Käyttäjän Ammatti Raivooja kirjoittamat vastaukset
-
Kyllä aina yksi metakeskustelu kuuluu jokaiselle keskustelupalstalle. Tietysti aina ku ei miellytä voi itse kirjoittaa paremmin. Samat ihmiset täällä vastailee kuitenkin siihen tuhannenteen ”kannattaako puuta myydä” -ketjuun ni tulee vaa mielee et järvi on soudettu jo tyhkäks ajat sitten.
Eiköhän 2150 käytetä jo synteettistä puuta ja metsät voidaan ennallistaa luonnonmukaisiksi. Ja kyllä jääkausi viimestään tappaa juurikäävän täältä.
Hiki tuli jo ku luki tuon. Ei se glyfosaattikaan kivalta kuulosta. Parempi antaa tulla lajitelma pajuja ja muuta rikastuttavaa lehtipuuta. Kyllä eläimille ja hyönteisillekin tulee olla oikeita elinympäristöjä eikä vaan 2 haapaa kuusentaimikossa. JK:han ei tavoittele parasta tulosta vaan halua on metsän monimuotoisuuteen ja työn välttelyyn ja sit tulee mitä tulee.
Koska joku marraskuinen loskakeli voi olla nii k-k-k-kylmä että on mukava ku on kuivat ja lämpimät kädet. Onhan se ihan luksusta ku laittaa sadetakin sateella et ei oo ihan märkä. En tarkoita, että jatkuvasti tarviisi käyttää, mutta olisi edes yhdet 30 erilaisesta hanskasta.
Tein tuollaista pientä taimikonhoitoa autotunella 1,5ha /6h taukoineen, ei tullu jano ku ei kestäny lähellekkään 2 tuntia. Mulla ei kyllä ole turvasaappaita ku sahaan et jalka nousee nopeaa.
Lopetin aarrelehden tilauksen kun tämä metsuri testaa 30 paria hanskoja yksikään pareista ei ollu täysin vedenpitäviä. Mulla on varmaan 5 erilaisia hanskoja kumihanskoista lähtien. En ymmärrä miten joku ei voi tarvita täysin vedenpitäviä hanskoja joskus metsätöissä. Silloin päätin, että en enää ikinä tilaa aarrelehteä ku hyödytön minulle.
Polttoainesäiliöntilavuus 1 l
Polttoaineenkulutus
1 kg/hHusqvarnan sivuilta. kotisivulta kohdasta 545 autotune. Jos bensa painaa öljyn kanssa 0,8kg 1l niin kaikki voi laskea että se on 1h 15min. Tämä asia käy yksiin kaikkiin kokekmuksiin ketkä täällä on ilmoittanut kauan kestää 545autotunen tankki. Minä en usko artoa tai jätkää, että tankki kestää 2h.
https://www.husqvarna.com/fi-fi/tuotteet/metsanraivaussahat/545fx-autotune/967176501/
Tuossa Arton videolla olevassa kypärässä on tuo alkuperäinen muoviniskasuoja joka ei kestä 50ha pitempää jolloin se korvataan jollai kotoa löytyvällä.
Lämmemmässä kasvatetut mansikat on isompia ja mehukkaampia, niistä voikin maksaa vähän enemmän.
Meillä on aika hyvä ennustettavuus, että mansikkakakkuja menee tasaisesti häihin, hautajaisiin ja valmistujaisiin. Ajallisesti hajautettuna meillä keskihinta pysyy luultavasti samankaltaisena. Ajatus, että me aletaan spekuloimaan paljon mansikkakkuja on pakkasvarastossa ja milloin tulee isoja juhlia jolloin mansikkakakun hinta tietysti nousee, on ehkä huono. Lieneekö hyvä idea kuitenkaan poimia mansikoita vain silloin kun isoja juhlia ja mitäs jos ei ookkaan ja kaikki juhlat on peruttu?
Tuo 1h 15min on autotunen ohjekirja kulutuksen mukainen ja nornaalin raivausvauhdin kulutus. Kulutus kasvaa kun haluaa että terä on enempi liikkeessä ja käyttää isompaa terää ja liikkuu ripeästi. Sillon kun Husqvarna toimii niinkuin sen kuuluukin ja työtahti on reipas niin voi unohtaa nämä 2h tunnin tankilliset. Eti jostain vielä vanhanmallinen 545fxt.
Munien, kerman ja jauhojrn toimittajien pitäisi kanssa vaatia, että jauhoista saatava raha on seurattava mansikkakakun hintaa. Ei voi olla niin, että jauhojen hinta määräytyy markkinoilla mihin kukakin sitä käyttää vaan jauhojen myyntihinnat tulee sitoa mansikkakakun hintaan.
Oletko sahannut jätkä nyt varmasti molemmilla tarpeeksi ja pureutunut yksityiskohtiin?
Ostinko yhteen jonserediin sektorisuojaa Jonsered kaupasta ni ne joutu tilaamaan sen Ruotsista ja tais siinä muutama viikko mennä. Kyllähän siihen kävisi husqvarnankin mutta miksi kiusata itseään jo noin lähtökohtaisesti.
Netistä kun ostaa niin ei ole tälläsiä satasen tai kahden hintaeroja.