Keskustelut Luonto Median metsäpolitiikka

Esillä 7 vastausta, 1,001 - 1,007 (kaikkiaan 1,007)
  • Median metsäpolitiikka

Merkitty: 

Tiedossa on, että joillain kanavilla on erilainen käsitys vastuullisesta journalismista kuin toisilla.

Kirjoitin Ylen tuoreimpaan susikeskusteluun useita kommentteja. Osaa en huomannut julkaistun ollenkaan, osa julkaisiin, mutta hävisi hetken kuluttua ja vai muutama jäi jäljelle.

Kuuluuko moderaattorin ottaa kantaa keskusteltavaan aiheeseen vai klikkaileeko joku asiattoman viestin ilmoituksia ja viestit poistetaan kritiikittä. Ylen asenne on tiedossa, joten olen koittanut pysyä asiassa, etten sen takia anna aihetta viestien poistoon.

Millaisia kokemuksia muilla tuosta on?

• Metsäkupsa Metsäkupsa

Median metsäpolitiikka ei pääsääntöisesti paljon metsänomistajan mieltä lämmitä. Yli 40 vuotta olen Helsingin Sanomat tilannut, mutta nyt lopetin tilauksen. Syitä on ainakin kaksi, ensiksi minulle kyseinen lehti on liian vihervasemmistolainen. Toiseksi sysäyksen päätökseen antoi haja-asutusalueiden viikonloppu jakelun päättyminen. Olen paperilehden ystävä, niin ei maanantaina kolmea hesaria muiden lehtien kerkeä lukea.

Visakallo Visakallo

Viime vuonna loppui minunkin 46 vuotta kestänyt Helsingin Sanomien tilaus. Se maailma, mitä lehti edustaa, on liian erilainen omaani verrattuna. Keskisuomalainen edustaa enemmän minun maailmaani.

käpysonni käpysonni

Jos ei kaupallisen median jutut miellytä, on tietysti helppoa kieltäytyä maksamasta heidän tuotteistaan, kaupallinen media toisaalta ei ole edes velvollinen miellyttämään kaikkia. Ylen tapauksessa on toisin, kaikki joutuu yle-veroa maksamaan, niin odottaisi tälläiseltä medialta edes tasapuolista asioiden käsittelyä. Saksassa eräs nainen haastoi sikäläisen yleisradioyhtiön oikuteen, kun se ei hänen mielestään uutisoinut asioista tasapuolisesti:

https://www.suomenuutiset.fi/tyytymattomyys-saksan-yleisradiota-kohtaan-kasvaa-lupamaksusta-taistellaan-oikeudessa/

oksapuu

Aikaisemminkin kertonut, pitihän se hesarin pitkäaikainen kestotilaus lopettaa.

Ei vaan jaksa, kuukausiliitteen sarjakuva kertoo linjan. Kari Suomalaista tulee ikävä tähän nykymenoon…

A.Jalkanen A.Jalkanen

HS digitilaus toimii joka päivä, eikä tarvii odotella Posti-Kustia. Voi lukea näköislehteä, verkkolehteä, tai vain otsikoita ja kommentteja, kuten itse teen.

Timpalle. Kirjailija Anni Kytömäen koulutukseksi mainitaan netissä luontokartoittaja. Vankka luontotietämys näkyy kyllä kirjoistakin. Metsänhoidosta hän ei ehkä niin paljon tiedä. Ovat nuo Annin väitteet kuitenkin osaksi totta: aukoissa kasvaa myös kuusia ja avohakkuut yleistyivät harsintajulkilausuman jälkeen.

https://luonnonperintosaatio.fi/anni-kytomaki-luonnonperintosaation-hallituksen-puheenjohtajaksi/

Timppa Timppa

Ne Annin jutut ovat tyietysti siteeksi totta, kuten aito propakandisti tekee.  Toteutuuko sitten jutussa journalistinen  tasapuolisuus, kun Anni ei kerro sitä, ettei jatkuvan kasvatuksden metsään synny mäntyjä tai lehtipuita.  Sitä ihmettelen.

A.Jalkanen A.Jalkanen

Ei näytä olevan väliä tasapuolisuudella. Olisi kiva joskus kuulla (YLEn ja Hesarin) toimittajilta kommenttia tähän. He luultavasti vastasivat jotain ympäripyöreää, kuten että me kirjoitamme siitä mistä juuri meidän lukijamme ovat kiinnostuneita. Unohtuu se että aiheen monipuolinen käsittely palvelee lukijoita parhaiten.

Esillä 7 vastausta, 1,001 - 1,007 (kaikkiaan 1,007)