Keskustelut Tekniikka Nyt auttakaa Artsia

Esillä 10 vastausta, 11 - 20 (kaikkiaan 27)
  • Jätkä

    Ola Pallonivel:”Kaasarissa vika. Siellähän saattaa olla pikkuosia liimalla kiinni eikä ole avatessaan huomannut irtonaisia osia. Nyt ne on jossain lattialla.”

    Ilmeisesti Kaasarissa vika, taikka ainakin polttoainejärjestelmässä.

    En ole vielä nähnyt kaasarissa liimattuja osia – ei sisäpuolella, enkä ulkopuolella.

    M-sahan kaasutin on loppujen lopuksi niin simppeli laite, että sen voi purkaa ihan ensikertalainenkin, kunhan kokoaa samaan järjestykseen kuin se olikin.

    Mielellään avaaminen ja käsittely paperin päällä pöydällä ja kaasutin päältäpäin puhdistettuna mahdollisimman hyvin.

    petep

    Jotkut spesialistit ehdotteli että ”puolassa” vika. Saapi nähdä saako Artsi koneen kuntoon…….

    Jätkä

    Olen rassannut pienkoneita aika paljon. Videon mukaiset oireet eivät viittaa puolaan.

    Yksi asia kiinnostaa: Kun käynnistystä varten pistetään puolikaasu päälle, lähteekö saha käyntiin? Antaako se siinä asennossa kipinän. Onko Jonssi mallia vilkkuva valo takakahvassa? Jos on, niin sitten on sähkövika.

    petep

    Kaasariin oli kuulemma ja pahamaineiset kalvot vaihdettu ja ovat ehyet. Jokuhan oli ehdottanut videon kommenteissa että ”kaasuvaijeri” on  kenties poikki kun ei nosta kierroksia….

    Jätkä

    Kalvot on taas kerran vaihdettu suotta. Kaasivaijerin toiminnan näkee, kun kaasutin on näkyvissä, liikkuuko läpän akseli. Vika ei ole siinä.

    Olisiko tosiaan sellainen hama käynyt, että suuttimet ja T-ruuvi ovat aivan päin helvettiä?

    Eli T-ruuvi ruuvattu pari kierrosta liian syvälle, käntinopeutta hidastettu avaamalla L-suutinta reippaasti, mutta H- suutin on vain hitusen auki, taikka peräti kiinni? Käy nimittäin tyhjäkäyntiä suht raskaasti.

    Nimetön

    Bensaletku

    Ola_Pallonivel

    Yhden Stihlin moottorisahan kaasarin olen huollossa korjauttanut, jossa oli liimattu metallinen osa lähtenyt irti. Oli sisäpuolella bensan kanssa tekemisissä.

    Jätkä

    Siellä on yksi metallinen osa, joka on ollut säätökalvossa niitattuna. Oliskohan kiinalaiset laittaneet liimalla nykyisiin? Täytynee kurkistaa kaasariin, en tosin avaa Tilhin kaasaria, se on kuitenkin tarkka homma, ettei mene roskia ja ettei tiiviste vaurioidu. Vanhassa kaasarissa on joskus tiivisteet niin lujassa, että repeää, kun kannen irroittaa. Vanha sanonta on, että ”Ehjää ei pidä korjata”.

    Meillä oli vanhan koulun metsäteknikko, joka oli koneteknikon vakanssilla. Yllätin hänet purkamassa autonsa laturia ja starttimoottoria. Selitys touhulle oli: ”Putsaan nämä, niin toimii varmennin”. Hullun hommaa!

    kim1

    Mä voisin illalla purkaa 201:sen kaasarin,nimittäin tilasin siihen service kitin ,niin joudunhan mä sen kaasarin irroittaa jokatapauksessa,ja paska kaasarihan se on ,ettei sillä väliä vaikka hiekassa pyörittelee…

    kim1

    Olimpas nopea ..,heh ,ei ollut liimattu vaan perinteisesti niitattu,zaman kaasutin  siis kyseessä…

Esillä 10 vastausta, 11 - 20 (kaikkiaan 27)