Käyttäjän Ammatti Raivooja kirjoittamat vastaukset
-
Nii ja kun hallitus päättää näitä edistää se tekee niinkuin metsänomistajat ovat halunneet.
Kyllähän tuota rummutusta sukupolvenvaihdosten helpottamisesta on rummuttanut nimenomaan metsänomistajajärjestö MTK ja hallitus on ollut asiassa voimakkaan lobbaamisen kohteena, että hallitus on väärä kohde. MTK se on nimenomaan nostanut vanhat metsänomistajat tikun nokkaan.
Mä keräsin isot läjät taas haaparouskuja vielä harventamattomista kuusikoista. Harvennuksen jälkeen ne häviää ku tulee metsästä ehkä paahteisempi.
”Lahtosen mukaan MTK:n lisäksi myös valtaosa sen jäsenjärjestöistä eli metsänhoitoyhdistyksistä ovat olleet vastahankaisia korvauskäräjille.
Lahtonen arvioi, että kartellia seuranneen korvaushankkeen vastatuuli johtuu Suomeen pesineestä rakenteellisesta korruptiosta.
”Tämä kaikki johtuu erittäin suuresta rakenteellisesta korruptiosta Suomessa.”
Rakeenteellista korruptiota on sitten MTK:ssa ja MHY:ssäkin.
Tuossa on ihan hyvä sivu ihmetellä http://www.edu.fi/viestinvalitys_ja_logistiikkapalvelut/kasitteet_ja_kaannokset/t
Ei vissii LV ja Jovain ole koskaan työskennelleet lähelläkään näissä työpaikoissa ja kovissa ytimissä mistä kirjoittavat. Kyllä se käsitya asioista olisi muutoin normalimpi niinkuin valtaosalla. Vähän liian ison pala tullu haukattua ja menny aaveiden jahtaamiseksi.
Nyt punnitaan miten tiukka ote MTK:lla on Tiilikaisen ja nähdään onko keskusta edistämässä biotaloutta ja alueellista hyvinvointia vai jarruttamassa sitä kehityksen tukkona.
Kuitenkin tiedetään, että kuusentaimien kasvuhaluja pystytään manipuloimaan esim. Lannoituksella niin mutuilulla vois arvella, että niillä taimilla on juurissa vielä ytyä lähteä vielä lisäkasvuun kun taas luonnontaimet on enemmän luonnollisessa tasapainotilassa, ehkä osasyy tai täysin metsässä. Tuossakin jos ois vertailukohtana muokkaamattomaan maahan istutettuja nii sais vertailukohtaa. Oletan, että ovat mättäissä?
Kun kyse ei ole kasvuhäiriöstä vaan kuusten normaalista tavasta kasvaa niin sanoisin, että elokuun puolessavälissä taatusti pituuskasvu on loppunut ja niihin tulee silmut. Tuo silmusta lähteny uus kasvu voi pysähtyä muutaman sentin kohdalla hyvin nopeastikin. Valon määrän väheneminen nyt saa ne talvehtimaan, ihan normaalisti.
Tässä ei ikävä kyllä ole kyse siitä, että metsänomistaja on pakotettu kasvattamaan kasvuhäiriöisiä kuusia hirvien takia.
Jaa. Ilmiö tapahtuu joinakin kesinä isommillakkin taimilla siis jollain 2-3 metrisillä, että kasvavat lisää kerran lopetettuaan, musta se ei ole kummallista. Voit olla ihan rauhassa niiden kanssa.
Ihan normaalia. Mullakin kuusentaimet kentällä tekeen jokavuosi silmuja ja kasvavat sitten lisää. Typpilannotus mulla eritoten herättää ne lisäkasvuun jos tarvii pituutta nihin lisää. Istutuksiin meneviin lopetan typpilannotuksen hyvissä ajoin kesällä. Kyllä mä oon niihin pituutta kasvattanu elokuun puolenväliinkin saakka.