Keskustelut Tekniikka Polttoaineensaantiongelma

  • Tämä aihe sisältää 24 vastausta, 12 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 3 vuotta sitten HabaHaba toimesta.
Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 24)
  • Polttoaineensaantiongelma

    Moottorisaha ei lähde käyntiin. Hyvä kipinä tulee, joten vika on ilmeisesti polttoaineen saannissa. Mistä kannattaisi vikaa lähteä selvittämään?

  • Metsänmies

    Kaasuttimen suuttimien säätö, kaasuttimen kalvot, polttoainesuodatin, bensaletku. Noista kannattaa aloittaa.

    mehtäukko

    Onkait tankissa pensiiniä..?

    Svedu Petteri

    On kai tankissa uutta bensaa ja öljyä? Jos ei, niin tyhjennä kaikki ja täytä uudella. Miten jos lisäät tulpan reiästi hieman bensaa ja nykäiset?

    pystykorvat

    Mitähän jos suhautat ilmanpuhdistajaan päin  starttipilottia parin sekunnin suihkauksen. Se on yleensä helpoin konsti saada ongelmallinen kone käyntiin. Ja se pieni pärähdys riittää useimmiten saamaan  aikaan kierroksia ja jatkoa sieltä tankin puolelta

    Jätkä

    Jos tulppa on armottoman repismisen jälkeen kuiva, eikä tulpareiästä tule hiventäkään bensiinihöyryä, kannattaisi lirauttaa ilmaputsariin lusikallinen sitä kannussa olevaan pienkonebensaa. Käynnistys ryypyn kanssa ja jos ei kohta lähde, niin ryyppy pois, anna kuitenkin puolikaasun olla päällä. Jos ei lupaakkaan, niin ensimmäiseksi se, mitä sahalle on tehty viimeisen käytön jälkeen? Jos ei yhtään mitään, niin tuo bensaletku epäilyttää, samoin se, millaista tankissa on?

    Jos saha on ns. ”Hitlerin kosto”, niin siitä on voinut impulssiletkukin murtua.

    Jos olet viimeksi sahaillut Jeessin bensalla, on kaasutin ja pakoputki tukossa, eikä saha taida kelvata edes romukioskiin.

    Jobu

    Uutta pensaa on kyllä. Laitoin kaasariin pensaa ja kävi sillä muutaman sekunnin, sitten sammui. Tulppa on repimisen jälkeen aina kuiva.

    jees h-valta

    Osta jakajasta kunnon bensaa ja teet 2%:en seoksen ja alat sahailla. Toki jos oikeasti kyse Jobusta ei ole toivoakaan.

    Pavekka

    Bensaletkussa,kaasuttimessa tai impulssissa jotakin. Avasin joku päivä vastaavaa. Kaasutin oli saanut vettä ja ruostunut. Merkki malli ja viimeiset tapahtumat ennen vikaa kannattaisi jakaa.

    Jätkä

    Kannattaisi käyttää imupäässä sellaista suodatinta, joka ei päästä vettä läpi. Bensiinissä on aina vettä – enemmän tai vähemmän.

    Joskus olen kuikuillut tankkiin, kun se on ajettu ”aivan tyhjäksi”. Siellä on ollut vesihelmi jossain tankin kulmassa. Kaksitahtiöljy aiheuttaa vedelle sen, että vesi koostuu pisaroiksi, jotka eivät mene tiiviistä suodattimesta läpi. Paras suodatin on huopasuodatin, ja siitä vanha kunnon versio, jossa pinta on huopaa ja ydin on sintrattua messinkiä. Niihin sai huoparenkaan vaihdettua kätevästi (Raket Jonsered).

    Joskus on ollut Tilhillä aika onnettomia esityksiä, joissa verkkokotelon sisällä on superlonin tapaista suodatinmateriaalia, jotka yhdistelmät eivät oikein vakuuta.

    Pavekka. Mitkä osat olivat kaasuttimessa ruostuneet? En ole nähnyt kaasuttimien sisällä milloinkaan ruostetta.

    Pavekka

    En tiedä onko tuollaisia vesi suodattimia olemassakaan. Kuulostaa jäbiksen fantasioilta. Jos se vettä suodattaisi niin sehän menisi siitä tukkoonkin. En ole vielä  kuullut vedestä tukkoon menneestä bensasuodattimesta. Fiksu vekotin. Jos joku muukin tietää kuulisin mielelläni mistä niitä saa. Ei siellä kaasuttimessa montaa ruostuvaa osaa ole. Näet kyllä mitkä jos joskus avaat.

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 24)