Keskustelut Metsänomistus Metsästys

Esillä 7 vastausta, 1,341 - 1,347 (kaikkiaan 1,347)
  • Metsästys

Merkitty: 

Itse aion jatkos sekä itseni tyttöni ja viime aikaisten amerikan tapahtumien vuoksikin kieltää aseiden kantamisen omistamillani mailla,ruokaa kyllä saa kaupasta ja tukea sossusta,mutta mun mailta sitä ei haeta enää.

• Gla Gla

Google kertoo maapinta-alaksi n. 300 000 km2 ja hirvikannaksi 87 000 kpl. Tuosta voi jokainen laskea ihan itse.

A.Jalkanen A.Jalkanen

Ehdotus: 90000/30 000 000×1000 =3.

Puuhastelija

Kiitoksia Annelille. Tuosta maapinta-alasta kun vähentää asuinalueet ja pellot niin saadaanko sitten määrä mikä laiduntaa metsissä? Toki peltojakin hirvet käyttävät.

A.Jalkanen A.Jalkanen

Aika vähän hirviä näkee pelloilla. Onhan tuo luku aika korkea kun siitä vähentää vielä pellot tiet ja taajamat. Liian korkea. Etenkin etelässä, jonne pakkautuu vielä lisäksi saman verran kauriita samoille apajille. Kauriit hyödyntävät peltoja ja puutarhoja metsän lisäksi mutta silti. Pitäisi saada suurpetojen kannanhoidollinen metsästys käyntiin jotta ainakaan niille ei tarvitsisi jättää koko ajan lisää hirviä.

Puuhastelija

Suomen peltopinta-ala Googlen mukaan 2,2-2,3miljoonaa hehtaaria eli n.7% maa-alasta.

Tiealueiden pinta-ala 0,82 miljoonaa hehtaaria eli n.2,7% maa-alasta.

Rakennettua pinta-alaa on 4,4% Suomen maapinta-alasta, mutta sisältyykö tuohon tiealueet?

A.Jalkanen A.Jalkanen

Rakennettuun maahan kuulunee ehkä myös voimalinjat joita hirvi voi hyödyntää. Tuntureita ei. On helpompi laskea jos käyttää lukua 75 % metsää maa-alasta.

mettämiäs

”Aika vähän hirviä näkee pelloilla”.

Eihän niitä tosiaan siellä näe, jos ei ole eläessään hirviä metsästänyt eikä muutenkaan hirviasioista mitään ymmärrä.

Esillä 7 vastausta, 1,341 - 1,347 (kaikkiaan 1,347)