Keskustelut Metsänhoito Monimuotoisuus jatkaa köyhtymistään

Esillä 10 vastausta, 4,281 - 4,290 (kaikkiaan 9,900)
  • Monimuotoisuus jatkaa köyhtymistään

Merkitty: 

Valtava määrä lajeja on uhanalaisia. Ihmekös tuo kun , metsien hakkuita jatketaan samalla kaavalla kuin aina ennenkin.

Apulanta ja räkäpetäjä porukka ei tajua , että laji kato iskee omaan nilkkaan! Itketään liiallisesta hirvi määrästä. Samaan hengen vetoon huudetaan , että kaikki sudet on tapettava.

Yksipuolinen puupelto , kuusen viljely altistaa puuston lukuisille kasvi taudeille ja hyöteisille , mm. kirjanpainajalle.

Apulanta ja räkäpetäjä porukka : koskaan et muuttua saa!

• Visakallo Visakallo

Miten niin märkä rätti naamaan? Minullahan on runsaasti ranta-alueita ja muita kosteikkoja sekä suoalueita. Kaikki metsät menisivät heittämällä FSC:hen jos sitä hakisin.

A.Jalkanen A.Jalkanen

Oliko tuo nyt kehu vai moite. On volyymikin hyvä asia, Vk:lla tulee järeitä jättöpuitakin…

reservuaari-indeksi reservuaari-indeksi

Noinkohan on järeitä jättöpuiksi asti.

Lauri

Visakallo Visakallo

Meikäläisen päätehakkuuleimikot ovat järeitä. Miten sieltä voi muita kuin järeitä säästöpuita jättää?

Tarkoitinkin oikein kunnolla järeitä metsälöitä, en yksittäisiä puita esim. peltojen kulmissa ja pihoilla.

Lauri

aegolius aegolius

>Odottelen tässä koordinaatteja,joiden perusteella voi mennä tutustumaan  100 km2 metsään ,jossa lain minimi vaatimukset monimuotoisuuden suhteen täyttyvät.

No minun metsässäni täyttyvät ainakin ja niin täyttyvät jokaisen ilmansuunnan naapurinkin. En ymmärrä mikset hyppää asfaltilta metsän puolelle ja totea itse samaa ? Vai olisiko kyse tiedon puutteesta? Tiedätkö edes mikä on tuo kirjoittamasi ”metsälain minimi monimuotoisuuden suhteen”?

Miksi muuten ensin puhuit ”jättöpuista” tuolla 100 km2 alalla ja nyt noin? Eihän laki säästöpuita vaadi ainuttakaan.

Puuki

Mikä ihmeen ” jättöpuu” ?  Ne on säästöpuita.

Viheriät veikot ja maijat tarttuu toisessa ketjusssa heti muotoseikkoihin vaikka omassa ilmaisussakin on selvästi korjaamisen varaa .

Toinen (tai 3.) tohelo risuihin juuttuneine partoineen penää tässä ketjussa itse keksimäänsä 100 000 ha aluetta  jossa olisi oltava muka mielensä mukainen metsä.

Jovain Jovain

Tuskin kannattaa olla huolissaan tuosta + 10 % peitteistä. Jos peitteisellä tarkoitertaan jk metsänhoitoa ja huomataan miten mallikasta jk mesänhoito on. Sen osuus tulee lisääntymään joka tapauksessa ja siinä mielessä jk hoitomuotona tulee riittämään ennallistamisen tavoitteissa. On hyväksi metsänhoidolle.

Visakallo Visakallo

Laurille vastaan, että onhan minulla vaikka kuinka paljon järeitä haaparyhmiä, vanhojen koivujen muodostamia metsiköitä, kilpikaarna-männiköitä, tammimetsiköitä, raitaryhmiä, räme-männiköitä, jne. Kuten jo kerroin, metsäni menisivät heittämällä FSC:hen. – Mitenkäs ne Laurin omat luontoasiat ovat?

Mulla on suuri osa ihan metsätalouskäytössä.

Lauri

Esillä 10 vastausta, 4,281 - 4,290 (kaikkiaan 9,900)