Käyttäjän Ammatti Raivooja kirjoittamat vastaukset
-
Tuo borrelioosin lisääntyminen koskee ilmastonlämpenemisen johdosta koko pohjoista pallonpuoliskoa, että voiko kaikkea ihan ihan selittää pien9etojen tappoprikaatilla.
Ku laitetaan 50 astetta lisää ulkolämpötilaan ni alkaa poikimaan nuo pikkusahat täyskaasulla.
Tää alotus oli hämäävä, että heti ois voinu sanoa, että tarkoituksena ostaa 2 autoa: se parempi uus auto ja c5.
Mä oon tehny 2,4 kw sahalla kaikki mitä tarvii, isoimmat puut mitä nyt kahta puolelta saa 13″ laipalla. Nii vähän on moottorisahalle käyttöä tuon enempää ei harrastelija minusta tarvii.
Tuossakun tein taas vaihteeksi kuusikon alusraivausta ja kääpästä oli niin oli niin heräsi kysymys, että millä tavalla arvometsä tutkii aluspuiden kunnon? Tottakait he tutkivat tapauskohtaisesti puiden kunnon?
Aika hyvä nillittää kuvista, itse lähettää kuva jossa ei ole kuin kuusentaimia ja puhua sekametsästä. Tuosta kuvasta jo näkee, että yhtään tukkipuuksi kasvavaa mäntyä tai koivua tolle alalle ei ole tulossa. Miksi puhutaan vain hyönteisistä ja tuulituhoista? Koska kaikki me tiedämme, että noihin kuuseentaimiin tulee monenlaista lahovikaa kun noita isompia puita aletaan poistamaan.
Meikäläinen on varastoinu kierrätyspaperia rakennuksen seinään missä ne saa olla ainakin 50 vuotta.
Parilla rantakohteella käytettiin vinssiä talvella. Puita vähän ja loppu käyttö polttopuina, että ei jatkoajettu niitä mihinkään toisessa maasto niin hankalaa, että puut piti saada lähemmäs kulettavaa reittiä. On sille käyttöä vieläkin.
Nii ja vaikka ois ettinytkin niin on heitetty vait arveluita mitä on ollut meneillään ja onko mitään rikollista tai epäeettistä tehty. Mitään todisteita ei kellekään monesti ole,ja vaaditaan tarkkaivaisuutta sillä metsäpuolella on toimijoita, jotka tekevät bisnestä näillä tarinoilla.
Miettikääpä miten vähän uutisoidaan, että nyt on löytynyt päivänselviä tukkeja kuitukasasta, mikä metsäyhtiö riskeeraisi maineensa piilottelemalla tukkeja, joista ei ole epäilystäkään laadunpuolesta. Se marginaalinen hyöty olisi mitätön seurauksiin verrattuna. Tuon ymmärtää, että tukkeja sinne laitetaan niinkuin torparilla, että muutama tukkia ei erikseen ajeta palstalta mutta niistä silti maksetaan tukin hinta.
Karttaselain. 40eemeliä per vuosi.