Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 5,981 - 5,990 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • jees h-valta

    Edelleen huomaa kuinka kestävyys-ja pitkäikäisyyspainotteista keskustelua jatkuu autoista. Minulle ei sinällään se ole mikään suuri ihanne vaan kunhan sen minun käyttöikäni menee suht vähillä korjauksilla. Ja siihen saattaa kyllä riittää ihan muutama vuosi. Autoilun maailma muuttuu nyt senverran kovaa että on turha hirttää mitään pitkäikäisyydelle vaan katsellaan sivusta ja valitaan oma tiemme lähivuosien linjoista. A.Jalkanen on hyvin puhunut biopolttoaineiden puolesta, se on hyvä linja dieselien loppuun saattamiseen. Epäilen kuitenkin että ollaan silloin vain siirtymävaiheen toimissa ja maalissa edelleen häämöttää täyssähköautoilu. Olen ainakin itse siihen valmis aikanaan kunhan se menee varmasti samalla latauksella vähintään 350 km:iä. En halua juuttua mökkimatkalla akkuja välillä lataamaan.

    MJO

    Niin jesse. Et ostanut Volvoa, korean kiesiä. Jesse on osti 35te ranskalaisen SUVin ilman nelivetoa, ilman polttoainelämmitintä jne.

    Pitää hinnan ja on ihan jees.

    jees h-valta

    MJO, aivan juuri noin. Nelivetoa en tuossa autossa tarvitse ja hinnan pito on varmasti riittävä. Minun ei tarvitse sitä kovasti surra kun tuskin kuitenkaan kymmeniä tuhansia menetän. Jotkut tuntuvat hiukan surevan, katkeruutta on havaittavissa.

    Gla Gla

    ”Tämä Volvo nyt oli vain esimerkki älkää siihen takertuko. Osoitus miten paljon laadukkaamman ja ominaisuuksiltaan paremman auton voi 35k € saada.”

    Tottahan siihen takerrun, kun sellaisen olet esittänyt. Vai tarkoitatko, ettet ota vastuuta sanomisistasi, jos niistä löytyy heikkous?

    Missä muuten osoitit, että käytetty Volvo on paljon laadukkaampi ja ominaisuuksiltaan parempi kuin Jessen auto? Et niin missään, joten jätä mielikuvituksesi tuotteet sivuun näissä jutuissa. Joku voi pian luulla, että uskot uniisi.

    Jätkä sanoi autojen paremmuusjärjestykseen laittamisen olevan helppoa, muttei silti pystynyt sanomaan minulle tämän hetken markkinoiden parasta autoa ja on ainakin jälkimmäisen asian suhteen täysin oikeassa. Tarkoititko siis, että sinulle Volvo olisi ollut parempi valinta kuin 3008 Pösö? Siinä tapauksessa älä sotke Jesseä tähän asiaan millään tavalla.

    Tolopainen

    Taisi olla niin ongelmallinen vaihtoauto että ei ollut muuta vaihtoehtoa ja myyjäliikkeen oli pakko ottaa se takaisin ja laittaa paaliin. Lisäksi vaimo päätti rahoittajana valita merkin.

    Gla Gla

    Uskotko tuohonkin? Että myyjä paalaisi kymppitonnin auton.

    jees h-valta

    Toloppa, niin todella oli ongelmallinen ettei oma VW-myynti halunnut tehdä kauppaa se vaihdokkina. Jota kummeksun huomattavasti enemmän kuin sitä että sinä kummeksut. Kyllä minä aivan itse avolle sen mainoksen Pösöstä Satakunnan Kansassa esittelin ja sillä ajatuksella että sain hänet lähtemään katsomaan Sunnuntainäyttöön. Sen jälkeen kun olimme koeajaneet se kyllä oli suoraan kaupantekoa ilman sen enempiä ihmettelyjä. NIIN hyvän kuvan saimme, molemmat. Varssinkin kun todella se VW kelpasi vaihdokiksi Palinilla ilman mitään kriteerejä. Ja arvostettiin taulukon mukaan lähelle kymmentätuhatta vaihtoarvoa.

    MJO

    Jessen ei tarvitse hinnan laskua surra, kun jessellä on rahoituksella hankittu auto.

    Ettei ollut rahoituksen saaminen pääkriteerinä merkkiä valittaessa?

    Tolopainen

    Niin Jesse ei voi kaupassa hävitä, nollan arvoinen oma auto meni kaupassa. Avo antoi riittävän käteisosuuden, oma osuus on velkaa. Auton omistaa liike jos avo lähtee auto jää Jesselle käyttöön eikä avo saa mitään. Koska tahansa Jesse voi pisää hänet kävelemään tyhjin käsin ja heittää tavarat pihalle. Avoliitossa ei ole mitään oikeuksia.

    jees h-valta

    Meillä on ja sitä keskustelua ei jatketa näillä foorumeilla. Maksoimme käteisosuutemme kumpikin ja loppu jätettiin sovitusti koska se ei ole meille mikään ongelma. Velkoja on meidän taloudessamme totuttu käsittelemään ja paljon ja tasapuolisesti asioita hoitaen. Rahoitus ei ollut pääkriteeri koska tileillämme oli rahaa maksaa sen loppuunkin asti. Mutta emme silloin kesän hääkohinoita vastaan halunneet kovin tiukkaa rahaelämää harrastaa. Ja näin jälestäpäin, aivan oikein tehty. Suunnitelmallisuus on hyvä apu talouteen ja siihen ei kuulu mitkä ovat aviolliset suhteet vaan suhteita hoidetaan aivan muilla tavoilla.

Esillä 10 vastausta, 5,981 - 5,990 (kaikkiaan 5,990)