Keskustelut Metsänomistus Metsästys

Esillä 2 vastausta, 1,311 - 1,312 (kaikkiaan 1,312)
  • Metsästys

Merkitty: 

Itse aion jatkos sekä itseni tyttöni ja viime aikaisten amerikan tapahtumien vuoksikin kieltää aseiden kantamisen omistamillani mailla,ruokaa kyllä saa kaupasta ja tukea sossusta,mutta mun mailta sitä ei haeta enää.

• Kokenut kaiken tietää

Olen metsästänyt lähes 40 vuotta, yhtään metsäkanalintua en ole ampunut. Minusta kannattaa pyytää sellaista riistaa, mitä on paljon tai liiaksi. Täällä hirviä on nyt hyvin, vaikka on susiakin. Pari tuntia jahtia , ja 2 jo pakastimissa. Tai paistit vielä raakakypsyy jääkaapissa. Merimiespihvi on uunissa, suosittelen. On niitä hirviä täälllä se 5/1000 ha, toivottavasti talvella puolet vähemmän.

Nostokoukku

Otan osani silloin, kun on hyvä lintuvuosi. Tänä syksynä teeriet olivat Keski-Suomessa ennätyksellisen vähissä. Pojanpojalla, 11 vuotta, kaksi teertä ammutin, itse pidin välivuoden. Levitin minkkiloukkuja puronvarsiin, sitä saa pienriistan pyynti osaltani olla tänä syksynä. Metsoa en ole hennonut ampua muistaakseni ainakaan kahteenkymmeneen vuoteen. Luulempa, että olisin saanut, jos olisin halunnut.

Esillä 2 vastausta, 1,311 - 1,312 (kaikkiaan 1,312)