Käyttäjän Ammatti Raivooja kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,371 - 2,380 (kaikkiaan 3,526)
  • Ammatti Raivooja Ammatti Raivooja

Nuoria kuusia varsinkin Pohjois-Savossa tappanutta mustakoro-nimistä sienitautia levittää hyönteinen, selvittivät Luonnonvarakeskuksen tutkijat. Luonnonvarakeskuksen metsäpatologit havaitsivat mustakorotuhojen yhteydessä merkkejä ruskokiiltokääriäisistä.” MT

Onko tämä nyt ratkaistu?

Ammatti Raivooja Ammatti Raivooja

MTK:n sijoittama summa Kuopioon on ainoastaan symbolinen, mutta silti hesarin toimittaja jakso kirjoittaa höpöhöpöä.

1800 kuusentaimea on maksimi mitä hehtaarille kannattaa varata. Toteutuneet istutusmäärät on 90% 1600-1800.

Uusi hallitus joutuu ottamaan juhannuksen tienoilla kantaa EU komission pakolaisten taakanjako sopimukseen eli tarkoittaa välimeren ylittäjien jakamista muihin jäsenmaihin Italiasta. Noh, tämä tulee kaatumaan ilman suomalaisiakin mutta mielenkiintoista on, YK:ssa ajetaan kansojenvaihtoa EU alueelle. Väestö ikääntyy ja syntyvyys pienenee.

Replacement Migration:
    the report considers replacement migration for low-fertility countries, Europe and EU. Replacement migration refers to the international migration that a country would need to offset population decline and population ageing resulting from low fertility and mortality rates.

Kansojenvaihtoraportti löytyy YK:n sivuilta: http://www.un.org/esa/population/publications/migration/migration.htm

Miksi maapallon väkimäärä pitäisi kasvaa. Luulisi, että ilmastonmuutosta ja muuta saastutusta parhaiten torjuttaisiin niin,että länsimaissa väestö vähenee luonnollisesti. Viime vaaleissa vihreillä oli sloganina uusi Suomi. Pitäisikö siihen vielä lisätä myös, että uudet suomalaiset? En tule koskaan ymmärtämään vihreiden logiikkaa.

Elämä on. Varmaan talvella saat parhaimman tarjouksen joltakin. Tällein kiireisimpään aikaan noita pikkuhommia, jotka pilaa tuottavan päivän, saatetaan hinnoitella vähän yläkanttiin.

Ei siihen ei niin paljon selittäviä tekijöitä ole etteikö myös haluttaisi pitää tukinhakkaajat pois metsistä, joten samaa asiaa se osiltaan on.

Hankintatyön järkevyys on myös toisen ketjun asia mutta asian periaate on täsmälleen sama. Siitä ei voi rankaista, että mhy tekee sen vain paremmin.

Tämä on ihan normaalia monellakin alalla, että kysytään alihankkijoilta tarjouksia ja sitten mietitään tehdäänkö itse vai otetaanko muualta.

Vain järjestäytymällä puunomistajat voivat taistella oligopolista markkinaa vastaan ja valtakirja tekee mhy:stä suurmetsänomistajan, jolla on paremmat asemat. Kukaan metsänomistaja ei tätä asiaa lähtisi ajamaan tai siinä kusisi ainakin rankasti omiin muroihinsa ja EU:ssa ja Suomessa suhtaudutaan penseästi siihen, että pönkitettäisiin lisää muutamien määräävää asemaa markkinoilla. Ei tässä kukaan huolissaan ole, että asian suhteen mitä muutoksia tulisi.

Metsäyhtiöt ovat ajaneet hankintahakkaajat pois tukkimarkkinoilta. Tukista saa tienlaidassa saman hinnan kuin jos firman motot olisivat tehneet ne? Tämä ei varmasti tunnu firman motomiehiltä epäreilulta. Omia etujahan tässä ajetaan eikä reiluutta.

Minä voin pyytää tarjoukset ja vielä sen jälkeen harkita teenkö puut hankinnalla vai ostanko korjuun firmalta tai tehdä naapurin miehelle valtakirjan joka minun puolesta saa tehdä ne itse hankinnalla jos siltä tuntuu. Tai naapuri voi palkata jonkun yrittäjän tekemään ne hankinnalla. Tässä ei ole mitään epäreilua, naapuri tekee vain sen minkä minä Itsekkin voisin tehdä. Minä nään tarjoukset ja voin tarjousten jälkeen tehdä itse halvemmalla. Ei tähän järjestelyyn ole kenelläkään mitään mahdollisuutta puuttua. Ja valtakirja ei tilannetta muuta.

Kuka on uhri mehtäukon sanoin?

M-kirjain tipahtanu 2 kertaa humustahnasta, joten se ei voi olla sattumaa ja humustahna tehdään humuksesta.

Esillä 10 vastausta, 2,371 - 2,380 (kaikkiaan 3,526)