Keskustelut Tekniikka Polttoaineensaantiongelma

  • Tämä aihe sisältää 24 vastausta, 12 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 3 vuotta sitten HabaHaba toimesta.
Esillä 10 vastausta, 11 - 20 (kaikkiaan 24)
  • Polttoaineensaantiongelma

    Moottorisaha ei lähde käyntiin. Hyvä kipinä tulee, joten vika on ilmeisesti polttoaineen saannissa. Mistä kannattaisi vikaa lähteä selvittämään?

  • Jätkä

    Kyllä herra Pavekka on tässäkin tapauksessa ulkona kuin lumiukko. Onko mahtanut ukkeli koskaan edes vaihtaa imupäätä, saati siihen suodatinpatruunaa.

    Kun ukko ei edes tajua, että on mm.  olemassa polttoainesuppiloita (tratti), joiden metallisihti on niin tiheä, että kaksitahtibensiinissä oleva vesi jää sihdin päälle, niin kuinka tuollainen pölvästi on päästetty raplaamaan jonkun sivullisen sahan kaasutinta?

    Monella ihan oikeasti M-sahatöitä tekevällä on talvella imupää jäätynyt, eikä bensiini kulje kaasuttimeen. Suodattimen vaihtamalla homma on klaarannut kerralla. Siksi imupäätä kannattaa toisinaan vaihtaa, yksi merkki vaihtotarpeen lähestymisestä on, kun suodatin on tummunut.

    Joskus kyllästyttää tuollaisten urea-aivojen hilluminen täällä, kun ei kertasanomisella usko yhtään mitään. Jeessi on samaa sarjaa, eli täys-Toope.

    Pavekka

    Tiheät on sihdit jäbiksen tratoissa. Menee oikein molekyylitasolle. Fiksuja vekottimia. Pitää tunnustaa ei ole koskaan tullut vaihdettua imupäitä ja niiden suodatinpatruunoita mitä ne sitten mahtaa ollakaan. Varmaan sitten niitä vedensuodattimia.

    Jätkä

    Voin nyt kertoa salaisuuden, mutta älkää paljastako Pavekalle: Noita huopasuodattimia, joita käytetään ensiasennussuodattimina  Japanissa valmistetuissa Huskuissa, saa Tuontitukku.fi -osoitteesta nimellä COBALT COMPONET  osa nro 26.

    Tuotekoodi 6419773655876

    Osa on: Moottorisahan polttoainesuodatin

    Tuohon suodattimeen jää kaikki muu paitsi polttoaine/öljyseos.

    Pavekka

    Ihan tavallinen letkusuodatin.:-) Menee vedestä tukkoon. Pitää muistaa ravistella säännöllisin väliajoin vesi pois. Mieluiten vaihtaa koko suodatin. Ettei työt keskeydy. Ei saa puhaltaa ettei mene ilmastakin tukkoon.

    Jätkä

    Ei tule lasta – ei paskaa. Eikä vettä ravistella suodattimista pois – Hölmömpää ei ole kuultu.

    Pavekka

    Pois ne on pakko ravistaa jos ne siihen suodattimeen jää. Muuten ne on bensan edessä. Mutta kerro nyt vielä miksi kakstahti öljy pisaroi veden niin että se jää suodattimeen muttei polttoainetta?

    Jätkä

    Pintajännitys – hyvä hölmö!

    Siis ravistelet veden pois imupäästä? En ole koskaan moista esitystä kuullut!

    En viitsi sinulle kertoa, mutta kaikki muut tietävät, että esim Dieselmoottorien polttoainesuodatin päästää vettä läpi, vaikka jotkut joskus ovat sekoittaneet naftaan moottoriöljyä. 2T-öljyä käyttävillä vesi pysähtyy suodattimeen ja ruiskutuspumppu säästyy vaurioilta.

    Kuinka tyhmä pitää olla, että pääsee Pavekaksi? V = Kyllä siihen riittäisi jo Jeessin tyhmyys.

    Pavekka

    Okei. 2-öljy siis nostaa veden pintajännitystä niin että se jää suodattimeen kiinni. No miksei se bensan jännitystä nosta? En ravistele suodattimia enkä käytä veden suodattavia suodattimia.  Jätän ne sulle.

    Jätkä

    Voi Ristus! Bensiini on liuotin, joka postaa pintajännityksen. Ikivanha leikki on pistää silmäneula kellumaan veden päälle, kun se on kasteltu 2T-öljyyn. Aikansa kun sitä on siinä mällistelty, tirautetaan veteen esim nestesaippuaa ja kohta neula uppoaa, kun pintajännite häviää.

    oksapuu

    Zen ja mootorisahan kunnossapito…

Esillä 10 vastausta, 11 - 20 (kaikkiaan 24)