Käyttäjän Ammatti Raivooja kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,571 - 1,580 (kaikkiaan 3,526)
  • Ammatti Raivooja Ammatti Raivooja

Kemerlakihan on nyt sellanen, että pitää odottaa 7 vuotta varhaisperkauksen välissä. Täälläpäin jos jää odottamaan 7 vuotta jos perkauksen tekee alle 2.1 metriä niin sitten niitä tuhoja vasta tuleekin. Jos siis tavoite on tehdä metsänhoitosuositusten ja kemeran ehdoilla. Luulis metsäviisastelijoiden tietävän vähän paremmin. Männiköissä tietysti perkaus on aina aiheellinen aikaisemmin. Tosiaan ei ole montaa paikkaa missä täälläpäin olisin nähny koivujen alle tuhoutunutta 2 metristä kuusikkoa. Kasvun menetyksiä taas olen nähnyt kuusen taimikossa, joissa on tehty metsänhoitosuositusten mukainen varhaisperkaus metrin mittasessa taimikossa ja odotettu seuraavaa raivausta se n. 7 vuotta.

Ammatti Raivooja Ammatti Raivooja

Ennen oli kemeran raja min pituus 2.1metriä. En nyt vielä siellä sellasta sanoisi tuhoutuneeksi mutta totta, että voi olla monelle isännille liian haastava pala. Minäkin olen monet tehny perästä kun isäntä on saanu pienen reiän siihen vähän pälle kakskolmemetriseen taimikkoon.

Siis sinulla on ollut palkkasuhteessa metsuri ja olet tehnyt työsopimuksen? Metsuriyrittäjähän ei liity tessiin mitenkään.

Korjattu kirjoitusvirhe

Mulla on kirjanpidossa laskettuna autonkäyttökustannukset niin niistä on tullut vähän päälle 40 centtiä, sen halvemmalla ei minusta kannata sopia.

Onhan se jotain 0.45 tai 46 centtiä. jos kahtena päivänä käy vaikkapa sata kilsaa reissu tuleehan siitäkin jo rahaa.

Ostitko vaatteet ja varusteet palkkasuhteessa oleville? Paljo oli kilometrikorvaus?

Ootko ollu työnantajana ja maksanu metsurille tessin mukaista palkkaa? Et ole niin ei kannata tessistä puhua metsuria palkatessa taimikonhoitoon.

Vai kallista, saanen tiedustella, että monta kymppiä puukista olisi reilu korvaus hehtaarin raivauksesta?

Kun vaikkapa taimikonhoidosta jää maksettavaa 120e ha niin onko se paljon vai vähän rahaa? Musta se on vähän rahaa. Mutta toisenlaisiakin näkemyksiä on, että se on paljon rahaa ja metsänhoito kallista ja palkat ihan överiä. Metsänhoidon kalleudesta pauhataan, onko asia tosiaan näin, että 120e on paljon rahaa?

Siinähän se onkin kun minun ei tarvii. Laita viittaus missä niin olen kirjoittanut?

Esillä 10 vastausta, 1,571 - 1,580 (kaikkiaan 3,526)