Käyttäjän Ammatti Raivooja kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,251 - 1,260 (kaikkiaan 3,526)
  • Ammatti Raivooja Ammatti Raivooja

En väitä, että puukin laskelmat olisi väärässä mutta 2000- luvun alussa ajettiin autolla joka kulutti 10 litra bensaa ja nyt sama malli kuluttaa 5litraa mutta uusien autojen hinta on pysyny samana nii  jotainhan samalla rahalla saa enemmän. Et tämä laskenta ei ole niin yksoikosta et joku vertailu elintasoon käy kokoajan. Samalla ostovoimalla saa nyt huomattavan paljon elintasoa mikä on vaikeasti mitattavissa yksinkertaisella diskonttauksella.

Ammatti Raivooja Ammatti Raivooja

Se on totta, että on. Subjektiivisestä näkemyksestäni ja kokemuksestani prosenttiosuusdesta en silti tingi, vaikka niitäkin nähny.

Minä tein motti-ohjelmalla laskelmia, paras tulos kuusikossa saadaan kun ei tehdä varhaisperkausta vaan vain yksi taimikonhoito ja taimikonhoidon kemeroitahan ei ohjelma tietystikään laske niinkuin me kaikki tiedämme. Motti ohjelma on yhtä hyvä matematiikassa kuin metsälehden toimittaja.

Poolopaita, jesarilla ranteet kiinni hihoista ja kierros kaulan ympäri ja jonka jälkeen käännetään teippirulla. Kärpäset joko jää liimapintaan tai sitten kaulanvälistä yrittäessään liiskautuvat sisäpuolelle.

Tälläsen tulevaisuuden diskonttokoron spekuloiminen on varmasti ikuista. Mikä on metsän lainoitusaste hakattuna tai hakkaamattona, puustoisena tai puustottamana? Musta koron lisäksi vivullakin on merkitystä Silloin kun  tehdään oikeita asioita.

Lukematta ketjua ei tarvitse ymmärtää muutakuin, että taloudessa numero Uuno on valtionlainojen korko. Kaikki mikä on nyt yli 0% on  voittoa. Tässäkään ei ole mitään hämmästeltävää.

Parhaimpia metsänomistajia ovat he, jotka ovat ulkoistaneet kaiken metsänhoidon. Kokemusteni mukaan itsetehdyistä taimkikonhoidoista 95% on tehty huonosti mutta luulo ja asenne on, että ne ovat priimaa.

Tuli tuosta pihkatapin metodista mieleen et yks naapuri koivutti pientä viljelämätöntä peltoa ottamalla n. Metrisiä koivuja ojanlaidasta. Kyllä ne lähti hyvin kasvamaan. Ilman myrkkyä tai peittoja.

Öö, nauran ku ne luultavasti oli GLA:n koivut?

Yksi olennaisista asioista on järjestää vaihtoehtosyötävää 1-2metrin korkeuteen, jos ei onnistu kuviokohtaisesti niin asiaa pitää miettiä etukäteen tilakohtaisesti.

Tuolla mulla on yks kuvakin missä on miehenmittasta rehevää heinää istutettu vuosituhannen vaihteessa sormenpituisilla kesäkoivuilla ja oon varmaan 5-6 vuotta selittäny mitä pitää tehdä.

Aina on pärjätty hirvien kanssa kannan ollessa 10 molemmin puolin. Ne ei pärjää, jotka ei osaa. Mä en usko et kuusta on muuten pakko istuttaa. Vika on aina muualla kuin itsessä ku joku epäonnistuu.

Esillä 10 vastausta, 1,251 - 1,260 (kaikkiaan 3,526)