Keskustelut Metsänomistus Missä olit elokuussa 1968?

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 54)
  • Missä olit elokuussa 1968?

    Missä olit elokuussa 1968, kun Neuvostoliiton ja DDR:n joukot miehittivät Tsekkoslovakian? Silloin pelättiin ja valmistauduttiin myös Suomen miehitykseen. Monesti olen miettinyt, miltä Suomen metsätalous näyttäisi nyt, jos historia olisi mennyt toisin. Olisinko olemassakaan, ja missä olisin?

    https://yle.fi/uutiset/3-10236727?origin=rss

  • A.Jalkanen A.Jalkanen

    Kotona äidin helmoissa, isosisko koulussa.

    Visakallo Visakallo

    Keskikoulupoika olin silloin, mutta isän ja muutaman naapurinmiehen erittäin totiset ilmeet ja puheet meidän tuvassa jäivät kyllä mieleen. Yleensä puhelivat leppoisasti keskenään leikkiä laskien.  Joitakin tuttuja oli silloin myös parhaillaan käymässä Prahassa, heidän kotiinpääsyään jännitettiin. Suomen Ilmavoimien Mig-hävittäjiä lensi tavallista enemmän talomme yli. Äänivalli rikkoitui silloin useasti.

    eero heikki eero heikki

    Savon Prikaatissa Mikkelissä !

    Anton Chigurh Anton Chigurh

    Keskisuomen pioneeripataljoonassa keuruulla. Tuolloin opetettiin, että vaarallinen ilmansuunta on itä. Mutta ei sillä kertaa.

    arto arto

    2 v taaperona pahanteossa. Maalla mitä tuollainen pikku viikari tekee.

    Jean S

    En ollut edes pilke silmäkulmassa.

    Joskus noihin aikoihin äitini jäi ensimmäisen kerran kiinni traktorin ajamisesta ilman korttia yleisellä tiellä. Ikää oli 11.

    savo'ttamies savo’ttamies

    Minulla sellainen muistikuva ,että olisin penskana kuulut tuon legendaarisen raportin Prahasta ihan livenä uutisista.

    https://yle.fi/aihe/artikkeli/2006/09/08/lieko-zachovalovan-raportit-miehitetysta-prahasta

    Aimo Jortikka

    Toinen juttu mikä on mietityttänyt on vähän tuoreempi ja paremmin mielessä oli 1991 Neuvostoliitossa kun kommunistit yritti vallankaappausta. Mitä jos se olisi onnistunutkin, eikä Neuvostoliitto ei olisikaan lopettanut itseään vapaaehtoisesti ja olisi mahdollisesti vieläkin olemassa. Olisi moni asia eri lailla Suomessakin.

    Kalle Kehveli

    Olin hiekkalaatikolla leikkimässä naapurin pojan kanssa ja otin väkivalloin sen kaikki lelut. Tosin sen veli otti ne väkivalloin kohta takaisin. Näin ne asiat menee hiekkalaatikollakin.

    kitsas

    Visakallo pisti väkevän linkin luettavaksi. Itse en tuolloin ole ollut tapahtumaa todistamassa, mutta tapahtuma sinänsä on tuttu. Hyvä juttu ja toivottavasti myös poliitikkomme tuon lukisivat ja ottaisivat opikseen, että kaikki sanottu ja luvattu ei pidä paikkansa. Onneksi sentään emme ole Ruotsin tielle puolustusvoimien resursseissa menneet.

    Williamille ja muullekin nuorisolle tiedoksi, että maailmanhistoria ei tunne sotilaallista tyhjiötä, jota ei olisi vallattu.

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 54)