoa ja monipuolista varustetasoa, toiselle ongelmatonta käyttöä 500 000 km ajan, kolmannelle etenemiskykyä metsäautotiellä, neljännelle rouvan makuun sopivaa väriä jne. Minun on vaikea uskoa, että maailmasta löytyy kaksi kansainvälistä suuryritystä, joiden tuotteissa ei hinta ja laatu olisi sopusoinnussa. Yhtälö on sama kuin klisee jonkin erikoisen lajin sukupuuttoon kuoleman syystä: Kuoli omaan mahdottomuuteensa.

Tolopainen Tolopainen

Teillä sitten rouva tuhlaa makuuhuoneessa ja säästää keittiössä. Taisit unohtaa rautakaupan. Jos kaikki vakuutukset menee bonuksiin, niistä tulee lähes 2k€ vuodessa.

Hinta/ laatu suhteelle löytyy kriteerit, jos niitä käytettäisiin. Suomessa myytäisiin aika vähän eurooppalaisia autoja.

Puuki

Miten paljon säästää dieselautolla, jos ajokm:t on 10 ooo km/v ?  Käyttövoimavero keskikokoisella autolla on  450-500 € isompi kuin bensa-autolla ja polttoaineen hintaero n. 25 s/l .  keskikulutus ~ 6 l /100 km .   Laskutehtävä kaikille säästäväisille sukankuluttajille.

Niinkutsutun  ympäristöystävällisen sähköpirssin akustot pitää uusia jonkin ajan kuluttua,   ja kennojen osittainen uusiminen (jos ei uusita koko akkua kerralla) tehdään kuulemma vielä ulkomailla .  Siksi varmaan akkuautojen hinnatkin putoaa tavallista rivakammin, kun akut on edelleen kalliita eikä niitä voi hyvällä tahdollakaan sanoa kovin ympäristöystävällisiksi.

Ruoka-ostoksissa säästää oikeasti , jos käy hakemassa ruokatarpeita 30-60 %;n alehintaan illalla. Vielä enemmän jos dyykkaa roskiksesta parhaat einekset samoihin aikoihin , ehkä vähän myöhemmin.  En ole tuota viim. mainittua itse tehnyt  mutta ei siinäkään ole mitään paheksuttavaa.  Iso määrä käyttökelpoista ruokaa menee vuosittain kaatopaikoille.

Visakallo Visakallo

Kyllä se rautakauppakin oli mukana, ja muutaman autonkin olen aikoinaan ostanut S-bonuksia kartuttamaan. ABC:llä tulee syötyä lähes sata kertaa vuodessa. Vakuutusmaksut ovat minulla aika paljon suuremmat kuin Tolopaisella.

Visakallo Visakallo

Eikös se bensan ja dieselin hinnanero ole nykyisin kutistunut n. 10 centiin litralta?

rööri roope

Nyt on suomen markkinoilla tarjolla patter tesla 3 hintaan n 50000e.Valmistusmaa kiina.

Esillä 10 vastausta, 9,741 - 9,750 (kaikkiaan 33,849)