Keskustelut Tekniikka Tarvikekaasarit

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 42)
  • Tarvikekaasarit

    Mitkä on kokemukset noista kopioista? 10-40 eurolla niitä saa, mutta kannattaako kokeilla? Stihl 250 hörähtää ryypyllä käyntiin, käy hetken puolikaasulla ja sitten sammuu.

    Orkkis kalvot taisi olla 30€, orkkis kaasari vajaa satkun. Bensaletku näyttää ehjältä. Joko kokeilen uudella kaasarilla, tai sitten kaatopaikalle. 50€ on jo liikaa tuohon 10 vuotta vanhaan sahaan.

  • isänmaanparturi isänmaanparturi

    Sthil 064.Onhan tuo toiminut.Kalvosarja org ois maksanu enemmän.Pumppukalvo oli puhki ,kammion terävä reuna syynä.Tulvi kampikammioon.

     

     

    pihkatappi pihkatappi

    Ms200 stihliin tilasin Ebaysta Zama-kaasuttimen, maksoi postikuluineen noin 10 euroa, tilauksen toimitukseen meni noin kuukausi, Hongkongista tuli. Moitteetta on saha toiminut tuon jälkeen, vaikka en kyllä montaa päivää ole sahaa kaasarin vaihdon jälkeen käyttänyt, niin voin suositella kun mitään ihmeellistä tuossa ei ole.

    Pavekka

    Kiinan kaasareiden laatustandardit on toimivasta kelvottomaan.  Unohda kalvot,unohda kaasarit. Stefat noista menee joskus kiihdytyspumppu joskus bensa-tai impulssiletku.

    kkiila

    Jos olisi minun saha niin katsoisin ennen osien tilaamista että saha tiivis. Ei käy siten että uusi kaasutin paikallaan säädöt heittelee.

    Vastaava saha 400-500eur eli kuntoon laitto kannattaa minun mielestä, 50eur pieni raha siihen suhteutettuna.

    Kaasarin voi huoltaa eli kuluneet venttiilit, kiihdytyspumppu ja muut osat, kalvot, saa varaosia.

    Uusi zama, usassa stihl varaosana lähtien $25-40 eli tuosta voi katsoa norm hinnan, on ollut usein ebayssa

    Walbrossa ei ole kiihdytyspumppua, ei o rengasta ja mäntää. Ebay ym.

    Kiinasta walbron näköisiä, 10-15eur.

    Ennemmin kaasutin suoraan kiinasta kuin suomesta sama 3-4 kertaisella hinnalla.

    kkiila

    Bensansuodatin kannattaa vaihtaa muutaman vuoden välein sahoihin, jos sahaa xx litroja vuosittain. Ne pienet reijät tukkeutuu pikku hiljaa.

    Jätkä

    Kun konetta käytetään aktiivisesti, loppuu käyttö, ellei huolleta. Täällä tosin on ihme-veikkoja, joilla on ihmesahoja, ja joiden kohdalla huoltokustannukset voi tykkänään unohtaa.

    Mutta jos puhutaan ammattilaisesta, taikka pätevästä puoliammattilaisesta, pitää hän työvälineestään hyvää huolta. Jos ei esin suodattimia puhdista / vaihda käytännössä koskaan, niin aivan varmasti ne hirmuiset määrät, mitä on jollain pikkusahalla sahattu, kutistuvat muto-osaan, jos aletaan puhumaan oikein mitatuista määristä.

    Kuitenkin esim kaasuttimen kalvojen vaihtotarve on niin vähäinen, että tuo pumppukalvon puhkeaminen edellä, on ainoa sellainen, jonka olen kuullut, kerran on pumppukalvon läpät hakkautuneet niin, että niiden takia oli syytä vaihtaa pumppukalvo ja kerran säätökalvon keskellä olevan niitin kehä oli irti, jolloin se peltilätkä pyörähti paikassaan, kun sitä kokeiltiin. Neulaventtiileitä ja keinuvipuja on vaihdeltu.

    Varsinkin Tilhin tekemät Zama-kaasuttimet ovat hyvin heittelehtivää laatua. Uusissa sahoissakin saattaa olla aivan toimimattomia kaasuttimia ja Kiinasta voi saada samaa kaasutinta täysin toimivana – jopa kymmenen kaasutinta marmositiskin yhden kaasarin hinnalla.

    Onhan tuo hintakehitys järkyttävä: Kiinassa kaasuttimen teko maksaa euron, mutta sille pannaan hinnaksi kaksi euroa. Saksalaisessa tehtaassa kaasuttimia pistetään muovipussiin ja ”rahtikulujen” lisäämisen jälkeen kaasutin lähtee varaosina kympillä,  Suomen maahantuoja lisää rahdin ja kertoo hinnan kahdella, = kolmekymppiä, sitten se kiikutetaan piirimyyjälle ja hän lisää siihen rahdin ja kertoimen, = 70. Kaikelle lasketaan yrittäjän voitto  päälle ja sitten ALV.

    Euron kaasutin nousi sataseen kuluttajalle!

    Lenkopetäjä

    Voi saaha toimivan tai sitte ei.ite ainaki huoltasin alkuperäsen.

    sitolkka

    Kaupalla elää ja voitolla rikastuu.

    kkiila

    Osat on edullisia mutta en lähelle sataa euroa mistään alkuperäisestä kaasuttimesta maksaisi.

    2v on ollut yhdessä ms 200 testissä kiinalainen kaasutin,  ei ole kiihdytyspumppua. Samat säädöt, meinasin jo alkuperäisen toimivan myydä pois mutta antaa olla vielä.

    Vuosia sitten kun ostin toiseen husqvarnaan  niin se polttoaineletkun lähtö messinkinen putki oli kierretty väärään suuntaan. Kuva sähköpostilla ja koko kaasuttimen hinta 12eur tuli takaisin. Kiinalaisetkin oppii tuollaisesta ja laadunvalvonta nousee.

    Käänsin sen oikeaan suuntaan ja lukitteella kiinni. Se on ollut nyt 4 vuotta käytössä toisella.

     

     

    sitolkka

    Se ihmetyttää kovasti, että miksi Suomessa tehdään metsäkoneita. Saman koneen voisi tehdä todella halvalla Kiinassa. Kiinassa osataan jo tehdä hyvääkin ja kaikki komponentit olisivat vieressä. Jos olisin metsäkonefirman pomo, niin siirtäsin heti tuotannon Kiinaan ja myisin samoja koneita sitten Suomessa puoleen hintaan entisestä ja varmasti voittoa jäisi vähintään sama. Siinä veisi markkinaosuudet kaikilta muilta äkkiä.

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 42)