Keskustelut Tekniikka Stihl 201 käyntihäiriö

Esillä 10 vastausta, 111 - 120 (kaikkiaan 153)
  • Stihl 201 käyntihäiriö

    Kylmänä ryyppy päällä 4-5 nykäsyllä herää sitten puolikaasulla käy vähänaikaa. Ei kuitenkaan yhtäkään lankkua saa poikki. Senjälkeen ei lähde mitenkään käyntiin samana päivänä. Saako bensiiniä liikaa vai liian vähän ?.

  • Tolopainen

    En minä niitä rahaa kolme sahaa sopii traktorin hyttiin ajan sillä palstalle. Osta sinäkin edes yksi saha, jolla saa puut poikki ilman hinnkkausta.

    jees h-valta

    Kaikki on tähän maailman menoon mennessä saatu poikki 201:llä. Ei tarvetta isommalle.

    MaalaisSeppo

    Kuka tarvitsee kolmea sahaa palstalla. Mulle riittää yksi toimiva. Ei tartte traktoria sahojen rahjaamiseen. Joskus olen jättänyt palstalle sahan ja tuonut toisen seuraavalla kerralla varoksi. Kerran olen tarvinnut. Enää en viitsi viedä toista. Jos homma keskeytyy, voi siirtyä saunan lämmitykseen ja jatkaa seuraavana päivänä toisella sahalla.

    Pavekka

    Jos kovin tukipisteen avulla vipuaa niin kyllähän tuossa puhti loppuu. Ja jouset katkeilee.  Pitäisi opetella uusi tapa käyttää sahaa. Kyllä kädessä kannattavia kiloja on vaikea ohittaa vaikka kuinka osaisi tekniikat.

    jees h-valta

    Kyllä, Pavekka oikeassa, eihän se mikään kanki ole, moottorisaha se on. Eikä kannata vetää sitä purupiikkiä niin innolla las. Sahat on yleensä kyllä tehty syömään puuta tehdasvalmisteisilla laipoilla ja ketjuilla. Sahauksesta tulee tökkivää ja paljon enemmän sahaa kuormittavaa jos terä haukkaa puuta enemmän kuin teho sallii. Uudella kaupasta tuodullakin hiukan aikaa täytyy ottaa järjellä mutta muutaman tankillisen jälkeen sahaus on nautinnollisen tasapainoista hommaa.

    Kalle Kehveli

    Naapurissa 201:n jouset paukkuu koko ajan poikki, minulla ei ole mennyt ensimmäistäkään. Kyllä sahan käyttäjissä on eroja.

    Jätkä

    Kalle. Jos jouset katkeilee jatkuvasti – (mikä on jatkuvasti?) – niin ehkä vikaa on vehkeissä.

    Loppuaan lähestyvät kytkinkengät ja / tai rumpu rasittavat jousia varsin eri tavalla kuin alkuperäisissä mitoissa olevat osat. Suhteellisen kovaan kulumiseen voi olla syynä käyttäjä, joka ei sahaa ”talla pohjassa”, taikka sahaustyyli on sellainen, että ketju takertelee kuin Tollon sahanpurujen kanssa. Myös joktkut Tollot madaltavat purupiikkejä tolkuttomasti, jolloin liian paksu ketju aiheuttaa terän jumittumista.

    Käytännössä kaikissa ammattikäyttöön tarkoitetuissa sahoissa itse saha kestää niin paljon sahaamista, että tuollainen apulaite kuin kytkin – tai anakin sen jouset – antautuvat jo sahan käyttöiän aikana melko varmasti ainakin kerran.

    PikkuTilhin kytkinjouset ovat sellainen varaosa, joita pitäisi olla työkalupussissa aina muutama ja myös pitkäkärkiset pihdit.

    husku550xp

    Mulla ollut kolmatta vuotta. Yksi jousi mennyt poikki ja sekin oli omavika kun kaaduin kivikossa pahasti ja otin sahalla tukea maasta. Magneetti venttiili vaihdettu ei muuta vikaa. Ammatti käytössä on

    Jätkä

    Yritätkö väittää, että kytkinjousi katkesi, kun otit tukea maasta?

    Tarina on uskomaton – Koita keksiä parempi.

    Perhana. Ette puhunutkaan kytkinjousista.

    Jeessikin on joskus oikeassa. Ei sahaa käytetä kankena, eikä kävelykeppinä. Karsiminen tapahtuu pyyhkäisemällä, jolloin tuota Tollon vipuamista ei todellakaan tehdä. Jos saha ja terä ovat kunnossa, niin nopemmatkaan pyyhkäisyt eivät ole mitää hakkaamista, eikä tärinänvaimentimet saa kohtuuttomia iskuja.

    Silloin, kun tärinänvaimennus on kahvoissa, ratkeaa öljykorkin vieressä oleva vaimennin ensimmäiseksi, sitten kytkimen yläpuolella oleva. Runkovaimennuksessa ( Hallia husku) kaikki vaimentimet ovat suunnilleen yhtä hyvin kestäviä. Yleensä niitä ei joudu vaihtelemaan.

    petep

    Kyllä inteernetti on monenlaista infoa täynnä. Jollakin  201  syö tulppia kuin heinää ja toisella menee jousia kuin leipää.

    Oma käyttö on ollut aika vähäistä ja ei ole onneksi vielä syönyt kuin bensaa. Kunhan vaan ei sahaaa tankkia ihan tyhjäksi niin  välttyy siltäkin häiriöltä että  pitää muutaman kerran vetäistä narusta ja vähän  houkutella ja taas mennään .

     

Esillä 10 vastausta, 111 - 120 (kaikkiaan 153)