Keskustelut Tekniikka MS201 vaihto uudempaan?

Esillä 6 vastausta, 11 - 16 (kaikkiaan 16)
  • MS201 vaihto uudempaan?

    MS201 vaihto uudempaan?

    Päivittyneitä näyttäis olevan C-M sekä C-EM. Kannattaako?

    Mikäs se on HVA:n vastaava ”201:nen”

  • Jätkä

    Kun kaksisatanen on uudenveroisessa kunnossa ja siinä on lisäksi uusi Tilhin ketju/laippa. niin se on sellainen kone, että neljälläsadalla ei löydy vastaavaa uutta. Eikä löydy muista merkeistä kalliimmallakaan hinnalla.  Kahjo on se, joka tarvitsee, eikä osta,vaikka olisi tarjolla, koska pitää liian kalliina. Minulta yksi kaveri kysyy aina, kun näkee: ”Koska sinä myyt sen kaksisatasen?”

    jees h-valta

    Jätkä on taas jyvän löytänyt akanoista. Noin se kyllä on.

    Jätkä

    Olen ajatellut alkaa noita kaksisatasia rassailemaan. Kun parikin sahaa purkaisi ja kokoaisi, voisi päästä perehtymään niiden sielunelämään ja korjaamaan niiden vaikeammatkin käyntihäiriöt. eläkkeellä ei olisi mitään tuntiansiotavoitetta, vaan voisi ihan piruuttaan rassata vaikka kaksi viikkoa jotain lelua, saamatta siitä oikeasti mitään palkkaa.

    Muutama loppuunsahattu pikku-tilhi ( MS 200) varmasti löytyisi täällä- keskustelijoiden varikoista, kunhan saisi heidät hellyteltyä luopumaan aarteistaan. Käytännössähän niitä on kuitenkin Suomeen myyty tuhansia.

    Junni

    Mulla on muutama saha tilauksessa/odottamassa vapautumista ja tarkoitus olisi ne kunnostuksen jälkeen myydä.

    Pavekka

    201:iä on saanut Johonkin 680e kun viimeksi kyselin. Mun mielestä ei kannata neljää sataa käytetystä kakssatasesta. Mutta saahan sitä pyytää ja ostaa jos sitä mieltä. Ennen tronikkia käytettyjen kakssatasten hinnat lähti laukalle ja tuntuu jatkuvan vaikka uusi 201 on vastaava tai hiukan parempikin.  Kyllä hyvästä kakssatasesta silti jotain kannattaa maksaa jos löytää. Usein ne on paljon käytettyjä tai kiinalaisilla tarvikesylintereillä ja osilla tai puolimoottoreilla tekohengitettyjä. Niiden kannattavuus ostomielessä on aika paljon tuurikauppaa kun ei tiedä kuka millaisella osaamisella ja budjetilla on niitä laitellut. Hiukan karsastan 200:ia koska ehjinä niitä ei tahdo tulla markkinoille. On niin hyviä että ei niistä luovuta. Myyntiin tulee ne joissa paha vika tai paljon käyttötunteja. Varsinkin jälkimmäinen on työläs ja kallis laitettava. Silti niissä on jäännös hintaa.

    MaalaisSeppo

    Mulla on sekä 200 ja 201. 201 on jäykempi vetää käyntiin. Ehkä 200 jo väljä, vaikka hyvin pureekin puuta. Näppituntumalta tuntuu, että 201:stä saa tankata tiheemmin.

    201 maksoi 2 v sitten 600 (oli kokeilussa metsäkoululla 2 viikkoa). Samalla huollatin 200:n (vetorissa, kytkin ja kaasari). Nyt pärjäilen monta vuotta.

Esillä 6 vastausta, 11 - 16 (kaikkiaan 16)