Käyttäjän 140ärrä kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 71 - 80 (kaikkiaan 208)
  • 140ärrä

    Jos minä olisin ollut Putte, ukrainaa ja muutamaa muuta maata ei enään olisi ja jos nuo sähköverkot olisi ollut minun, olisin upottanut nuo laivat.

    Miksi nämä maat olisi pitänyt hävittää, ja kuinka onnistuisit siinä, missä putler on vielä pahasti vaiheessa?

    Tankkerin upotus Suomenlahteen paskoisi meidän omatkin rannat, mutta eipä sellaisten yksityiskohtien ole ennenkään annettu vaikuttaa venäläisissä toimintatavoissa. Pari tankkeria on katkennut Kertsinsalmessa, mutta homma jatkuu.

    140ärrä

    Missähän se venäläisen varallisuus piileksii?

    Lontoossa, Pariisissa, Berliinissä, Nizzassa…

    140ärrä

    Suomen laskennallisen hiilinielun kasvatukseen saattaisivat hakkuurajoitukset vaikuttaa, mutta kun sama määrä puuta hakataan muualta, mikä on vaikutus ilmastoon? Tiettävästi CO2 ei tunnusta valtioiden rajoja. Olisi leikattava kysyntää, ja vieläpä niin, ettei tuotteiden valmistuksen raaka-aineet siirry puusta fossiilisiin.

    Tästä ei julkisessa keskustelussa juuri puhuta.

    140ärrä

    Järki on jätetty pois julkista metsäkeskustelua haittaamasta jo aikaa sitten. Vai minkä mekanismin kautta on ilmaston kannalta kriittisen tärkeää, minkä valtion alueelta puu kaadetaan havumetsävyöhykkeellä?

    140ärrä

    Mutta ainakin täälläpäin metsäkonefirmojen autoina on lähes yksinomaan Toyotan maastureita. Mistähän johtuu?

    Toyotan maineesta iso kiitos kuuluu niiden huoltoverkostolle, eikä pelkästään Suomessa. Niillä on eri asenne huoltoihin, kuin kilpailijoilla – sen sijaan, että yritettäisiin päästä mahdollisimman halvalla, pyritään palvelemaan asiakasta. Homman merkitys näkyy selvästi, kun katsotaan vikatilastoista Toyotan malleja, jotka on samoja ja tehdään samoilla tehtailla esim. Citroenin, Peugeotin ja Fiatin kanssa. Myös Mersun Citan tuppaa olemaan luotettavampi Renaultin Kangoota, vaikka molemmat tehdään samalla tehtaalla.

    Paikallisella merkkiliikeellä on myös iso vaikutus siihen, mitä yrittäjät suosivat. Joillain seuduilla se on Toyota, joillain toisilla esim. Mitsu tai Ford.

    140ärrä

    Los Angelesin metsäpaloissa karrelle palanut Hiluxi vain hyrähti käyntiin.

    No on ne aika ihme vehkeitä, kun niissä ei edes letkut ja johdot pala! Hiluxia ei edes myydä jenkkilässä, joten se vielä nostaa tämän suorituksen arvoa entisestään.

    Varmaan joku kohta kertoo, miten Hilux aina vaan hyrähti käyntiin, vaikka oli monta vuotta unohtanut tankatakin?

    140ärrä

    Metsähallitus lopettaa hakkuut. Ja valtion budjettia paikataan lisäleikkauksilla. Siinäpä se.

    140ärrä

    Mitäs ne metsättömät valtiot ovat sitten käyttäneet vaurauden hankintaan? Ulkomaille hanttihommiin lähteneiden kotiin lähettämiä rahoja? Kun ei meillä täällä öljyä ja kivihiiltäkään ole.

    140ärrä

    Huikein kokemus oli Metsuri-merkillä myydystä ketju-laippa-paketista. Ei 20-senttistä koivua meinannut poikki saada, kun saha halusi tehdä U-käännöksen. Ei viilailut auttanut mitään, aina julmettu kampeaminen. Pistin varaston seinälle odottelemaan kantojen lyhentelyä ja muuta p**kahommaa. Jossain vaiheessa isäukko naureskeli hankintaansa. Saman paketin oli hankkinut, ja tasan samalla lopputuloksella.

    Archerin ketjuja on muuten tainnut tulla hankittua, uusia laippoja ei tuon yhden tapauksen jälkeen ole tullut, senkin korvasi Ryobin hajonneesta sähkösahasta otettu alkuperäislaippa ja ketju, jotka hoiti hommansa. Muuten ollut sahojen alkuperäislaipat käytössä, sen verran vähäistä ollut omat sahailut, ettei laipat ole kerenneet loppuun kulumaan.

    140ärrä

    Kyllähän sotainto vie Suomelta paljonkin varoja. Varsinkin tuo itänaapurin sotainto.

Esillä 10 vastausta, 71 - 80 (kaikkiaan 208)