Käyttäjän Ammatti Raivooja kirjoittamat vastaukset
-
Kasvakoot mieluummin korkoa puut 2 vuotta kasvamalla ku alkaa miettimään mistä sais maapalasen, lunta ja puruja jos ostaa maajussilta talvihakkuun ja puiden toimitus sanellaan kesäksi.
Koska maataloustraktori on koko villakoiran ydin kun maajussit korjaavat talvisin halvemmalla puuta mettistä mutta heitä ei tässä korruptoituneessa systeemissä päästetä kilpailemaan. Metsäkoneet on määrätehokkaita mutta tyhjän panttina talvella olevat maatalpustraktorit ovat halvempia puunhakkuussa ku ne on jo jokatapauksessa ostettu vaikka eivät yhtä määrätehokkaita. Noin niinku lyhennettynä miksi maataloustraktori on tän jutun ytimessä.
En tiedä miksi isojen koneiden kysyntä kasvaa kokoajan, oiskohan sen takia, että hinnat on polettu alas? Noh, kyllä pieni maanomistaja on vahvoilla sanelemaan hintoja ”vapaassa” kilpailussa.
Noh, vanhoissakin on tosi kovakuntoisia kavereita, jotka lyö nuoremmat laudalta.
Mun normaali 6,5h tunnin päivä on 6 tuntia saha käynnissä ja 5x6min taukoa.
Mä raivasin tänään 6,5h taimikonhoitoa hehtaarin ja ehdin vielä tunnin välein jutella sullekin. Löysin kyllä kuopan ja reiän siinä muovilätkästä mut se on kulumaa mistä saha hankaa, että onse sahausta nähny.
Yksillä xt valjailla oon sahannu ainakin 3 vuotta aina ku on keliä eikä mitään.
Päänsärkyä, huonoa oloa, kaliumit hävinneet kuivaneesta kehosta jonka seurauksena kramppeja, 4 tunnin päiviä yhdellä tauolla? Ei mun kuppi teetä.
Mitkä helteet? Eihän tänä kesänä ole ollut edes kuuma. Vimekesänä piti 30 asteessa siirtyä ennakkoraivauksille et jakso päiväsaikaan tehdä sen 6-7 tuntia. Ainiin, ja tuota kuvassa olevaa kuusentaimikkoa mistä aloittajan kolmentit löytyy niin tekee hehtaarin päivässä. Se tosin vaatii tunnin jälkeen pienen tauon, että tahti pysyy hyvänä ku ei jaksa kahta tuntia sahata putkeen tarpeeksi vauhdikkaasti.
Varmaan vika käyttäjissä.
Vissii Oregon powersharp, ei kokemusta mulla.
Ite en oo juuri pakoputkia rassaillu ku ei oo tukkeutunu. käyttäny vuosikausia teboilin 2t mixiä. Isoissa kannuissa kiva kantaa ku paljon menee. Löylyä sahalla mieluummin ku kiukaalle. Ostin Shellin V-poweriakin, ei tullu mäntä kurkkaamaan kuka siellä käskee, vähän olin pettynyt.