Keskustelut Metsänomistus Metsästys

• Tämä aihe sisältää 1,354 vastausta, 76 ääntä, ja päivitettiin viimeksi sitten A.JalkanenA.Jalkanen toimesta.
Esillä 10 vastausta, 1,331 - 1,340 (kaikkiaan 1,354)
  • Metsästys

Merkitty: 

Itse aion jatkos sekä itseni tyttöni ja viime aikaisten amerikan tapahtumien vuoksikin kieltää aseiden kantamisen omistamillani mailla,ruokaa kyllä saa kaupasta ja tukea sossusta,mutta mun mailta sitä ei haeta enää.

• Gla Gla

Allekirjoitan suorittavan näkemykset tanssista 100%, vaikka yhteistä taivalta ei vielä ole puoliakaan 50 vuodesta. En vain ymmärrä, miten se liittyy metsästykseen tai on sille vaihtoehto.

Tolopainen ei näköjään tiedä aiheesta mitään.

suorittava porras suorittava porras

Totean Gla:lle ,että ihmisen elämä on yleensä pitkä ja harrastukset vaihtuvat monesti iän myötä. Tarkoituksenani on kertoa harrastusvaihtoehdoista niille, joiden kohdalla metsästys on menettämässä merkitystään. Tuttavapiirissäkin on paljon henkilöitä ,joille ajatus on ajankohtainen.

Elämä ei pääty, vaikka joku harrastus loppuisi. On vain muistettava , että uutta löytyy tilalle. Musiikki ja tanssi sopivat siihen tarkoitukseen mainiosti. Salon suunnalta löytyy niille vaihtoehdoille mainio kohde . Olemme vaimon kanssa hyvin tyytyväisiä kokemuksiin.

Gla Gla

Tiedän, että tanssimatkat voi joskus olla pitkiä. Mutta että Jyväskylästä Saloon..? Itse en enää viitsisi ajaa illan päätteeksi yli 60 km paluumatkaa ja paikkakunnalle hotelliin jääminen ylittää budjetin. Mutta ehkä metsästykseen tottuneelle tuokin on varsin edullinen harrastus.

Numppi

Näkyikö tanssimatkalla susia metsästyskoirien perässä?

jaaltoila jaaltoila

Jos minulla olisi metsää, vaatisin metsästysoikeuden vuokraajalta minkki- ja supikannan kuritusta ja hirvituhojen torjuntaa männyn, koivun ja haavan taimikoissa. Ainakin täällä Uudellamaalla riistan vahingot ovat paikoin tolkuttomat. Lehtomaisille kankaille ja lehtoihin on toivotonta istuttaa koivua tai haapaa. Rannikolla näkee paljon taimikoita, joissa on mäen alta kaadettu lahokuusikko ja istutettu kuusta lahoamaan ”metsät paremmassa  kunnossa jälkipolvelle” -periaatteella ja sama kuusen istutus päättyy mäen laen likellä avokallioon. Metsätiedeväki voisi lisätä nämä tulevat telkänpönttökuusikot hirvituhojen vahinkolaskelmiinsa.

Gla Gla

Miten toteuttaisit vaatimuksen? Vuokraaja eli metsästysseura hakee lupia, joita myönnetään verotussuunnittelun perusteella. Alueen tavoitekannat päätetään ihan muualla kuin metsästysseurassa.

Minkkejä ja supikoiria pyydetään, mutta mikä on tarpeeksi?

Entä jos toiveesi ei toteudu. Jätätkö vuokraamatta ja edistääkö se tavoitteitasi?

mehtäukko

Kyllä harrastuspohjaisille kyläseuroille ei käy ”lakien luku”. Entä jos kaikki lopettaisivat laakista metsästelyt?? Yhteisöllisyys, koirien kanssa pelailu ja majatoiminnan jako muille kylätoimijoille ovat hirvipeijaisten ohella parasta. Kaupallisporukat ovat aivan toinen juttunsa maksattaa ja vaatia jotain.

Puuhastelija

Olen joskus pohtinut, että paljonko on Suomessa maata joka ei ole hirvilupahakemuksen piirissä? Ja huomioidaanko hirvikantatavoitealueena vaikka syrjäseutujen tontit tai vaikka vähän tiheämmästikin asutut alueet? Entä vesistöt? Pellot varmaan huomioidaan.

mehtäukko

Eihän asutuilla tonteilla ja asutusalueilla voi metsästää. Vesistöt ja pellot täytyy tietysti olla vuokrattuina metsästykseen.

Puuhastelija

Onnistuuko jollakin palstan matemaatikolla laskea mikä on koko Suomen keskimääräinen hirvitiheys/1000ha

Esillä 10 vastausta, 1,331 - 1,340 (kaikkiaan 1,354)