Keskustelut Tekniikka Stihl fs 460 vai 490?

  • Tämä aihe sisältää 158 vastausta, 38 ääntä, ja päivitettiin viimeksi , sitten AvatarItämaan ihme toimesta.
Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 158)
  • Stihl fs 460 vai 490?

    Kumpi malli olisi parempi alaa opiskelevalle ja mahdollisesti ammattikäyttöön soveltuva? Onko 460 200 mm terävarustus riittävä?
    Onko 490 esim turhan järeä taimikon perkaukseen tai 460 alakanttiin ennakkoraivaukseen?

  • Iron Man Iron Man

    Hyviä ovat molemmat,mutta 490 on ehkä järkevämpi valinta sillä teet kaikki raivuut ja painoeroa ei ole paljoa mutta tehoissa on selvä ero.

    huski

    Itsellä kok 490:stä.Tuntuu reippaalta sahalta voimaa ja vääntöä on.Sahaus tyyli omien kokemuksien mukaan on pidettävä hieman rauhallisempana kun runko putki on ohuen notkee .On kerran pykinyt purkaan sahaa pitkittäis suunnassa että kytkin tai kulmavaihde potkaisi tyhjää.Huolto korjasi (kiristi)nyt pelannut hyvin pari viikkoo.Niin kaikkihan me sahaamme rauhallisesti – ei lyöden puuta poikki!!460:stä täytyy joskus kokeilla- 490 huippu yleis peli

    Rivinelonen

    490 tuli hankittua. Vasta kaksi tankillista sahannut. Ihan hyvin tuntuu ainakin toimivan m-tronikki systeemit.

    jakke

    490:nen ilman muuta.Teho riittää kaikkeen raivaamiseen,ja iso terä nopeuttaa hommia.

    Tiku

    Itsekin mietin samaa, että 460 vai 490 stihli?

    Nyt olisi tutulla myynnissä vuoden 2012 malli tuosta 490:stä 500 eurolla. Luuletteko, että saha on jo lopussa vuoden ammattikäytön jälkeen? Kulmavaihde ääntää hieman, mutta terä ei jumi.

    Gla Gla

    Itse en noihin laitteisiin käytettynä sekaantuisi. Uusi maksaa vajaan tonnin, josta alvin ja vuosimenojen vähennysten jälkeen jää n. 500 € maksettavaksi. Jos ostat käytetyn, jota saat korjata, olet jo tappiolla + se vaiva, mikä korjaamisesta tulee. Ja edelleen sinulla on käytetty laite, jota joku muu ei jostain syystä enää halua käyttää.

    Tiku

    Olen niin uusi metsänomistaja, että en ole vielä oikein perillä noista vähennyksistä. Alvin ymmärrän kyllä, mutta montako vuotta noita muita vähennyksiä saa?

    Tämä 500 euron saha, on alvillinen, eli se maksaisi minulle 400 miinus mahdolliset vähennykset. Siksi se minusta tuntuu erittäin houkuttelevalta, koska on käytetty vain vuoden ajan vaikkakin ammattilaisella. Kestihän saha Koneviestin testissäkin erinomaisesti vuoden ajan.

    Hoidettavana on muutamia kymmeniä hehtaareja taimikkoa eli joitakin kymmeniä tankillisia vuodessa. Siksi en viitsisi maksaa uuden hintaa, mutta en toisaalta ostaa edullisempia ja alitehoisempia mallejakaan työskentelymukavuuden vuoksi.

    Onko muita ajatuksia, onko vuoden käytetty 490 järkevä ostos?

    Petri Petri

    500 euroa vuoden ammattilaisen käytössä olleesta laitteesta vaikuttaa kalliilta ja riskaabelilta. Itse en ostaisi tuohon hintaa.

    Ostamalla uuden käytössäsi on kahden vuoden takuu ja tiedät kaiken olevan kunnossa. Sille kannattaa antaa jo painoarvoa.

    Rane

    Tarjoa kolmesataa kun kulmavaihde kerran ääntää.Sen kulmavaihteen saisi todennäköisesti takuuseen.

    Tiku

    Laskeskelin itse, että 500 euroa on tuosta liikaa. Jos vaikka kulmavaihde menisikin takuuseen normihuollon jälkeen hintaa alkaa olla aika paljon. Taidan päätyä uuteen 460:een.

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 158)