Keskustelut Harrastukset Sopiiko sähköauto metsien miehille ja naisille.

  • Tämä aihe sisältää 341 vastausta, 36 ääntä, ja päivitettiin viimeksi sitten Ertti toimesta.
Esillä 10 vastausta, 251 - 260 (kaikkiaan 341)
  • Sopiiko sähköauto metsien miehille ja naisille.

    En ainakaan löytänyt omaa ketjua tästä. Auton vaihto oli viime kesänä ja mietin jo sähköistä vempelettä. Ladattavia katselin, mutta pieni tavaratila ja akun sijainti pohjassa karkoitti ajatukset. Sitten katselin kiinalaista neliveto maasturia, mutta tavattoman matala oli ja akku roikkui siinäkin, ei jatkoon. Tähän akun suojaukseen jos joku isompi naarmu jää, voi auto saada hylsyn katsastuksessa ja kallis revohka edessä. Lieneekö sitten järkevissä hinnoissa saatavilla  vakuutusta tähän akkuun?  Onko kellään parenpia kokemuksia näistä. Id 4 kyllä on tilava ja maavaraakin löytyy. Itse päädyin perinteiseen diesel citymaasturiin.

  • Nostokoukku

    Patterit saattaa olla isommat kuin itse laiva.

    narisija

    Kyllä ne vielä nykytekniikalla todennäköisesti lastitilaan, kuin myös kantavuuteen perinteistä moottoria isomman loven tekee.

    metsä-masa metsä-masa

    Sähköauto sopii esim. kaupunkilais omistajalle, muös naiselle. Sähköauto on mielenkiintoinen yhdistelmä jo nyt, mutta mikä on sen tulevaisuus 2-3 vuoden päästä ? Oma mielenkiinotokin sähköautosta on siinä ja siinä, seuraava-auton vaihto on vielä muutaman vuoden päässä.

    Nykyinen auto on maasturi ja auton tarve on huomattavan paljon metsä- ja kevyesti rakennetuilla teillä, lisäksi perävaunun vetoa tulee n. 2000 km / vuosi. Diiseli auto on ollut luotettava ja turvallinen valinta, vaihtuviin sääolosuhteisiin metsän hoidossa.

    Maasturi jossa on wepasto palvelee myös taukotilana sateisena ja kylmempänä päivinä, siitä saa lisää puhtia muuten nuhjuiseen työpäivään !

    Visakallo Visakallo

    Tuon jos saisi nelivetona, niin saattaisin hyvinkin harkita. Nyt vain takavetona tarjolla. Hinta alkaa olla jo siedettävä.

    https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/1a77d17f-12a1-4be1-bd16-cb0c69ff1cce

    ihmettelijä

    Takaveto sähköautossa kuitenkin parempi kuin etuveto. Tuosta Skodasta tulossa kyllä ensi vuonna myös neliveto. Kävin katsomassa kun oli ennakkoon esittelykierroksella. Hyvältä vaikutti. Voipi olla että lähen kans kaupanhierontaan kun saavat tammi- helmikuussa tuon koeajoon.

    Izuzuuppinen Izuzuuppinen

    Osalla kirjoittajista palsta lienee saaressa kun haaveilevat sähkökäyttöisestä laivasta. Jos tuollaisen tarvitsee, niin kannattaa ostaa vaikkapa sähkökäyttöinen satamahinaaja.

    Me muut voidaan seurata sähköautojulkistuksia ja käydä koeajamassa mielenkiintoisimmat. Tarjontaa alkaa olla jo melkein joka lähtöön, myös käytettyinä.

    jees h-valta

    Sähköautojen käytettynä osto ei näytä juurikaan auton vaihtajia innostavan. Onkin odotettavissa kauan seisoneita akkukiesejä joiden akut tietenkin ovat seisonnan aikana taantuneet jo ennestäänkin heikentyneestä virran vastaanottotehosta. NIIN mielenkiintoista patterikiesiä ei tule että sellaiseen sekoaisin. Ei edes hybridinä.

    Tolopainen Tolopainen

    Käytetyt sähköautot ei pitkään seiso liikkeen varastoissa. Kannattaa pitää kiirettä, jos aikoo sellaisen ostaa, hinnat voivat nousta. Polttomoottori autoista tulee ylitarjontaa, kun niistä halutaan eroon, paljon tulee menemään paaliin, kun ostajia ei ole. Taitaa pökön vaihtoarvokin olla jo negatiivinen, kun moottori puuttuu.

    Metsuri motokuski

    Jesse. Jos ostaa käytetyn sähköauton niin on ihan luonnollista että testauttaa akuston ennen ostopäätöstä.  Onhan järjen köyhyyttää ostaa auto jos akuston kunto on epäselvä.

    Visakallo Visakallo

    Uusien sähköautojen kysyntä lisääntyy vain sitä mukaa kun niiden hinnat jatkavat laskuaan. Uuden auton hankinta  on tavallisille perheille aina  sen verran iso päätös, että sille on oltava selkeät perusteet. Autokannan sähköistyminen on ottanut toistaiseksi  takapakkia joka puolella maailmaa. Tämän on saanut osaltaan karusti kokea ruotsalainen akkuvalmistaja Northvoltkin. Useat autovalmistajat ovat puolestaan pyörtäneet aiemmat päätöksensä ja jatkavatkin polttomoottoriautojensa tuotantoa.

Esillä 10 vastausta, 251 - 260 (kaikkiaan 341)