Keskustelut Metsänomistus Metsänhoitomaksu Mhy 2015 e ?.

Esillä 7 vastausta, 21 - 27 (kaikkiaan 27)
  • Metsänhoitomaksu Mhy 2015 e ?.

    Pakollinen metsänhoitomaksu kannetaan viimeisen kerran tänä syksynä,jos ministeriön lakiesitys sellaisenaan hyväksytään.Vuosi 2014 eletään Mhy.-kentässä vanhoilla säästöillä(vararahastot).

    Millainen v.2015 vapaaehtoisen jäsen maksun tulisi olla,jotta metsänomistajat olisivat valmiit sen maksamaan.Jos myös MTK:n jäsenmaksua yhdistykset joutuvat perimään,on vaarana että maksu tulee kynnykseksi olla yhdistyksen jäsen.

    Olisiko jäsenmaksu kaikille sama,vai olisiko syytä porrastaa tilakoon mukaan?. Oma mielipiteeni olisi esim.kolmiportainen maksuluokkajako.Pienen metsälön omistaja tuskin 50e enempää valmis maksamaan. Isomman tilan maksu oltava isompi,muttei montaa sataa euroa,

    Metsänhoitoyhdistysten tulonsa hankittava palveluiden katteesta,joiden tulee olla metsänomistajille kilpailukykyisiä kustannustehokkaita.

  • r.ritva r.ritva

    Mhy.maksu sama oli iso tai pieni jäsen.Kohtuuttomalta tuntuu kun joutuu toisen alueen metsälöstä maksamaan vielä saman maksun.Jos ne olisi yhtä.Niin pääsisi yhdellä maksulla.Tämä on aika erikoista.Näin pienehköistä metsistä maksat kaksinkertaisen jäsenmaksun kun isokin tila pääsee yhdellä.Edut on samat.Ehkä pintalaperusteiset olisi loogisempia.Tietysti voisi sanoutua irti sen toisen osalta.Luultavasti näin menettelenkin tulevaisuudessa ellei tämä järkiinny.

    jees h-valta

    Näin tuli toimittua ja muutenhan maksuni olisi myös lähes kaksinkertaistuneet pakkoajasta. Tuota yhtäkään en tarvitse mutta maksan niin kauan kun olen valtuustossa.

    oksapuu

    Järkevää on liittää kaikki tilat yhteen yhdistykseen jossa on maksukatto.
    Tulee sitten samalla serti kaikille tiloille 🙂 …

    jees h-valta

    Sertit on kunnossa PEFC.iä myöten. Metsä-Group on jo aikaa hoitanut sen kuntoon.

    oksapuu

    Taisit tarkoittaa FSC:tä, mutta joo yhtiön rengiksi en rupea…

    Kivelänhanttu

    RENKI !. Olen MHYn jäsen ja sopimus UPM kanssa. Itse päätän mitä metsässä tehdään, MHY ja UPM ovat minun renkrjä joitten palveluja käytän tarvittaessa.

    jees h-valta

    Noita kliseitähän kyllä pyöritellään milloin ollaan renkejä ja torppareita ja ties vaikka mitä. Itse miellän kyllä aivan samoin kuin kivelänhanttu että sitä yhteispeliä pelataan josta on hyötyä itselle ja erittäinkin metsätalouden pluspuolelle. Joten totean ainakin aivan tyytyväisenä olevani toivottavasti vielä pitkään Metsä-Groupin torppari. Ja tietysti samalla Metsäliitto-osuuskunnan jäsen myös.

Esillä 7 vastausta, 21 - 27 (kaikkiaan 27)