Käyttäjän 140ärrä kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 311 - 320 (kaikkiaan 380)
  • 140ärrä

    Akustot eivät ole hermeettisesti tiiviitä jo hengityksenkin takia (lämpösyklit kun aiheuttaisi paineenvaihteluita koteloon), eivätkä muutkaan laitteet ole kuin roiskevedeltä suojattuja. Syvään veteen ajaminen voi rikkoa sähköauton ihan siinä missä polttomoottorisenkin, eikä lasku ole ainakaan pienempi. Hyvä puoli on se, että vakuutusmaksuihin ei kummassakaan tapauksessa ole vaikutusta, koska moista hölmöilyä ei korvata.

    Esimerkkejä on jo palamaan syttyneistä sähköautoista tulvimisen seurauksena.

    140ärrä

    Tuommosen kun saisi myrkytettyä niin olisi kaikista paras jos vielä -19 hakattu. pihlaja ja haapa varsin ongelmallisia ja puulaji todennäköisesti kuusi jota tarkoitus laittaa. Jos mäntyä pistää niin silloin pitäisi kyllä haapa ruiskuttaa männynversoruosteen vuoksi.

    Itse asiassa raudusta olisi tarkoitus laittaa, vaikka hirvivaara onkin suuri. Karkea ja paikoin kivikkoinen maaperä, aiemmin ollut kuusella ja ne kasvaneet hyvin hitaasti. Luonnontaimia on joitain kuusituppaita, ja niiden latvakasvuilla ei merkittävältä osin tarvitse juhlia. Katsotaan miten käy. Hirvinauha ja Trico tulee olemaan käytössä.

    140ärrä

    Minkähänlainen kannon pituus pitäisi parhaillaan työn alla olevalla kohteella tehdä. 2019 hakattu, mutta jäänyt viljelemättä, joten ensi keväänä olisi nyt muokkaus ja istutus. Pihlajaa ja haapaa oikein mukavasti noussut ja nämä sitten turilaiksi syöty.

    Lyhyttä kantoa kyllä nyt laitellut, kun tuolla pitäisi vielä taimiakin käydä tökkimässä. Voi olla, että tuolla tullaan käymään vielä useammankin kerran, ennenkuin on metsä kunnolla alullaan.

    140ärrä

    Riippuu lannoitteesta, eikös tuhkalannoitteen voi levittää lumellekin? Booria ei tietenkään.

    140ärrä

    Niin, sehän on ihan selvää, että länsimaat ne hallitsee, mitä venäjällä tapahtuu. Laitetaan putler hyökkäämään naapurimaihin, kuskaillaan kolmansien maiden kansalaisia venäjälle ja sen sisällä edelleen sen ulkorajoille ja pakotetaan venäläiset rajavartijat päästämään ne läpi, vaikkei paperit ole todellakaan kunnossa jne. Kaikki vain siksi, että saataisiin Suomi Natoon ja isäntämaasopimus voimaan!

    Tämähän on ihan täysin järkeenkäypää, jos ei ole lammas.

    140ärrä

    Väittävät, että kun pitkä kanto lähtee vesomaan, ja sitten lyödään poikki, vähenee vesomisvoima selvästi. Itse on vielä testaamatta.

    140ärrä

    Onhan noita haaveita itselläkin ollut, mutta niin, että käyttäisi moottorikelkkaa ja parireen eturekeä (tukeva puinen malli, alunperin hevoskäyttöön tehty.) Päälle traktorikäyttöinen keskipakolevitin – joka sattuu olemaan jo, tämmöinen https://www.tori.fi/recommerce/forsale/item/11665746? – ja sitä pyörittämään joku paikallismoottori vaikka lumilingosta. Näin saisi lannoitettua niitä maastoja, joihin traktorilla ei pääse. Kun urat tamppaa valmiiksi, niin sujuvasti se tulee perässä.

    Voi olla, että jää tekemättä lopulta.

    140ärrä

    Akun riskit jo tiesitkin. Likan kaverin perreellä on volkkarin ID (olisiko kolmonen, en tiedä), ja siinä ainakaan luistonesto ei suostu edes yrittämään, jos liikkeelle pääsy edellyttäisi pienintäkään sutimista. Eteneminen loppuu tasan siihen, ja luistonestoa ei saa pois päältä, kuin irrottamalla jotain sulakkeita. Tämä ei toki ole käyttövoiman vaan valmistajan vika.

    Jos akun vaurioitumisriski ja suurempi paino (voi olla merkitystä kelirikkoteillä) jätetään pois, ei kai sähkö ole sen kummempi kuin perinteisemmätkään voimanlähteet. Minulle aivan liian kalliita, mielummin käytän rahat metsämaan hankintaan. Kulkuvälineinä viisi vuotta sitten 1700€:lla ostettu lava-mazda ja 14 vuotta sitten 5500€:lla ostettu Lancia.

    140ärrä

    Otsalampun olen laittanut kiinni kypärään 3M Dual Lock tarranauhalla. Helppo irrottaa ja kiinnittää. Museoautossa takarekisterikilpikin on kiinni sillä, ei tarvinnut ruuveja porailla. On siis itseensä tarttuvaa nauhaa, eli samasta pätkästä saa molemmat puolet. Ennakkoraivauksia olen otsalampun valossa tehnyt, äkkiä siinä kyllä suuntavaisto sekoaa, mutta saipahan tehtyä. Oli hoitamattomia kuvioita ensiharvennukseen tulossa, täysin umpeen ammuttu kuusia, pakko siis tehdä pakkasten aikaan, eli joulukuun puolella.

    140ärrä

    Maan reuna-alueella sijaitsevassa kylässäkin kuskattiin katujen lumet koiranjätöksineen ja kaikkine roskineen suoraan mereen häviämään, joten ei tuo tapa vielä mihinkään ole unohtunut.

Esillä 10 vastausta, 311 - 320 (kaikkiaan 380)