Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 21 - 30 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • jees h-valta

    Citikat ovat mukavia ja hiljaisia ajaa ja säädettävä maavarakin löytyy joistain malleista vielä. Pitää kuitenkin muistaa että se korotettu asento on hyvin tilapäiseen käyttöön ja erittäin hiljaa ajettava. Ja silloin kova kuin kivi koko auto. Itse ajelin silloisella BX-19 GTI:llä kuutisen vuotta. Ei aivan hyvä auto kuitenkaan kestoltaan eli vaivojen vuoksi korjaamoreissuja hiukan liikaa. Pari kertaa jätti sähkövioista tiellekkin. Toki se matkankeskeytysvakuutuksella aivan katastrofi ollut mutta aiheuttaahan se aina hiukan kiukutusta. Mutta käytettynä saa todella edullisesti ja kun vielä löytää sen hyvän ….

    Ammatti Raivooja Ammatti Raivooja

    Mittari loistaa ku joulukuusi riippuen minkälainen keli ulkona. Näitä sähkövikaominaisuuksia niissä taitaa olla enemmän ja vähemmän.

    abietis

    Nyt kyselytutkimus.

    Kun koeajoin alkaa hahmottua millainen auton tulee ajo-ominaisuuksiltaan olla. Olen myos koeajanut S80 ja S60 samoin 607 ja Laguma on kokeiltu. Kymppitonnin mersut, pemarit ja audit kun koeajan niin johan näistä kaikista se oikea löytyy.
    Pitää käydä vielä niita alemman luokan avensiksia kokaisemassa jos niistä löytyisi hinta laatusuhteeltaan parempia.

    Kuinka moni kommentaattoreista on ajanut C5ta joko 2001…2007 tai uudemmalla 2008… tai edes ranskalaisvalmisteisella.

    Nyt saavat kommentoida vain kokemusta omaavat, ei latokkakuskit tai muut vääräleuat savolaiset.

    Miksi en ostaisi käytettyä Citroenia?
    Mukavia, edullisia.
    Mitä ovat C5 heikkouksia?
    Onko niissä muita huonommat moottorit?
    Eivätkö vaihteistot kestä?
    Ovatko vetoakselit heikommat kuin muilla?
    Syttyvätkö ne ajossa palamaan?
    Onko niissä kylmä talvella?
    Eiväkö ne käynnisty?
    Ovatko ne erityisen ahneita polttoaineelle?
    Lyhyt huoltovälit?
    Erityisen kalliit huollot?
    Jättävätkö ne muita useammin tielle?
    Ruostuvatko ne keskimääräistä helpommin?
    Eikö niitä voi katsastaa?
    Joitain muita puutteita?

    Itse en usko teboilin baarin juttuja vaan nyt pitää olla vaktaa tiskiin.
    Kun olen ajanut japseilla, saksalaisilla, molemmilla ruotsalaisilla ja kolmella ranskalaismerkillä on näkökulmaa.

    Kun C5 on säädettävä maavara se tarkoittaa että ylösnostettuna maksimi nopeus on huippunopeutta alhaisempi, tietenkin…
    Ei sillä mersulla, lantikalla tai Subarullakaan moottorinopeutta yläasennossa päästellä.

    Huomatkaa etten osta autoa jälleenmyyntiarvon perusteella.
    Sehän on kaikilla autoilla noin 100 tai (pian 1500€). Veronmaksajien subventio autokaupalle.

    Metsuri motokuski

    Osta ilman muuta ranskalainen niin ei tarvii kuunnella teboilin baarin juttuja. Pääset ihan itse kokeilemaan kuinka huonoja ne ovat. Ovat halpoja mutta vaihdossa saat onneksi romuraudan hinnan.

    Käytettty Citikka ei kai huonompaa kauppaa enää ole. Renuista vanha Laguna on kaikista huonoin. Ystäväpiirillä on noita kaikkia ollut eikä kukaan ole niitä kehunut muun osalta kuin ajo-ominaisuuksien. Muutaman parin tonnin tietokoneboksin kun niihin ostaa niin jo alkaa olemaan autolle hintaa.

    Jos C5:lta uusitaan koko alustan tuennat ja jarrut levyineen päivineen 50 tuhannen jälkeen niin ei paljon ole autossa kehumista. Joillekkin ranskalainen on elämäntapa mutta meille niitä ostetaan vain grilliltä.

    abietis

    Jo on provokaattori tuo metsuri-mopokuski.

    Nyt tuli metsien motokuskilta niin paksua juttua ettei tuota usko meikäläinenkään. Kuulopuheita.

    Omakohtaisten kokemusten perusteella juttusi ranskalaisista on silkkaa p.skaa.

    Ethän vaan ole kuullut kaverin kuulleen jonkun lukeneen netistä.
    Vai onko vastuu lukijalla?

    Minun ystävälläni on entinen C5 taksi ja 1/2 miljoonaa täynnä ja matka jatkuu.

    Nimetön

    Minä kyllä varovasti allekirjoittaisin Metsuri-motokuskin asiallisen lausunnon.
    Yhen Pösön 405 uutena ostin ja sillon ei vielä ollut turhan paljon turhia sähköhärpäkkeitä niin hyvin sen puolesta pärjäsi. Parivuotta oli koriltaan ja alustaltaan jämäkän ja hiljasen tuntonen sen jälkeen meni jotenki vetelän oloseksi, hiljaa kun hyrrytteli päällystettyä maantietä jossa lieviä heittoja niin koko kori ja korin muoviosat nitisi ja rutisi niinkuin pärekori. Vaihtoon meni, ei tainnut keretä mittariin tulla edes 100000km.
    PSA:n moottoreiilla ajetaan mittaviakin km määriä, mutta eniten taitaa kummiskin sattua PSA:n diisseleillä talvipakkasilla öljynhuohotttimen jäätymisiä ja sen seurauksena työntää vauhisa öljyt tielle ja vaihtomoottorin haku edessä.

    abietis

    No aloin jo itsekin epaillä sitä C5:ttä ja olen nyt laajentanut hintahaarukkaa ja löytänyt muitakin vaihtoehtoja.
    S80 AWD, Citroen C6
    Jos nyt haluaa oikein rahvaanomaisen niin V70 voisi olla vaihtoehto 2WD tai 4 WD
    Alemmasta hintaluokasta Fiatin huippumalli Croma

    Luulin myös että Skeidan Super B olisi kalliimpikin mutta niitähän vasta haarukkaan sopiikin.
    En vaan uskalla ostaa kun ne Audi ja BMW kuskit ”kyykyttää” skodia.

    jees h-valta

    Onhan sitikan laatutaso huikeasti parantunut ja aika usein sitä myydäänkin mersupaikkojen ohessa.

    MIKANDER

    Kyllä CITIKKAA vehossa myydään .MB.rinnalla suurin
    Osa MB.menee ammattiajooon kuin ei muu kelpaa.
    se on ollut vuosia pirssijätkien ikoni muuten menee
    huonosti.

    torppari

    mersu siitäkin hyvä ettei tarvii ikinä korjata…huollossa vaihdetaan vaihdelaatikko yms. ”ikinä ei oo vikkoo ollu pelekkiä huoltoja”

Esillä 10 vastausta, 21 - 30 (kaikkiaan 5,990)