Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 9,821 - 9,830 (kaikkiaan 32,102)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Nimetön

    https://www.facebook.com/Watchingvideo2021/videos/525830352150867/ Väliin saha kevennys, katsokoon kuka näkee ja uskaltaa.

    Gla Gla

    Puuki: ”Hybridiauto kustantaa joskus hankintahinnaltaan  enemmän kuin polttomoottorinen, joku malli voi olla edullisempikin.  Mutta jos liikkuu laajemmalla alueella kuin sähköpolkupyörän toimintasäde on , niin polttoaineen kulutus onkin suurempi kuin tavan polttomoottoriauton samalla matkalla.”

    Miten väitteesi näkyy esim. Corollassa? Maksaa saman kuin vastaavan kokoinen ja varusteltu polttomoottoriauto sekä kuluttaa testeissä vähemmän kuin kilpailijansa, esim maantieajossa 4-alkuisia lukemia.

    Tm vertailussa Corolla vei maantiellä 4,2 l, kun uusi Mazda korkeapuristeisella koneella 5,3. Focus ja Golf siltä väliltä.

    Visakallo Visakallo

    Tolopainen: ”Visakallo ei ilmeisesti tiedä, että Mitxun huoltoväli on vosi tai 20000km. Kiassa 2v.”

    Kyllähän minä Tolopainen olen autoni huoltovälit ja -ajat tiennyt. Koska ajan 30 000 km vuodessa, Mitsuun niitä huoltoja tulee silloin 1,5 kp/ vuosi. Jos se yhtään Tolopaista lohduttaa, verottaja sponsoroi ajoistani 25 000 km vuodessa.

    Tolopainen Tolopainen

    Niinpä eli huoltoihin menee 350€ ja mitä se käyttömaksu olikaan vuodessa. Onpa minimoitu yksityisajot, ilmeisesti rouva pyöräilee ostoksille, tulee halvemmaksi, ei voi ostaa kovin paljon.

    Visakallo Visakallo

    230 euron luokkaa / vuosi on se Mitsun käyttömaksu.

    Tolopainen Tolopainen

    Minulla ei ole vähennettäviä kilometrejä kuin 5000km, eli puolet menee omaan piikkiin.

    Puuki

    Gla:n korolla voi olla poikkeus , kun maksaa saman verran eikä enemmän tai vähemmän kuin polttomoottorinen vastaava auto.  Siihen haarukkaan -enemmän tai vähemmän – sopii monen hintaista kärryä , joku juuri saman hintainenkin voi olla joukossa . Pahoittelen epätäsmällisyyttä.

    Lataushybridien vertailussa  (TM nro 12  -20 ) niiden autojen kulutuslukemat vaihteli latauksen kanssa 10 – 17 l / 100 km.  Mersu, Volkkari, BMW ja Volvo,  keskikokoluokan autoja . Hinnat n. 50 – 65 k€ / auto.    Keskikulutus koeajoreitillä 5,1 l /100 km + sähkö.  Kesäkelillä. Miten lienee , kun kulutuslukemat muuttuu esim. 25 C-ast. pakkasella ?   Töpselilataus alensi polttoainekuluja , mutta vain jos sitä käytetään säännöllisen jatkuvasti  eikä ostolatauspaikoista  joissa kwh-hinta nousee usein liian korkeaksi.

    Haba Haba

    Niin, jos hankkii 60 k€ maksavan auton ja sitten havaitsee että pakkasella viekin 1,5 l/100 km polttoainetta enemmän…. olisikohan kyseessä ostokrapula sekä liian pienet tulot.

    Visakallo Visakallo

    Tolopaisella ja minulla näyttäisi tulevan autoon saman verran yksityisajoja, eli Tolopaisen huomattavasti nuorempi rouvakin käy pyörällä kaupassa. Meillä käy se, joka parhaiten kulloinkin ehtii.

    Gla Gla

    Onko Visakallo aloittanut eläkepäivillään pyöräilyn? Loistavaa! Viimeksi sanoit työnjaon olevan se, että rouva pyöräilee ja sinä toimit mekaanikkona.

Esillä 10 vastausta, 9,821 - 9,830 (kaikkiaan 32,102)