Keskustelut Tekniikka Sthil fs 460 ja

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 48)
  • Sthil fs 460 ja

    Vävypoika tuli käymään raivattiin tänään taimikkoja ja sain kokeilla tätä paljon kehuttua sthil fs 460 mallia, on kesällä ostettu ja sahattu jotain 15ha. Ensituntuma kolhomainen kömpelö, kahvat linja automaiset. Bensaa palaa, 50 min ja tankki tyhjä, mulle riitti yksi tankki.. vävypoika sahas minun uudella 545fx:llä, tankin kesto sisäänajovaiheessa noin 1h15min. Sthilissä 0.75l tankki ja hussessa 0.9l. Mutta en oikein jaksa ymmärtää, miten tuo uusi sthili on muka niin suosittu saha? Siis oikeesti, ergonomia huono, kömpelö… huokaus…..

  • Jätkä

    Tilhiä on pidetty kestävänä, siinä on ainakin aikaisemmin ollut käytettävä erilaista kaasutustekniikkaa.

    Annonlaita ei tuosta sano mitään, mutta henkilökohtaisestri kyllä pääsin sellaiseen käsitykseen, että saha on temperamentiltaan niin erilainen ”oikeaan” raivuriin verrattuna, että sillä on kaasuteltava erilailla kuin huskulla.

    Siksi en luopuisi omasta 252 – Huskusta jos minun pitäis luopua jommasta kummasta , toinen vaihtoehto on Tilhin 480, jonka antaisin pois, jos toinen olisi pakko antaa.

    Hyvä saha sekin on, mutta kuten on joskus sanottu, Tilhi on raskasruokaisempi ja laiskempi (Huomattavasti) -käyttöominaisuudet ovat jonkin verran kehnommat, mutta kyllä silläkin sahaa…

    Raivaaja

    Tuo ergonomia on enimmiltään tottumuskysymys. Minulle kaikki uudet raivaussahat joilla en ole ennen sahannut ovat tuntuneet ergonomialtaan huonommalta kuin se johon olen tottunut.  Omaan makuun ei mitään kömpelyyttä, ei tarvitse huokailla.  minulla tankki kestää fs460 jotain 1,15-,1,20h. Helpossa kohteessa 1,30h.

    tamperelainen tamperelainen

    Minulle riitti Stilin raivureista 480.En ole koskan omistanut laiskempaa raivuria.Vein sahan kerran jopa merkkihuoltoon,kun koneesta ei irtoa tehoa.Siellä todettiin että laiska moottori ei ole vika se on ominaisuus

    Huskilla on kiva raivata,tapahtuu niinä päivinä kun kaasuliipaisimesta vetää

    husku550xp

    Ergonimia vähän huonompi kuin 545:sessa mutta huomattavasti kierrosherkempi. Totuttelu kysymys ja on varmatoiminen ollut. Itse sahasin kyseisellä sahalla hehtaarin keskiarvoa pahalla kohteella. Tankki kestää noin 1h15min-1h30min.

    Riippumaton ajattelija

    Itelläni on kans tuo 460 stihli. Ihan hyvä saha on, tehoa löytyy riittävästi useimpiin ryteiköihin ja tankki kestää tunnin tai puolitoista. Huonona puolena voisi sanoa sen, että se ruuvi, jolla kiristetään kahvat haluttuun asentoon löystyy helposti sahatessa.

    trimmeri

    ^teki saman kun menin putsauksen takia purkamaan kahvatangon kiristimen. Eli pura se kiristin ja putsaa koko höskä ja tanko. Sitten kootessa kiristä ne pikkuruuvit ensin huolellisesti ja sitten vasta kiinnitys pikaruuvilla koneeseen. Ihan vain märjällä rätillä ne pinnat siis ja neulaset yms paineilmalla. Tai sama se on millä putsii, kuhan ei mekaanisesti tai liuottimilla pelaa.

    Raivaaja

    Minä myös joskus valitin täällä tuosta kahvatangon kiristimen löystymisestä. Vika oli omassa tekemisesssä vaikka ensisilmäyksellä kaikki piti olla oikein asennettu.  Eli kuten trimmeri sanoi purkaus ja asennus uudestaan. Tuon jälkeen minullakin löystyminen loppui.

    eero heikki eero heikki

    Pöytävaaralla heitettiin toinen raivuukeikka,kummallakin stihl 460,kyllä tankillinen kesti n 1h 25 min,ennakkoraivuulla,oli n ranteen paksuista poistuma,moto oli n 120 m päässä !

    Hiihtoniilo

    No juu näillä syksy keleillä tullut temmellettyä tällä stihl mallilla kun on lämpökahvat. Toki huskin valjaat. Ei isompaa moitetta, mutta kerran on jo takuuhuollossa käyty joku 16€ osa kaasutrajasta vaihdettiin. Mutta nyt pelaa hienosti ja on luitettava työkonez.

    metsä-masa metsä-masa

    Otsikko Stihl 460 oli saanut mielenkiintoisia kommentteja käyttäjiltään. Omat kokemukseni on Stihl:n Fs 460 c-em k ja saman sarjan 490, sahat on 3 ja 2 vuotta vanhoja, sahattu vain noin 1/3 osa käyttöiästään.

    Sahan vakaus työskentelyn aikaan on varmaan tottumiskysymys. Erikoisolosuhteissa esim. ojanpenkoilla työskentelyssä Stihl omilla valjailla on vakaa, antaa mahdollisuuden ohjailla kaatuvia puita. Käyttöominaisuuksiin ja valjaiden säätöihin olen ollut tyytyväinen, kerran hyvä säätö se riittää kuntoilumielessä sahaavalle.

    Tankillinen polttoainetta on molemmilla sahoilla antanut työaikaa  1,15- 1,5 tunnin sahaukseen.

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 48)