Keskustelut Tekniikka Tarvikekaasarit

Esillä 10 vastausta, 31 - 40 (kaikkiaan 42)
  • Tarvikekaasarit

    Mitkä on kokemukset noista kopioista? 10-40 eurolla niitä saa, mutta kannattaako kokeilla? Stihl 250 hörähtää ryypyllä käyntiin, käy hetken puolikaasulla ja sitten sammuu.

    Orkkis kalvot taisi olla 30€, orkkis kaasari vajaa satkun. Bensaletku näyttää ehjältä. Joko kokeilen uudella kaasarilla, tai sitten kaatopaikalle. 50€ on jo liikaa tuohon 10 vuotta vanhaan sahaan.

  • Lenkopetäjä

    235 236 isoveli

    Lenkopetäjä

    141 on huskun rimpulamalli.

    Pavekka

    Sekoilee…

    Jätkä

    Remie:”- Kaasauttajaan kannattaa tehdä mikroaalto pesu , noin 40€ jonka jälkeen toimii kuin uusi. Nyky bensiinit tukkii pikkuhiljaa kanavat, saha alkaa käymään laihalla ja särkyy.”

    -Vai mikroaaltopesu? En kyllä suosittele. Se voi käydä sekä kaasauttajan, että mikroaaltouunin terveyden päälle, se kun ei metallia siedä.

    Ennemmin suosittelen suorittamaan ultraäänipesun, joka minun pesurillani kestää kolme minuuttia ja voin sen tehdä kympillä + mahdolliset muut kulut.

    Ei sahan kaasuttimia tarvitse pestä jatkuvasti silloin, kun sillä on säännöllistä käyttöä.

    Kampikammion stefoista sen verran kokemusta, että niiden vuotamista voi tarkistella peitelevyjen ja painemittarin avulla. Yleensä ottaen ei niitä summassa kannata alkaa vaihtelemaan, ellei maksajaa ole tiedossa.

    Taitolaji sinänsä on selvittää käyvästä sahasta, vuotaako sen stefat, ja kumpi, vai vaihdetaanko suosista molemmat?

    Lenkopetäjä

    Piti tarkistaa atk:sta.näkyy olevan huskulla 140 muovihimmeli.ei oo kyllä tullu tuota mallia vastaan.

    Ola_Pallonivel

    Eli kannattaa koittaa kiinan kaasaria, ennen ku hävittää  sahan.

    Tosin voi olla myös stefa viallinen, oireet täsmää. Sahasin isoja pihakoivuja, jotka ei mahtuneet halkokoneeseen. Sahalla piti halkasta ja pätkiä, jolloin kuumeni  pirusti. Oireet alkoi tuolloin, ku tyhjäkäynti vaelteli eestaas.

    Nyt ollut pari vuotta käyttämättä. Tarkoituksena oli starttipilotilla hakea vuotoa, mutta kun ei pysy käynnissä.

    Kaasari oli likainen, mutta vikoja ei silmin näkynyt. Kalvot muuttaneet muotoaan jo tuon ikäisessä.

    Pavekka

    Ei niitä tefoja piloteilla tai cleanereilla kannata jaakata. Tarvii olla aika kypsä ennenkuin näkyy. Ja sitten kun näkyy,näkyy käynnistä muutenkin. Käyntihäiriöihin riittää pienikin vuoto joka ei näy mittarillakaan ellei osaa mitata. Kerran nyt puhutaan 250:stä ei sitä kannata edes mitata.  Vaihtaa stefat mittaamatta tai ajaa niine hyvineen kunnes kyllästyy sen temppuihin tai leikkaa kiinni. Tai sitten myy sen mulle..

    Lenkopetäjä

    Minä voin lahjottaa niitä sinulle jos tulee semmosia romuja vaihdossa.

    Ola_Pallonivel

    Pystyykö stefaa vaihtamaan purkamatta kampuraa, ulkopuolelta? Minä oon ollu siinä käsityksessä, että ei pysty.

    Pavekka

    Pystyy mutta siellä on mahdollisesti/todennäköisesti runkolaakeritkin kypsät ja oikeastaan stefat on niiden kulumisen seuraus. Niissä on käytetty ilmeisesti halpoja muovikehä laakereita.  Lisäksi kivampi laittaa kun avaa reilusti. Liikkeissä voivat vetää ulkokautta mutta vaatii öljypumpun irrotuksen. Sitä ei kannata tehdä. Voi olla hankala saada toimimaan uudestaan..

    Joo tänne vaan 250:ä vaihtostiiljeä..

Esillä 10 vastausta, 31 - 40 (kaikkiaan 42)