Keskustelut Luonto Median metsäpolitiikka

Esillä 10 vastausta, 1,151 - 1,160 (kaikkiaan 1,169)
  • Median metsäpolitiikka

Merkitty: 

Tiedossa on, että joillain kanavilla on erilainen käsitys vastuullisesta journalismista kuin toisilla.

Kirjoitin Ylen tuoreimpaan susikeskusteluun useita kommentteja. Osaa en huomannut julkaistun ollenkaan, osa julkaisiin, mutta hävisi hetken kuluttua ja vai muutama jäi jäljelle.

Kuuluuko moderaattorin ottaa kantaa keskusteltavaan aiheeseen vai klikkaileeko joku asiattoman viestin ilmoituksia ja viestit poistetaan kritiikittä. Ylen asenne on tiedossa, joten olen koittanut pysyä asiassa, etten sen takia anna aihetta viestien poistoon.

Millaisia kokemuksia muilla tuosta on?

• Petkeles Petkeles

Sitä toisenlaista käsitystä varten voi katsoa VHS-kasetilta Alfa-TV:tä ja lukea Maastullia.

Nostokoukku

Kyllä niitä on neutraaleja ja aivan asiallisiakin kirjoituksia ja tv-ohjelmia metsästä.

Minulle ei ole koskaan tullut sahan muttereita kiristäessä hiki enkä ole siihen jatkovartta tarvinnut. Muissa toimissa on tullut hiki. Toimihenkilönä olin aina joskus pottuuntunut. Etupäässä silloin, kun jouduin työnantajan käskystä tekemään selvää vääryyttä metsälle, laskipahan miten ja millä korkoprosentilla tahansa. Puhelimien mallit vaihtuvat puolivuosittain, mutta metsässä samat lainalaisuudet ovat pysyneet lähes samoina jääkaudesta lähtien. Ei  ne taskulaskimella muuksi muutu, mutta ihminen on mestari valehtelemaan etenkin itselleen.

Metsässä ei aina paista aurinko. Eikä siellä työskentele pelkästään onnellisia alle kolmekymppisiä nauravia ihmisiä. Mainitsemani lehdet antavat vähän liian siirappisen imelän kuvan metsässä tehtävistä töistä.

Rane2

” Eikä siellä työskentele pelkästään onnellisia alle kolmekymppisiä nauravia ihmisiä.”

No kukaan ei täällä kuvittele että nostokoukku ja petkesles olisivat koskaan kuuluneet tuohon joukkoon…

Nostokoukku

Olen ollut metsässä töissä vakituisesti huomattavasti alle kolmikymppisestä. Aina ei naurattanut eikä paistanut aurinko. Olen tavannut varmasti satoja metsäammattilaisia. Eivät hekään aina nauraneet ja hyvin usein myös kastuivat ja palelivat metsässä. Mainitsemissani lehdissä paistaa aina aurinko, vaatteet ovat puhtaat ja työntekijöitä naurattaa niin pirusti.

Nostokoukku

Työvaatteeni olivat metsätöissä puhtaat aina maanantaiaamuna, hetken aikaa. Mutta tahtoivat aina nopeasti ryvettyä pihkaan ja teräketjuöljyyn.

Kyllä minua metsässä hymyilyttikin. Huomattavasti useammin kuin itketti. Mutta aivan tavallisia totisia työpäiviä oli suurin osa, ilman sen kummempia mielenliikutuksia puoleen tai toiseen. Lehdissä kuitenkin nauretaan aina niin leveästi, että saattaa suupielet osua pienellä harjoittelulla pian niskantakana yhteen.

Rane2

”Työvaatteeni olivat metsätöissä puhtaat aina maanantaiaamuna, hetken aikaa.”

Lehtijutut siis tehdään maanantaiaamuna kun vielä naurattaa?

Gla Gla

Metsä-Suomi keskittyy ojitusten moittimiseen unohtaen täysin sen, mitä ojituksin on saavutettu.

Kuuntele Yle Areenassa:

https://areena.yle.fi/1-76601113

Nostokoukku

Näköjään. Mutta minulla ei ollut joka maanantaiaamu uusia työkamppeita kuten lehtijutuissa näkyy olevan. Ei ainuttakaan pykämää eikä palkeenkieltä missään.

Makarov

Jää kyllä kuuntelematta tuo ojitus juttu. Jotenkin tuntuu että voi aikansa käyttää johonkin järkevämpäänkin.

Petkeles Petkeles

”Metsä-Suomi keskittyy ojitusten moittimiseen unohtaen täysin sen, mitä ojituksin on saavutettu.”

Juu, vesistöt ja pienvedet pilalla. Riekot ym. hukassa. Hiilipäästöt tapissa. Jatkuva kuormitus. Ja lisää puuta johon teollisuuden maksukyky ei edes riitä. Ja ne lauhojen talvien korjuuongelmat.

Esillä 10 vastausta, 1,151 - 1,160 (kaikkiaan 1,169)