Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

  • Tämä aihe sisältää 32,069 vastausta, 174 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 57 minuuttia sitten GlaGla toimesta.
Esillä 10 vastausta, 9,851 - 9,860 (kaikkiaan 32,071)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Jätkä

    Kalliimmatkaan automerkit eivät ole ajo-ominaisuuksillaan pärjänneet sen paremmin, suhteessa hintaan, vaan jopa paljon huonommin. Mutta en tietty tarkoita mitään hirmukalliita urheiluautoja, vaan normaalikäyttöön tarkoitettuja, alle sadantuhannen hintaisia, ei siellä Mersut ja bemarit juhli, vaikka niissäkin on hyvät ajo-ominaisuudet. Annelin listalla neljä viimeisintä ovat kyllä sarjassaan siltä osin parasta A-ryhmää.

    Kaikki siihen liittyvä ei kuitenkaan liene täysin valjennut edes VAG:n insikööreille, koska Esim Audin alustarakenne on paljon monimutkaisempi ja rakenteellisesti heikompi, kuin vaikkapa Volkkarin, mutta vaikka sinne joutuukin vaitelemaan tämän tästä kalliita tukivarsi/nivel moduleja, sen rakenteen paremmuutta ei ajossa huomaa muuten kuin huollon laskuja maksellessaan.

    Audin osana onkin olla edelläkävijä, joka joutuu kaikki uutuudet kenttätestamaan ennenkuin ne laitetaan massatuotantoon.

    Gla Gla

    Jätkä: ”Ja HÖPÖHÖPÖ! Nykyaikaiset dieselmoottorit käyvät parhaiten n. 90 asteen lämpöisinä. Normaalikäytössä ja -ajelussa kesähelteelläkään ei flekti pyöri, eli moottori ei tuota lämpöä liikaa, talvella on lähinnä kyse siitä, että ei tuota tarpeeksi.”

    Dieselinkin polttoaineesta yli puolet menee harakoiden lämmitykseen, vaikka jätkällä ei flekti pyörikään. Mikä tässä on niin vaikeata ymmärtää? Laskee sitten jäähdytysnesteet pois. Turha energiaa veden pumppaamiseen on käyttää, jos lämpöä ei tarpeeksi tule.

     

    Nimetön

    Ainakin minulle koulunpenkillä joskus (aika kauan sitte) opetettiin että polttoaineen energiasta saadaan käytettävään muotoon, bensiinistä 25% ja diisselistä 35% .

    Jätkä

    Prosentit ovat nykyään jo paljon suuremmat, Dieselissä puhutaan jo yli 50 %:n hyötysuhteesta.

    Perko

    Niin se on, Iltalehti:
    Dieselissä moottori voi siis ottaa täyden ilmamäärän moottoriin ja on siis ”kaasuläpppä” täysin auki. Imuhäviöt pienenevät, puristuspaine saadaan suuremmaksi ja hyötysuhde paremmaksi. Dieselmoottorin tehoa säädetään siis polttoaineen annostelulla, ei virtausta kuristamalla.</p>

    Toki myös bensiinimoottorin hyötysuhde on parempi, kun ”kaasulappä” on auki, ilma kulkee vapaasti ja sitä on puristettavaksi. Bensiinimoottorissa polttoaineen ja ilman suhde on useimmiten lähes vakio, joten ilmaa pitää osakuormalla valitettavasti kuristaa.<

    Nimetön

    No hyvä että Jätkä istu koulunpenkillä kun puhuttiin polttomoottrin hyötysuhteesta, Jätkän ensimmäisistä kommenteista luulin että kiipeilikö Jätkä silloinkin variksenpesillä kun asiasta puhuttiin.

    Visakallo Visakallo

    Tästä Tolopaiselle seuraavaksi Toyota Mirai vetyauto. Ei ole vielä Suomessa myynnissä, mutta Saksasta sen saa 64 000 eurolla, eli irtoaa melkein pelkillä S-bonuksilla ja dieselverotuloilla:

    https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/649a3ae3-a025-42b0-800e-5d938dcac38c

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Aika pitkä tankkausmatka tulee, vai saisiko sen vetytankin omaan pihaan?

    Seatin kulutus: kesällä parhaimmillaan noin 6.75 (ei niin kehuttava, ilmastointi päällä) ja nyt talvella lyhyessä kaupunkiajossa tasan 9 litraa sadalla (ihan hyvä).

    arto arto

    Turbo ne ilmaa syöttää moottoreille nykyään. Samalla hyötysuhde paranee. Kyllä bmw hyvä ajettava. Harraste ja junnun auto sellasia. Itsellä työ autona ford. Työkaverilla fag konsernin auto ford parempi sen mielestä ajaa.

    Mettämakuri

    Ranger?

Esillä 10 vastausta, 9,851 - 9,860 (kaikkiaan 32,071)