Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 9,831 - 9,840 (kaikkiaan 32,074)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Visakallo Visakallo

    Rouva on pyöräillyt koko ajan, minä vähemmän, eli kehumaan ei sillä pääse. Meikäläisen kaupassa käynnit hoituu enimmäkseen metsä- ja muista yritysajoista tullessa, joten niistä ei ylimääräisiä kilometrejä autoon juuri synny.

    Haba Haba

    Onko nämä rouvat yleisiä rouvia vai minkä vuoksi nämä tiedot pitää jakaa että puoli Suomea tietää?

    Rane

    Tolopaisen ja Visan rouvat ovat paljon mielenkiintoisempia kuin esim. Haban viiksiharrastus.

    Haba Haba

    Ahaa rane on jonkinsortin asiakas, myy sinä käymälassä sillävälin kun käyn myymälässä.

    Gla Gla

    Puuki: ”Lataushybridien vertailussa  (TM nro 12  -20 ) niiden autojen kulutuslukemat vaihteli latauksen kanssa 10 – 17 l / 100 km.”

    Eli lataaminen ajamalla varsinkaan kaupunkiajoa ei ole kannattavaa, kun töpselistä saa saman energian murto-osalla kustannuksia. Kuitenkin kun suurin osa matkoista kaupungissa on alle 5 km ja työmatkatkin menee suurelta osin akun lantamaan eli 40 km, alentaa tuo selvästi polttoainekuluja. Se, että talven kylmimmillä säillä sähköautoilun osuus jää pieneksi, ei keskiarvoa paljon heilauta ainakaan etelässä.

    TM 12/20: ”Luvut kertovat yksiselitteisesti sen, että taloudellisimmat lataushybridit ovat ilman sähkönkin käyttöä varsin taloudellisia, mikä tietysti on erittäin hyvä asia.”.

    Jos markkinoilta löytyy huonoja, ei kai niiden perusteella pidä tekniikkaa väheksyä. Ei jalostetulla taimella aukon uudistaminenkaan ole huono juttu, vaikka joku jättäisikin hoidon rästiin.

    Tolopainen Tolopainen

    Akkukäyttöisten autojen historia tulee jäämään lyhyeksi, pelkkä välivaihe. Ei ole mitään järkeä kuljettaa pientä energiamäärää mukana, jos se pitää laittaa puoli tonnia painavaan metallimöykkyyn. Vasta vetytalous tulee olemaan ratkaisu päästöongelmaa.

    Visakallo Visakallo

    Gla on aivan oikeassa, ei pidä yleistää huonoimpien esimerkkien takia. Toyotalla on kaikkein pisin kokemus hybrideistä. Prius taisi tulla markkinoille 1996, eli jo 25 vuotta sitten. Heillä kokemus ja tekniikka on mennyt huimasti siinä ajassa eteenpäin.

    Visakallo Visakallo

    Toyota on myös vetyautomarkkinoilla kaikkein pisimmällä.

    arto arto
    Puuki

    TM:n Hybridiautotesti oli tehty kesällä. Monesta eri asiasta riippuu se kok. taloudellisuus , mm. auton hankintahinnasta , keskimääräisestä ajomatkasta ja missä liikutaan.  Esim. Mersun hybridin toimintasäde puolittui ”epävirallisessa” koeajossa 15-20 ast. pakkasella. Lämmitys vie suuren osan energiasta , jos on kylmä keli.  Akku- ja hybridiautonkin pitää pysyä lämpimänä talvella, niin myös auton  akuston.   Akkujen paino ja niiden uusimistarve on se pullonkaula joka nostaa kokonaiskustannuksia, toisilla autoilla enemmän toisilla vähän vähemmän. Voi se hybridi Tojota ollakin ihan hyvä auto, en  väitä vastaan, kun ei ole kokemusta enkä ole tutustunut idän ihmeeseen tarkemmin. Vanhemmissa Tojoissa oli  huonot ajo-ominaisuudet verrattuna moniin muihin merkkeihin, mutta onhan sekin ”vika” voitu jo saada korjattua , kun niitä autoja on tehty muutaman  vuosikymmenen  ajan jokunen kappale.

Esillä 10 vastausta, 9,831 - 9,840 (kaikkiaan 32,074)