Keskustelut Tekniikka Missä vika MS Stihl 201 C-M M-tronig

  • Tämä aihe sisältää 44 vastausta, 19 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 2 vuotta sitten AvatarJätkä toimesta.
Esillä 10 vastausta, 31 - 40 (kaikkiaan 44)
  • Missä vika MS Stihl 201 C-M M-tronig

    Tervehdys. Kyseinen saha toiminut tähän asti moitteetta, mutta nyt on alkanut sammuilemaan jatkuvasti. Eli saha käy, mutta kun alat kaatamaan tai karsimaan täydellä kaasulla niin saha sammuu hetken kuluttua. Saha käynnistyy heti seuraavalla käyntiinvedolla. Ilmanputsari on puhdistettu Stihlin omalla pesu-aineella, tulppa vaihdettu, bensa vaihdettu tuoreenpaan, mutta käyntihäiriöt jatkuvat. Ja tänään iltapäivää kohti mennessä käyntihäiriöt vai tiheni. Auttakaa miestä mäessä!!

  • Kuninkaankivi

    mnulla oli sma vika vajaan vuoden vanhassa 201’ssä ja vähän vanhemmassa 661’ssä. Stihl huolto selvitti molemmissa viaksi tukkeutuneen pikkukanavan kaasuttimessa. Huollolle molemmissa 30 min työ ja nyt molemmat soivat loistavasti.

    Jätkä

    Eli Kuninkaankiven käyttämä huolto tunsi / tiesi vian oireet ja osasi myös parantaa oireen. Paraniko sairaus, jää nähtäväksi. Tuollaista vikaa ei pitäisi enää esiintyä vehkeissä, joita on jo valmistettu satojatuhansia, taikka miljoonia.

    Vikaa voi olla epäpuhtauksissa bensan joukossa, taikka joskus on keljuillut pumppauspuoli, eli impulssikanava, johon on tullut karstaa (huono seosöljy tms)

    Pavekka

    Se on yksi asia laittaa saha kuntoon ja toinen asia kertoa mikä sitä vaivasi. 😄

    petep

    Voi olla vähän tyhmä kysymys mutta kuinka normaali tämä ”kaasutin ” on näissä M-Troniceissa ja Autotune-sahoissa ?  Ja olen  kuullut erään ammattilaisen mainitsevan että paljon sahattuun 261 Stihliin vaihdettiin kaasarin kalvot.

    Pavekka

    Niissä on bensiinin annostelu sähköisesti ohjattu. Toteutustavoissa eroja. Muuten aikalailla samaa vanhaa.

    Jätkä

    petep:”Ja olen kuullut erään ammattilaisen mainitsevan että paljon sahattuun 261 Stihliin vaihdettiin kaasarin kalvot.”

    Paljon harvemmin kuitenkaan vähänsahattuun sahaan vaihdetaan kalvoja tai muutakaan. Kalvot yleensä aina turhaan.

    Kalvot ovat niin halvat, että kun kaasutin avataan ja varsinkin jos se puretaan täysin, niin siihen kannattaa vaihtaa kalvot, mutta ennenkaikkea ne pari tiivistettä, jotka ovat kalvon yhteydessä. Kuitenkaan en ole koskaan vaihtanut kalvoja, vaikkka ne olen käteen kaasuttimesta ottanutkin. ”Ehjää ei kannata vaihtaa, eikä korjata”.

    Olen purkauttanut ja kokoonlaitattanut satoja kaasuttimia. Harjoitustyönä niitä purettiin ja koottiin. Koekäyttö osoitti, että kokoaminen oli onnistunut. Homma on vähän sama kuin Käynnistinlaitteen tai metsurin mittanauhan pura ja kokoa-harjoitus. Ei tahdo ensimmäisellä kerralla onnistua kaikilta.

    Pakkala

    No joo, sahan kanssa taas pajalle. Nyt vika ilmeni itselleni, kun kahvaa vähän käänsi niin moottori sammui. Jätkä kirjoitti aikaisemmin kyseisen vian mahdollisuudesta ja niinhän pajalla vaihdettiin johtosarja ja tärinänvaimentimen jousi, koska johtosarja oli päässyt puristiksiin ja näin oikosulun takia aiheutti sahan sammumisen.

    metsänkasvattaja

    kannattaa vaihtaa  ainakin  bensasuodatin ensialkuun

    Raket

    On se melekosta rassaamista noihen stiilien kanssa. 🤠

    jees h-valta

    Kenellä on, kenellä ei. En ole rassaillut vaan sahannut varmaan sellasen 6-7 vuotta. Ilman remontteja, ilman ongelmia. Nyt alkaa kytkin olla loppusuorilla. Yksi jousi meni noin kuukausi sitten ja sen jälkeen korjaaja sanoi että tilataan jo uusi kytkin valmiiksi. Alkaa olla vaihdon aika. Nytkin vielä toimii mutta hiukan lievä helinä kuuluu kytkimestä. On kyllä huoleton saha ollut. Eikä mitään ongelmaa eri keliolosuhteissakaan. En vaihtele kesä/talviasentoakaan. Siinä asennossa on kun tehtaalta on lähtenyt. Siis kyse on tavallisesta 201:stä. Ei M-Tronicista. Mutta uskon että siihenkin pätee sama sääntö. Sahaa äläkä räplää ja hiplaa alvariinsa.

Esillä 10 vastausta, 31 - 40 (kaikkiaan 44)