Keskustelut Tekniikka Sähköisen palvelun ongelmia

Tämä aihe sisältää 80 vastausta, 19 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi A.Jalkanen 5 kuukautta, 1 viikko sitten.

Esillä 10 vastausta, 71 - 80 (kaikkiaan 80)
  • Sähköisen palvelun ongelmia

    Käytössämme ovat verkkopankit, pankkikortit, metsaan.fi, metsäyhtiöiden vekkopalvelut, Omakanta, Kela, jne. Kaikki toimii yleensä hyvin, jos käyttäjä itse pystyy tunnistautumaan palveluihin salasanoillaan, pankkitunnuksillaan tai muulla sähköisellä tavalla. Ongelmat alkavat, jos käyttäjä tulee kykenemättömäksi tunnistautumaan tai ei korkean ikänsä tai muun syyn takia omista pankkitunnuksia, älypuhelimia, tms. välineitä. Toisen tunnusten käyttö on lain mukaan rikos, vaikka niiden omistaja olisi sillä kertaa antanut siihen luvan. Tämän takia oikealla tavalla laadittu edunvalvontavaltakirja on muuttunut entistäkin tärkeämmäksi. Aina sellaisen henkilön löytäminen nykypäivänä, joka tehtävään suostuu, ei aina ole kovin helppoa.

    Yksi pieni arkipäivän esimerkki: 93v. mummelille tuli keskussairaalasta kirje, että pitää ennen tukimuksiin saapumista täyttää Omakannassa esitietolomake. No, kun ei ole mummelilla pankkitunnuksia eikä tietokonetta. Soitto keskussairaalaan. Sanottiin, että tässä tapauksessa vielä tällä kertaa voivat ottaa esitiedot vastaan vasta sairaalaan saapuessa. Olisihan sen lomakeen toki voinut laittaa mukaan siihen kutsukirjeeseen kuten ennenkin, mutta säästöhän se on pienikin säästö!

     

  • pitkät neulaset

    Riskinä ötökät ja myrskytuhot. Voi pikkasen sylettää jos petäikkö nurin tai puolestavälistä pirstaleina. Paskanmaku varmasti suussa päällimmäisenä.

    Verotuspohjaa laajennetaan kun fyffee pitää saada semmoisille jotka ei omillaan pärjää – tahi eivät omia rahojaan halua käyttää.

     

    Tolopainen

    Kun pääsee pinta  alassa yli 500ha ja on oma moto ja laaja konekanta pienpuun hyödyntämiseen, pelkällä pienpuun myynnillä tilaa voi lajentaa aika mukavasti, kun lisäksi paljon muitakin pääomatuloja ja hyvä eläke ja rahaa tilillä nopeisiin kauppoihin. Tietenkin parempiakin vaihtoehoja rahoille olisi ollut ja olisi vielä huomattavasti varakkaampi. Maa ja metsätiloilla ei mitään superrikkauksia voi savuttaa, ne tehdään aivan muilla aloilla.

    pitkät neulaset

    Kartelli ja monopoliaseman väärinkäyttö, varastaminen,huijaaminen,veropetokset,

    vakuutuspetokset,koronkiskonta,luonnon paskaaminen ja vastuitten pakeneminen….

    MJO

    Eli kaikki hyvin kannattava yritystoiminta on rikollista?

    Valitettavasti tämä asenne on edelleen suomessa erittäin yleistä.

    Apli

    Kyllä yrittäjyyteen ei kannusteta suomessa ja asenne että kaikki yritystoiminta on rikollista on Yleistä.. koska sähköiset palvelut vaan laajenee on niihin ja niiden ongelmiin totuttava. Ikäpolvet kun vaihtuu niin ongelmat helpottuu..

    Tolopainen

    Kun palvelut sähköistyvät, asiakaspalvelu heikkenee. En tiedä mitä harjoittelijoita noissa suurten yritysten asiakaspalveluissa on, mutta aika erikoista on tuo chat asiakaspalvelu, saattaa 10 min mennä asian jankkaamisessa, eikä olla päästy vielä alkua pidemmälle. Puhelimeen voi huutaa ja kirota, niin alkaa aika nopeasti asiat edetä kun kirjoittamien johonkin pieneen cahat ruutuun on niin prkl hankalaa ei sinne mitään ylimääräistä viitsi laittaa ja se mulkero ap:ssa siellä kirjoittelee kuin ekaluokkalaiselle.

    Visakallo Visakallo

    En suoraan sanoen tiedä, missä osoitteessa pääasiallinen kotimaan pankkini tällä hetkellä sijaitsee. Ehkä sen osoite löytyy netistä kun etsii. Lopettivat tästä lähempää muutaman konttorin, mutta asiakkaille ei ole moisista pikkuasioista kerrottu pankin taholta mitään. Lehdessä on asiasta joskus ollut vain pieni uutinen.

    puunhalaaja

    Kun palvelut sähköistyvät, asiakaspalvelu heikkenee. En tiedä mitä harjoittelijoita noissa suurten yritysten asiakaspalveluissa on, mutta aika erikoista on tuo chat asiakaspalvelu, saattaa 10 min mennä asian jankkaamisessa, eikä olla päästy vielä alkua pidemmälle.

    Julkisen puolen chat-palvelijaa vierestä seuranneena arvelen, että se koettaa hoitaa useampaa keskustelua yhtä aikaa.

    MJO

    Puhelimeen voi huutaa ja kirota, niin alkaa aika nopeasti asiat edetä 

    Ehkä nämä chatit on keksitty kaikenlaisten kyrpä tollojen vuoksi. Asiakaspalvelija voi helposti ignoorata, kun kusipään tekstisisällöstä alkaa huomaamaan verisuonen pullistumisen ohimolla.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Chatin sijasta saattaa kannattaa suosia viestiä verkon kautta asiakaspalveluun. Silloin virkailijalla on mahdollisuus hoitaa asia rauhassa, ja tarvittaessa kysyä kollegoilta apua, eikä minun tarvitse jonottaa sillä aikaa puhelimessa/chatissa. Tämä on toiminut hyvin ainakin pankin ja vakuutusyhtiön kanssa asioidessa.

Esillä 10 vastausta, 71 - 80 (kaikkiaan 80)