Keskustelut Tekniikka ms200 käyntimurheita

Esillä 6 vastausta, 21 - 26 (kaikkiaan 26)
  • ms200 käyntimurheita

    Talvella toimi vielä ihan mukavasti hakkuulla. Tnkkasin uuden bensan ja saha toimi ehkä kolme minuuttia mallikkaasti, mutta sitten tyhjäkäynti alkaa käymään epätasaisesti ja kone sammuu, vaihdoin tulpn, ei auttanut. Purin kaasuttimen atomeiksi ja puhdistin, ei auttanut. Niin ja säädöt saa kylmään koneeseen kohdilleen kyllä, mutta kun oikeasti alkaa sahaamaan, niin ei sitten kauaa kuku.. Katsoin että 13 euroa tulisi uuden zama-kaasuttimen hinnaksi kotiin kuljetettuna, se lienee järkevää tilata, olisiko jollakin kokemusta vastaavasta ongelmasta?

  • koillis lappi

    Puristeleppa sitä pa suodatinta josko auttas.

    Jätkä

    Suodatin pitäisi vaihtaa sadan käytetyn bensalitran välein, etti ainakaan se olisi koskaan syynä käyntihäiriöön.

    Metsurilla urakkatyössä käyntihäiriölle tulee nopeasti hintaa.

    Tolopainen

    Tilhin suodatinta ei tarvitse vaihtaa koskaan, se on muovia, ja rittää kun imuroi pölyt pois ja pesee fairilla.

    Jätkä

    AHA!

    pihkatappi

    Zama-merkkinen kaasutin tuli vajaa 3 viikkoa tilauksesta. Ruuvasin sen paikalleen ja tänään oli aikaa testata rankakasalla (+16 oli lämmintä). Lähti käyntiin tehdassäädöillä 4 ryyppy vedon jälkeen tehty nykäisy ilman ryyppyä. Eka tankillisen aikana säädöt kohdilleen ja toinen tankillinen toimi hienosti. Välissä Husqvarnalla yksi tankillinen ja sitten evästelyn jälkeen taas pikku Stihlillä, joka tarvitsi pari ryyppy nykäisyä käynnistyäkseen, mutta toimi ihan hyvin. Menee varasahana vielä pari vuotta, näkyi vuotavan vähän öljyä, että kun Huskun takuuaika on ohi, vaihdan tuon pikku Stihlin johonkin vastaavaan, eiköhän siitä ihan kelpo välirahan saa. kun on olevinaan maailman paras kevyt ammattisaha.

    Jätkä

    kannattaisi noiden ”harrastelija-asiantuntijoiden” uskoa, kun niille sanon, koska ”pelut on pieniä”. Tilhin kaasuttimet, jos ne ovat Zamoja, ovat niissä aiheuttaneet mielettömän määrän ylimääräisiä kustannuksia ja hukkaan heitettyä työaikaa, että olisi syytä kuuluttaa koko kansalle, että Suuri saksalaisvalmistaja on tehnyt sutta jo kymmenen vuotta, eikä tunnusta mokaansa.

    Zama tauti on ollut myös Raivureissa, eli heti kun tuli kiihdytyspumpulliset kaasuttimet Tilhiin, syntyi huoltoihin jono, eikä oikein millään meinannut saada uusia kaasareita, edes rahalla.

    Minullekin vaihdettiin ottamalla uudesta sahasta kaasari, kun maahantuojallakaan ei ollut. Liikkeen palvelu oli kyllä hyvää.

Esillä 6 vastausta, 21 - 26 (kaikkiaan 26)