Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 9,811 - 9,820 (kaikkiaan 32,145)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Visakallo Visakallo

    Mitäs niistä S-bonuksista enää, kun dieselverolla tienaa paremmin!

    Tolopainen Tolopainen

    Onko Visakallo ostanut dieselin. No niin kehitys on alkanut pitkän taantuman jälkeen, vielä ei ole toivoa menetetty. Se on hyvä valinta vanhemmalle herralle. Ei sammu joka risteyksessä.

    jees h-valta

    Minun kyllä sammuu joka risteyksessä bensa-auto ja niin kai ne nykyään tekee dieselitkin. Näin säästetään nääs Toloppa.

    Visakallo Visakallo

    Enpä ole ostanut dieseliä, ja tuskin ostankaan. Tarkoitin tuolla edellä Tolopaisen omia bisneksiä. Eikö Tolopaisen kannattaisi ostaa useampi dieselauto pihaan seisomaan, kun niillä dieselveroilla niin hyvin tienaa?

    Puuki

    Kun ei tarvi maksaa dieselveroa, niin siinä säästää. Jos on dieselauto ,niin voi kokeilla onneaan ja ajaa verottomalla löpöllä.  Silloin ei kyllä   välttämättä tule säästöä loppupeleissä.

    Tolopainen Tolopainen

    Noista hybrideistäkin pitää maksaa veroa, ei ne mitään verottomia ole, älkää luulkokaan.

    Paljonko Mizun vero on vuodessa. Visakallo ei ilmeisesti tiedä, että Mitxun huoltoväli on vosi tai 20000km. Kiassa 2v.

    Puuki

    Hybridiauto kustantaa joskus hankintahinnaltaan  enemmän kuin polttomoottorinen, joku malli voi olla edullisempikin.  Mutta jos liikkuu laajemmalla alueella kuin sähköpolkupyörän toimintasäde on , niin polttoaineen kulutus onkin suurempi kuin tavan polttomoottoriauton samalla matkalla.    Akkuauton päästöttömyys/hybridin vähäpäästöisyys  toimii   vain paperilla teoriassa.

    jees h-valta

    Puuki oikeassa. Olen seurannut nyt kahden hybridiauton talvielämää ja olen varma että niiden kanssa touhuaminen on maksanut enemmän kuin minun bensa-autoajeluni. Ensinkin aina tulee sauhu piipusta heti kun lähdetään ja vähän väliä pitää sulatella piuhan luukkua että saa pelattua sähkön kanssa. Mitään hyötyähän siitä sähköstä siellä akussa ei ole koska polttomoottorihan sitä autoa kuljettaa. Ja molemmat sentään länsimaiden laadukkainta autonvalmistusta, olevinaan.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Tuossa jutussa jonka aiemmin linkitin, kerrottiin myös hybrideistä talviajossa pari seikkaa. Toivottavasti muistan oikein. Kun pakkasta on paljon, ne eivät käynnisty sähköllä. Jos pakkanen on lievä, ne voivat kulkea hetken sähköllä, mutta sitten kun virtanen loppuu, käynnistetään esilämmittämätön polttomoottori. Ei hyvä.

    Tolopainen Tolopainen

    Hybridillä ei voi ajaa ollenkaan, jos sen akku on viallinen. Vanhoihin autoihin on sitten pakko uusia akku, jos niillä aikoo jatkaa ajamista. Miksi jotkut menevät vapaaehtoisesti tuohon killeriin.

    Sanovat, jotta nykyaikaisen bensiinimoottorin lämmittäminen on täysin turhaa. Eihän lohkolämmittimiä enää saa uusin autoihin asentaa. Pohjassa on pieni laastarilappu, jolla lämmitetään.

Esillä 10 vastausta, 9,811 - 9,820 (kaikkiaan 32,145)