Käyttäjän Ammatti Raivooja kirjoittamat vastaukset
-
Mites tuo vaakasylinteri, johtuuko männän hankaaminen sylinterin alalaitaan ja pilalle siitä, että sahalla on sahattu liikaa vaaterissa e. polttopuita?
Onko viljelykoivikon pystykarsinta järkevää kun ruskotäpläkärpäsiä on kuitenkin kaikkialla?
Ostin itse betonia, makso 200e/m3. kaveri ostaa betonia maksaa 170e/m3. betonia saa parilta toimittajalta. Hinnoista ei varmasti sovita mutta hinnat ovat aika samoja. Miksi käyttäisin aikaani hintoja ”kilpailuttamalla” kun tiedän, että iso ja vahva kaveri saa parhaimman diilin kuitenkin? Minkä hinnan minä siitä maksan ei ehkä ole täysin sama kun jotain prosentteja menee välistä mutta halvemmaksi silti kuin pieni ihminen sitä itse saa. Kuka on tomppeli, se joka luulee itse saavansa paremmalla hintaa vai se joka nojaa suurempaan?
Nii tuo elävien oksien karsinta on tehtävä kesällä tai voi tulla väri- ja lahovikoja.
Ittellä ollu bilteman kone joka on ihan ok laittaa homma alulleen.
Hieno tarina, mutta ikävä kyllä huikeasti ylimitoittu hirvien vaikutukset. Minkä takia hirvikantaa ei ole laskettu jo ajat sitten jos se aiheuttaisi kaikki asiat, joita täällä keksitään? Koska oikeassa elämässä hirvituhot eivät ole niin merkittäviä.
Puolet pienistä taimikoista, kolmasosa varttuneista taimikoista ja viidesosa nuorista kasvatusmetsistä on hyvässä metsänhoidollisessa tilassa. Ei ole tarpeeksi perusteita puuttua pientä harmia aiheuttaviin hirvituhoihin, entisiäkään ei hoideta eikä niistä piitata.
Itte ottaisin husqin jos pääasiassa tekis koivua ja stihlin jos tekis enemmän kuusia ja mäntyjä. Mut jos ei olisi sahaa ennestään niin ottaisin molemmat koska itse tarvitsen vähintään 2 sahaa, toinen varalla vikojen.
Enpä tiedä tuosta harmaalepästä, voisiko kyse olla kulinaaristen makunystyröiden kehittymättömyydestä sillä minä nään metsissä kaltattuja leppiä alueilla, joilla olisi yllinkyllin muutakin syömistä?
Metsäkeskuksen tilastojen mukaan kuuselle uudistettiin Lounais-Suomessa n.65% ja männylle n.30% vuonna 2014. Vertailun vuoksi Pohjois-Savossa n. 80% kuuselle ja 20% männylle. Molemmissa oli koivun osuus muutamia prosentteja.