Keskustelut Metsänomistus Metsämiehen auto.

Esillä 10 vastausta, 581 - 590 (kaikkiaan 600)
  • Metsämiehen auto.

    *** Uutta ajokkia olisi katseltava. Tai uutta käytettyä paremminkin 🙂
    Olisikohan Subarun Outbackistä tehtävään. Toinen houkutteleva ehdokki on toki lantikan Discovery 3. Mutta avoin olen kaikille vinkeille millä koluta metsäautoteitä kuin liikahtaa sivistyneesti paremmilla paikoilla. Nyt saa omaansa kehua estoitta !

  • jees h-valta

    Puuntakunen kyllä tuossa arvon huononemisessa oikeassa mutta samaa tekee metsäautotie jos sitä ei vuosihuolleta. Eli raskas kustannus sekin vain omalla kustannuksella. Eri jos löytyy jakajia.
    Tuo Miisun tarkennus kyllä paransi asiaa eli on hiukan kooklettamaani etevämpi juuri maavaraltaan ja kooltaan. Tavaraa mahtuu hyvin.
    En nyt halua masentaa enempää joten pitäydytään tulevissa käyttökokemuksissa joita ainakin itse olen ajatellut vastakin kertoa kuten touhuan. Minulla ehkä tuo aitasouvi teettää hiukan enemmän haastetta kalustolle koska taimetuksen jälkeen tulee vielä yksi ronttaus tavaraa maastoon. Nyt olen sen asian hoidon jo oppinut enkä kantele enää pitkiä matkoja tavaraa. Pitää vain olla pitkäjänteinen ajatus toimista eteenpäin niin pystyy esim. muokkauksen yhteydessä kunnostamaan ajouran ajokelpoiseksi. Ei siis tieksi. Tätä olen jo muutaman vuoden harrastanut. Minä nyt menen pääsääntöisesti uudistusalan reunaan autolla kuormineen.

    MIISU4F MIISU4F

    Kiva juttu, Jees, jos huojennuit edes piirun 🙂 Puhutaan käyttökokemuksesta sitten, kun sitä oikeasti on tullut reilusti ja kaikilla teillä.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Hyvän merkin olet Miisu valinnut. Minulla on nyt kolme vuotta Skoda-kokemusta ja ihan positiiviset tunnelmat. Rengasvalintaa hieman ihmettelen: Yetin kesärengaskoko on 225/50R17. Juuri koetin ostaa renkaita profiililla 55 mutta eivät rengasliikkeestä myyneet mulle niitä. Kuoppaisilla pikkuteillä paukuttaa aika ”mukavasti” eli paino on näillä renkailla citykäytössä eikä maasturikäytössä!

    Nimetön

    E1 PITÄ LIIKAN HALPANLA AUTOLA AJAA,TYÖN MAILE USKONTATUUS VOI KÄRSIÄ.ISÄNTÄT ALKAA EPÄINLÄ ETÄ,E1 OLE OLTUT TYÖN MAITA KUN,TIENESTIT ON JÄÄNYT KÖYKÄNSIKSI.SEKÄN AMATIA TAITO E1 OLE,KOHTILAAN EI EHKEN PYSTY RAHA METÄN TEKOON.LIIKAN KALTIS AUTO TAASEN VOI,NOSTANTAA KATEUTEN ISÄNTÄSÄ.TÄÄLÄN PÄIN ON K0VA SE,AUTON KATEUS EN TIETÄ,ONKO MUU ALA PÄIN.KUN METURI E1 SAISIN AJAA,HYVÄLÄ AUTOLA.

    Gla Gla

    A. Jalkanen: ”Juuri koetin ostaa renkaita profiililla 55 mutta eivät rengasliikkeestä myyneet mulle niitä.”

    Tuossa vaiheessa olisi kannattanut vaihtaa liikettä. Toki renkaan profiilin kasvattaminen lisää myös renkaan ulkohalkaisijaa, mutta 50 -> 55 tuskin on niin suuri muutos, ettei Yetissä tilaa olisi. Ellei halua kasvattaa renkaan halkaisijaa, voi valita kapeamman renkaan, jolloin halkaisija pysyy samana. Lain puolesta estettä ei ole ja rekisteriotteestakin todennäköisesti löytyy kapeampi vaihtoehtoinen rengaskoko.

    Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

    Tuo autonvalmistajien ja rengasliikkeiden yms ihastus matalan profiilin renkaisiin on suorastaan ällöttävää.
    Foresterissakin seuraavassa mallissa (06) suurensivat vannetta ja madaltivat rengasta. Ei se nyt ainakaan huonompikuntoisilla teillä asiaa paranna. Hyvin ratkaisevaa on etäisyys vanteen reunasta tiehen, kun on vähänkään heikompikuntoinen tie.
    Yrittivät rengasliikkeessäkin minulle jo kerran myydä matalammat kesärenkaat, että kyllä ne kesällä menee ja on sallittu vaihtoehto foresteriin. Selitin asian kärsivällisesti ja kysyin että mitä iloan minulla niistä matalista renkaista olisi sitten. ”No kun ne on niin makeet” Totesin etten ole ostamassa renkaita syötäväksi ja kes kustelu loppui siihen.

    Varmaan monissa autoissa esim lumessa eteneminen paranisi paljon jos oli korkeammat renkaat, se on maavarassa millikin paljon. Kaventamaan renkaita ei pidä mennä, siinä menee herkästi tieominaisuudet pieleen. Tullut sitäkin nuukuuttaan joskus kokeiltua.

    Terveisin: Korpituvan Taneli

    jees h-valta

    Taneli on rengasjutut oivaltanut juuri silleen kun pitääkin.
    Nuorten autoissa ei vanteen päällä juuri näy kuin musta kuminauha. Onko ihme jos joskus karkaa lapasesta nykypäivän tientapaisilla.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Talvikitkat onkin profiilia 60 kun tilasin sellaiset. Tilaahan on pyöränkoteloissa vaikka kuinka, ja lumimies näyttää juuri siksi hassulta kesärengastuksella. En ruvennut kinaamaan kesärengasprofiilista, kun olisi pitänyt sitten laskea että onko se laiton (näyttääkö nopeusmittari vielä riittävän oikein).

    On hyvä rengasliike: Espoon Autopalvelu, Nihtisillankuja.

    Gla Gla

    Kun laittaa googleen hakusanaksi ”rengaslaskuri”, saa helposti selville miten mittarivirhe ja maavara muuttuu rengaskokoa vaihdettaessa.

    Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

    Kyllä on A.Jalkanen hyvännahkainen ihminen kun vielä mainostaa mokomaa rengasliikettä. Hehän palvelivat Sinua kelvottomasti.

    Terveisin: Korpituvan Taneli

Esillä 10 vastausta, 581 - 590 (kaikkiaan 600)