Keskustelut Tekniikka Stihl 201 käyntihäiriö

Esillä 10 vastausta, 61 - 70 (kaikkiaan 153)
  • Stihl 201 käyntihäiriö

    Kylmänä ryyppy päällä 4-5 nykäsyllä herää sitten puolikaasulla käy vähänaikaa. Ei kuitenkaan yhtäkään lankkua saa poikki. Senjälkeen ei lähde mitenkään käyntiin samana päivänä. Saako bensiiniä liikaa vai liian vähän ?.

  • Jätkä

    Neljä milliä on vakiovastaus. Alkujaan kokeilin 4,5 millistä, kun katkoin niitä ohuita viiloja viilatessani. Se uppoaa hieman veto-sivulenkkiin, mutta se ei haittaa. Viila kestää paremmin ja purutila on isompi, joten se leikkaa kevyemmin.

    Suositukset ovat teräketjupakkauksen kylkeen painettuna.

    Hieman sama juttu on Raivurin terän kanssa. 6,3 millinen on parempi viilata ja tekee isomman kourun hampaaseen. Toki se voi jollekin Riisitaudin runtelemalle Harjavaltalaiselle olla liian raskas kantaa ja käyttää, mutta onhan hänellä Fysiikaltaan terveitä nuoria miehiä, joilta sekin homma onnistunee?.

    husku550xp

    Itse olen viilannut 4 millisellä. Täytyypä kokeilla tuota 4,5millistä viilaa. Minulle on aina uusi tieto terve tullutta. En vedä siitä herneitä nenään jos olen itse aikasemmin tehnyt väärin vaan olen kiitollinen siitä että tieto jaetaan muillekkin helpottaakseen tätä ruumillista työtä.

    Jätkä

    Suosittelen ainakin kokeilemaan. Minulla suurin syy sen kokeiluun oli sen nelimillisen katkeaminen aika monta kertaa. En käytä ohjuria omisa teroituksiaa muulloin, kuin ehkä koneella teroituksen jälkeen.

    Ne terät ovat olleet satunnaisella käyttäjällä ja on vedetty maihin. Tilhin ketju on niin hyvä ja hintava, että sitä kannattaa kunnostaa, jos kovakromi on ehjä.

    jees h-valta

    Kyllä tässä taas alettiin raivailla. Stihl 201:llä. En ole raivaussahaintoilija ollenkaan. Poltinpuukasaakin alkoi samantein taas syntyä.

    petep

    Työnteleekö Jätkä raivaussahan terän vapaalla kädellä vai jopa ohjaimen kanssa?

    Jätkä

    Vapaalla käytännössä aina. Minulla on oma teroituskone, jonka ostin hiljakkoin, kun ”pojat” sahailivat aluksi raivurillakin maihin. Sillä voi kätevästi hioa hampaiden päältäkin, jos on kovi vahingoittanut hampaiden kulmia. Jos terästä halkaisija pienenee millin – pari, se ei vielä oikeastaan tunnu missään.

    Koneella saa hampaat pysymään saman mittaisina. Koneella teroittamisen jälkeen viilaan ohjurin kanssa, että saan viilalle oikean aloituskorkeuden, eikä se koneen jäljiltä ole huipputeräväkään.

    pihkatappi pihkatappi

    Kattelin Kiinalaisilta noita varaosia ja sattui silmään tämä 201 sopiva kaasutin. Carburetor for Stihl MS171 MS181 MS201 MS211 haulla pitäisi mennä suoraan sivulle, lieneeko vuosimalli väärä, näkyi olevan 16 eurolla postilaatikkoon. Piti käyä katsomassa, kun Stihlin raivurin ilmansuodattimen hinta lähikaupassa nousi ja niinhän niitä saa kiinan pojilta 5 kapaletta yhden hinnalla ja 10 kun tilaa niin yksi ei maksa enää mitään.

    Metsuri motokuski

    Toivottavasti kiinan pojan suodatinpaperi on samanlaista kuin alkuperäisessä. Silloin kauppa on edullinen mutta jos paperi on jotain muuta niin säästö voi olla turha ja kulut loppujen lopuksi isommat moottorivaurion sattuessa.

    Itse käytän kesäkautena 1-2 suodatinta joten isosta säästöstä ei ole kyse. Viikottain puhdistan kuitenkin suodattimen paineilmalla.

    pihkatappi pihkatappi

    Jos Kiinalainen maksaa 1 euron ja lähikauppias tuplasi hinnan 4 -> 8. On tuo jo periaate kysymys, että ei osta ylihinnoiteltua tuotetta. 2 kuukauden välein nuo joutaa heittää roskiin, eli vähintään 4 kappaletta menee vuodessa, säästö tuolla kaavalla tosiaan melko pieni, alle 30 euroa/vuosi.

    Eli jos tuo Kiinan paperi päästää ilmaa paremmin läpi, voisi kone rikko olla mahdollinen tuosta johtuen. Aika näyttää, kulumaa on tuohon vanhempaan 460 Stihlin sylinteriin jo tullut, että lämpöisenä käy ja tosiaan eihän tuota tiedä kuin kokeilemalla.

    Minulla on tapana puhdistella nuo paineilmalla ja käyttää loppuun asti, jolloin ilmanpuhdistin on lopuksi jo ehkä tukkoinen ja tehot kärsii, euron suodattimen voisi vaihtaa paljon tiheämmin, joka toinen päivä suodatin vaihtoon ja puhdistukseen ja heti kun alkaa pinttymään lika pintaan niin roskiin.

    petep

    Tuli tässä taas mieleen että olisi aika hyvää palvelua jos liikkeillä olisi antaa kokeiluun  sahoja.  Joillakin on kuulemma sellainen palvelu että saa tuoda takaisin ja vaihtaa johonkin toiseen malliin.

     

    Olisi aika mielenkiintoinen kokeilla tuollaista 201-mallia päivän että onko se niin hyvä kuin jotkut väittää.

Esillä 10 vastausta, 61 - 70 (kaikkiaan 153)