Keskustelut Tekniikka ms200 käyntimurheita

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 26)
  • ms200 käyntimurheita

    Talvella toimi vielä ihan mukavasti hakkuulla. Tnkkasin uuden bensan ja saha toimi ehkä kolme minuuttia mallikkaasti, mutta sitten tyhjäkäynti alkaa käymään epätasaisesti ja kone sammuu, vaihdoin tulpn, ei auttanut. Purin kaasuttimen atomeiksi ja puhdistin, ei auttanut. Niin ja säädöt saa kylmään koneeseen kohdilleen kyllä, mutta kun oikeasti alkaa sahaamaan, niin ei sitten kauaa kuku.. Katsoin että 13 euroa tulisi uuden zama-kaasuttimen hinnaksi kotiin kuljetettuna, se lienee järkevää tilata, olisiko jollakin kokemusta vastaavasta ongelmasta?

  • Jätkä

    Vaihda kaasutin, kun ei tuon enempää maksa. Niitä on tullut vaihdeltua, Marmoritiskillä maksaa pyöreästi satasen.

    sitolkka

    Onko sekin kaasutin jo made in china?

    pihkatappi pihkatappi

    Kiinalainen kaasutin, tilasin jo, menee vaan pari viikkoa toimitukseen, kun näkyy olevan Hong kongissa tuo varasto.

    sitolkka

    Lieneekö ensiasennuskaasuttimetkin jo kiinalaisia. Toisaalta tehdäänhän volvojakin jo kiinassa.

    Jätkä

    Zama- kaasuttimet ovat muistaakseni jo ainakin kolmekymmentä vuotta sitten olleet Tilhin joissakin malleissa ja kotoisin kiinasta.

    sitolkka

    Silleenhän sitä katteita kohotellaan, että vaikka sahan kaikki romppeet ois tehty Kiinassa ni myydään kalliilla sitten saksalaisena. Petoksen makua.

    kuusessa ollaan

    Zama on alkujaan Filippiiniläinen perheyritys, Stihlin nykyisin omistama putiikki. Eli samalla lailla saksalainen kuin 543 husku on ruotsalainen.

    sitolkka

    Varmaan missä tahansa huskussa on suurin osa romppeista itämaista. Mutta pääasia, että hinta on länsimainen. Tulee tunne, että ostaa länsimaista laatua kun maksaa ittensä kipeeksi.

    Jätkä

    Joissakin HVA:n mallissa onkin Zaman kaasutin. Vahvasti epäilen, että monissa laitteissa esim sähkölaitteet tehty tehty kaukoidässä, vaikka kyljessä lukeekin esim Bosh tms.

    Kun kiinassa tehdään jäljitelmä, se on ihan mitä sattuu-laatua, mutta kun tehdään kunnon kopio, ei laatu välttämättä ole sen huonompi kuin alkuperäisessäkään.

    Pihkatappi. Kerro ihmeessä, kuinka kaasuttimen vaihto onnistui. Olen melko varma siitä, että vika on kaasarissa.

    Tolopainen

    Halvin kiinalainen kaasari maksaa Tilhiin 3,24€ , moottorisahan varaosat eivä ebay:ssa maksa juuri mitään. Tuo vika ei välttämättä korjaannu kaasarin vaihdolla, vika voi olla myös puolassa, joka lämmetessään lopettaa toimintansa, tosin saha pysähtyy silloin täysilta kierroksilta eikä käynnisty ennenkuin on taas jäähtynyt. Omassani 020,  kaasari on kestäny 27 v, että ei ne ihan lyhytikäisiä ole olleet.

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 26)