Käyttäjän Ammatti Raivooja kirjoittamat vastaukset
-
Ei edes Itä-Ukrainaan?
Oisko se, että Venäjä ei ota pakolaisia vastaan vaan yrittää ratkaista ongelmat paikan päällä?
Joo no, jos oisin itsekkin ISIKsen alueella ni lähtisin v*tuub hinnalla millä hyvänsä. Suomalaiset eivät ole rasisteja tai xenofobisia, vaan kateellisia. Ajatellaan, että heille valtio maksaa kaiken ja he vain lököttelevät. Näin varmaan osin onkin. Suomen tulisikin ottaa mallia suuresta ja mahtavasta Neuvostoliitosta miten asiat hoidettin kun ihmisille tarvittiin töitä, asuntoja ja peltoa. Kolhooseja pitkin Suomea. Mitä järkeä on maksaa tuottamattomille pelloille tukia tai tuskailla myymättömien autiotilojen kanssa. Uutta virtaa maaseudulle pakkolunastuksilla! Perunamaat ja porkkanamaat mamuille käyttöön, kyllä Suomeen porukkaa mahtuu, kunhan vain johtajisto olisi autoritäärisempää, vähän niinkuin Putin tai jostainhan sitä väestöjen siirtojen oppia voisi opiskella.
Raivaaja tekee töitä sunnuntaina samalla palkalla kuin arkenakin. Viinapiruko se nykyään tahdittaa ihmisten arkea kun ei porukka lappaa kirkossa entiseen tahtiin ja kristilliset elämäntavat ovat muutenkin häviämässä mutta silti sunnuntai on ”pyhä?”
Sunnuntaina keräsin itsekkin 2kg/h puolukkaa käsin työpäivän päätteeksi, ei huono, oisin saanu tukulta 2€/h.
Kuka on ensimmäinen joka sanoo, että minä olen valmis maksamaan Raivaajalle sunnuntaista tai arkipyhästä tuplapalkan?
Täällä on ollut minun muistini varassa kesäkuun puolessavälissä yli 15 vuotta sitten 14 astetta pakkasta yöllä. Silloin muistan, että ruskisti kuusia yli 2 metriä. Särky yks laite missä minulla ei ollu ku pelkkää vettä pakkasnesteen sijaan syylärivuotojen takia kun en uskonu, että siihen aikaan se enää haittaisi.
Uutiset kertovat Putinin vievän Assadille huipputeknisiä sotatarvikeita. Eiköhän Syyriassakin koita rauhan aika kun Putin hoitaa homman himaan. Assadia ja Isistä vastustava porukka on niin pieni, että chaansseja, että länsimaiden ajama tie ratkaisisi mitään. Tosiasiat on tunnustettava, kaikkea ei voi saada.
Arabia lopetti saviruukkujen valmistuksen Helsingissä ja oliko 130-140 sai fudut. Muumimukit tehdään Thaimaassa. Ei kai kenenkään tarvitse kysellä onko thaimaalaisilla työmotivaatiota ja ovatko he kiitollisia pienestäkin palkasta. Kyllähän tuon viikonloppuna raivaamassa huomasi, että siellä ei ollut kuin minä ja thaimaalaiset(samalla kuviolla). Sahan äänikin kaikuu kauas, ei kuulunu pärinää. Mihin maahan verrataan arabian työvoimakustannuksia? EU:sta ei olisi pitkät rahtimatkatkaan Suomeen.
Onko jeessin suunnalla mg:n raivaaja/istuttajat yrittäji vai palkollisia?
Oliko muuten jees palkkametsureiden palkka sillä tasolla, että kannattaa heillä teettää metsänhoitotyöt?”Pudasjärvellä torilla oli päivällä kaksi ihmistä vesisateessa.
Torilla olleet Palvelualojen ammattiliitto PAMin jäsenet Maritta Koivula ja Eija Ikonen sanoivat, että tulossa oli ollut isompi porukka, mutta vesisateen vuoksi suurin osa päätti jäädä töihin ja osa mennä kotiinsa.”
Tais tulla tuhnu mielenosoitus kun vässykät jäi sisälle kun kurja vesisade pilasi tunnelman. Piti taistella eduistaan mutta sitten vesisade. Mutta ei metsässä. Ei, siellä sitä raivattiin vaikka välillä tuli vettä reippaasti. Kyllähän tuo vähän haittasi kun tiheän metsänpohjalle ei tullu kunnolla valoa kun taivas oli niin musta.
Siellä se porukka ahtautu täälläkin kaupungilla mielenosoitusbusseihin. Itte raivaamassa. Mä joka päivä töitä teen, joka ainoa aamu seitsemäksi meen.