Keskustelut Metsänomistus Missä olit elokuussa 1968?

Esillä 10 vastausta, 21 - 30 (kaikkiaan 54)
  • Missä olit elokuussa 1968?

    Missä olit elokuussa 1968, kun Neuvostoliiton ja DDR:n joukot miehittivät Tsekkoslovakian? Silloin pelättiin ja valmistauduttiin myös Suomen miehitykseen. Monesti olen miettinyt, miltä Suomen metsätalous näyttäisi nyt, jos historia olisi mennyt toisin. Olisinko olemassakaan, ja missä olisin?

    https://yle.fi/uutiset/3-10236727?origin=rss

  • Jätkä

    Minulla oli sama tilanne kuin metsä-masalla, paitsi ostin Tunikan omilla rahoillani. MInua ei kiinnostanut pätkääkään Maailmanpolitiikka. Oli paljon tärkeämpää pyöriä tyttöjen kanssa. – ja nuorten yleensä. Käytännössä joka illalle oli ohjelmaa, mutta alkoholin kanssa lotraamista ei ollut kuvioissa mukana lainkaan.

    harrastelija harrastelija

    Tampereella, nääs silloin autohommissa. kuorma-automiehet kertoivat totena, että kaikki Helsingin kuorma-autot oli lastattu kivikuormilla. Tarkoitus oli kipata kivet lentokentälle, jos rahtikoneita miehistöineen olisi alkanut lentää kentälle! Sama kiven lohkareiden lasti olisi jarruttanut myös idästä päin tulevaa tankkiliikennettä.

    LZ julisti kyllä selvästi, että Suomen tie on Tsekkoslovakian tie.

    N. 20 vuotta myöhemmin heräsin aamuyöstä kauheaan räminään Budabestin hotellissa. Neuvostojoukot tekivät näkyvän ja kuuluvan manooverin miehitetyn Unkarin kadulla. Syynä näyttöön oli Yhdysvaltojen isku Libyan Gaddafin asuntoon! Gaddaf säilyi hengissä, mutta joku sukulaispoika taisi saada surmansa?

    Visakallo Visakallo

    Mielenkiintoista muistelua 50-vuoden takaa monelta nimimerkiltä!

    Huomasitte varmaan, miten sopivalla kysymyksenasettelulla ihminen saadaan kertomaan tietoja itsestään. Todella moni on paljastanut melko tarkasti ikänsä, vaikka sitä ei kysytty!

    Tolopainen

    Neuvostoliiton hajoamisen syyt lienee aika monet. Mutta yksi perussyy on moraalinen rappio ja yhteiskunnan jakautuminen. Nämä ongelmat ovat Venäjällä entisestään pahentuneet. Se on ajautunut digtatuuriin. Venäjällä on maailman suurimmat tulo ja varallisuuserot. Se että maassa ei ole vapaata tiedonvälitystä mahdollistaa valtavat väärinkäytökset. Eihän tuossa valtion omaisuuden jakamisessa muutamalle sadalle henkilölle ole ollut mitään tolkkua. Kapina Venäjällä vielä tulee, kehityserot länteen ovat vain kasvaneet Neuvostoliiton hajoamisen jälkeen. Ilman lännen valtavaa taloudellista tukea Venäjä sortuisi. Energian ja raaka-aineiden myynti länteen pitää Valtion pystyssä.

     

    Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

    Olin tuolloin ollut jo yhden vuoden merellä, mutta noita Liekon rapotteja kuuntelin kotimaassa jännityksellä. Syksyn devalvaation jälkeen lähtivät taas kaikki laivat liikkeelle, niinpä minäkin.

    Aiempi, minusta Suomelle paljon tiukempi paikka, oli noottikriisi syksyllä 61. Silloin vasta armeijasta päässeenä olin varma että lähtö tulee ensimmäisenä vaikka olisi kuinka rajallinen liikekannallepano. Silloin armeijankin valmiuksia nostettiin tuntuvasti.

    Terveisin: Korpituvan Taneli

    merpe

    Minä olin kylvämässä metsää, enoni teki laikut ja minä levitin siemmenet ise tehdyllä mitalla. Mitäkö siitä olisi seurannut miehityksestä. No ainakin nyt meillä olisi vihreiden haaveilemaa jatkuvaa kasvatusta mesissämme. (Ja kasvu noin 40% nykyisestä)

    Pete

    Raikas tuulahdus vuodelta 1973. Katselu aiheuttaa voimakasta pahoinvointia, mutta onneksi välillä myös naurua. Voi hyvänen aika mitä aikoja. Ja näitä joku vielä kaihoisasti muistelee.

    https://areena.yle.fi/1-4343690?utm_source=twitter-share&utm_medium=social&utm_campaign=areena-web-share

    MJO

    Tollo:

    Natsit pelastivat Suomen itsenäisyyden muuten Stalin olisi miehittänyt maamme. Pohjois-Suomea puolusti 200000 saksalaista ja itärintamalla miljoonia. Ei Suomi yksin taistellut.

    Mistä tollo tiedät, että olisi miehittänyt? Pieni korjaus. Ei Saksa pelkästään puolustanut Suomea, vaan aloitti jatkosodan hyökkäämällä Suomen rinnalla.

    Tolopainen

    Jahas Sanzo Pantsokin on herännyt. Onko pitkäkin Jätkän tuurauskeikka.

    Annonlaita

    No nees! Oltiin isomman vellipojan kanssa pöllinteossa, muistaakseni apukan maisemissa! Tultiin illalla kortteeri talloon, niin ukkoja oli kehäytynyt pirttiin, met ihmettelimmä että mitäs nyt! En minä ainakaan osannut pelätä tms… olin silloin 15v pojan kassi, että oli muutakin mielessä! Mutta sen aistin, että vanhemmat miehet, sodankäyneet, olivat huolissaan ja ennustelivat että taitavat taas hieroa isoa savotaa!

Esillä 10 vastausta, 21 - 30 (kaikkiaan 54)