Käyttäjän 140ärrä kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 61 - 70 (kaikkiaan 274)
  • 140ärrä

Tuosta olen samaa mieltä, varsinkin jos tätä ihan normaalia metsätaloutta osaltaan käytetään korvaamaan fossiilisia lähteitä.

140ärrä

No en nyt itsekään tuota ihan varsinaiseksi ilmastotyöksi laske, kun paikalla kuitenkin oli metsä ennen hakkuuta. Ihan normaalia metsätalouden harjoittamista. Eri asia, jos olisi vanhaa peltoa tai joutomaata kyseessä.

140ärrä

Jopa komeita keloja näkee katkotun teköpökkelöiksi. Miksi ihmeessä?

Kuivunut vanha puu voi tiputtaa latvansa hakkuutöiden aikana koneiden tai ihmisten päälle. Hiljattain kuolleita näkyy jätettävän kokonaisinakin. Ja aukollahan tekopökkelöt ei auta kuin sieniä ja hyönteisiä, harvempi lintu niihin pesii. Harvennuksissa olen pyytänyt niitä jättämään joitakin. Seuraavalla kerralla tosin pitää antaa tarkennus, että lehtipuista.

140ärrä

Motosta voi tosiaan jäädä huomaamatta tuollainen kaluttu runko, eihän ne joka puun ympäri ajele. Kokemusta on. Siksi olen ennen hakkuita laittanut merkintänauhan viottuneisiin runkoihin, eli myös haljenneisiin tai salaman lyömiin.

140ärrä

Minä en laittanut noin korkealle, olisiko 130-140 senttiä ylempi, ja alempi sitten siihen puoleen väliin. Kuulemma joskus hivuttautuvat ali. Hangen yläpuolelle niiden kuitenkin pitää jäädä vähän lumisenpanakin talvena.

140ärrä

Paikalliselta riistanhoitoyhdistykseltä sain keltaista nauhaa, ja hyvää tavaraa tuntuu olevan. Venyy ennemmin, kuin katkeaa, ja tuntuu kestävän aikaakin.

Trico-käsittely ei kuitenkaan koiraeläimen järsimisintoa laannuttanut, vaikka nauhaan näkyy melko pysyvä jälki jäävänkin. Ehkä se inhottaa vain hirviä.

Männyn alaoksien syönti menee melkeinpä positiivisen puolelle, kunhan se pysyy niissä oksissa. Kuorta on toistaiseksi järsitty vain kuusista, ja siihen ei auta kuin raivaaminen lapualaisella.

140ärrä

Tuossa olisi lopputyön paikka jollekin opiskelijalle, kuinka tasa-arvoisuus ja puolueettomuus toteutuu julkisessa uutislähteessä.

140ärrä

Tuo oma nauhoitettu kuvio on sellaisella paikalla, että hirville se on ollut luontainen läpikulkureitti, joten pelkkä reunan käsittely tuskin olisi auttanut. Toisaalta se on kahden jyrkänteen välissä, joten kokonaan aitaaminen ei ollut tarpeen, riitti että aitasi kaksi sivua. Jäljet on aina menneet nauhan reunoja pitkin, mistä on nähnyt, että kiertämiseksi meni. Tuon nauhan repimisen takia olen männyntaimet käsitellyt silti Tricolla, ja tänä talvena siitä oli hyötyäkin, kun nauha oli toisesta päästä revitty alas ja hirvet menneet sisään. Toisen pään nauhasta olivat sitten kääntyneet takaisin. Koivuja eivät näytä talvella syövän.

140ärrä

Saisi olla, vappuna oli jo hakkuujämissä reikiä Pohjois-Savon korkeudella.

140ärrä

Yhden taimikon ympärillä on keltaista hirvinauhaa, ja jos se vain on ehjä, niin toistaiseksi sarvipäät on sen kiertäneet. Joku koiraeläin (isompi kuin kettu, pienempi kuin täysikasvuinen susi) vain tykkää ajoittain käydä silppuamassa niitä.

Esillä 10 vastausta, 61 - 70 (kaikkiaan 274)