Keskustelut Tekniikka Stihl fs 460 vai 490?

Esillä 10 vastausta, 21 - 30 (kaikkiaan 158)
  • Stihl fs 460 vai 490?

    Kumpi malli olisi parempi alaa opiskelevalle ja mahdollisesti ammattikäyttöön soveltuva? Onko 460 200 mm terävarustus riittävä?
    Onko 490 esim turhan järeä taimikon perkaukseen tai 460 alakanttiin ennakkoraivaukseen?

  • eero heikki eero heikki

    Kyllä tosiaan enemmistö sahhoo stihlillä tämän seudun yhistyksellä,Antonin kanssa ollaan samassa yhistyksessä.

    petep

    Ois se mahtavaa kun saataisiin nämä muutamat pässinpäät samalla palstalle ja katsottaisiin kenen puut kaatuu ja minne kaatuu 😀

    jees h-valta

    Kunhan sais edes äijät pysyyn pystyssä. Senverran kostea kesä on tehtäväänsä tehny. Lakin hikinauhan allakin.

    Anton Chigurh Anton Chigurh

    Yhistyksen metsurija ovat nämäkin stihl-sahurit (sama sukunimi kuin minulla, todella kovia poikia työhommissa).

    Teetin paikallisella yksityisyrittäjällä raivuita parikymmentä hehtaaria (vanha mies ei ehdi enää ihan kaikkea itse). Tämän yrittäjän sahauskalusto oli husoppeja. Hyvin syntyi luokoa ja jälki oli myös laadukasta.

    Jätkä

    Molemmat merkit on edustettuna ”tallissa”. Ei puutu kuin sahaajat. Lisäksi yksi vanhempi versio – eli Partnerin 440 – ihan terhakkaassa kunnossa kaikkinensa. olen sen luvannut viidelläkympillä ilman valjaita, yhdelle sähköinsinöörille, hän kun haluaa hiukan hoidella taimikkoansa.

    No ehkä annan hänelle vanhat Tilhin valjaat, itse kun en tykkää niistä.

    trimmeri

    ”runko putki on ohuen notkee”  jaa, onkos 490 putkikin vielä samanlaista kuin pienemmissä stiileissä? Pitkällä putkella tuo notkeus on vielä pahempaa. Ruåttalaisten putket tais olla paksumpaa ja siis jäykempää? Esim. kunnon huskua on vaikea saada pitkäputkisena, stiilejä näyttäis olevan paremmin saatavilla, koska metsäkäyttöön riittää kulmavaihteen vaihto. fx555 huskyn ruohoraivurissa on turhan korkea kahvan kannatin. P*rkele kun olisin edes 10cm lyhkäsempi, niin olis KUNNON raivurin hommaaminen pirusti helepompaa.

     

    kuusessa ollaan

    Rx-versiot on huskuissa pitkäputkisia ja Fx lyhyt metsämalli, pitäis löytyä ainakin tilaamalla. Pohjoismaissahan raivureita käytetään metsätöissä, muualla ovat pensasleikkureita.

    Mitä olen kattellut, 490 on vahvemmalla runkoputkella kuin 460.

    trimmeri

    juu, tuota rxt-versiota tarkoitin. Tulee pitkästa aikaa hetki, jolloin kerkiää kauppojakin kiertelemään. Luulis kyllä, että onnistuis tehdastilaus fx555 huskysta tuolla ruohoraivurin pidemmällä putkella, tai sitte ei.

    Jätkä

    trimmeri. Eikös Huskulla ole ns. kehtoputki vaihtokelpoinen vastaavaan muuhun malliin.

    Minullakin taitaa olla yksi ”kehto, eli kahvankannatin ja kiinnikkeet runkoputkeen sekä kehtoputki, joka menee säiliön sisälle.

    Sen saisi halvalla, jos löytyy ja on sopiva. Postikulujen hinnalla lähtisi tarvitsevalla. On tosin Partnerin väreissä.

    trimmeri

    Kiitos vinkistä Jätkä, laitetaan mieleen.

Esillä 10 vastausta, 21 - 30 (kaikkiaan 158)