Käyttäjän Ammatti Raivooja kirjoittamat vastaukset
-
Venäjä palautti Porkkalan saaret jo 1956 kun ei maa-alueilla ole sellaista merkitystä kuin maailmansotien aikana. Venäjän iskander-ohjusjärjestelmä kattaa koko Suomen ja niiden osumatarkkuus on 1-2metriä. Mitä järkeä Suomessakaan lisätä puolustusmenoja kun ei sadoilla miljoonilla vuodessa saada mitään millä puolustautua nykyteknologialta ja toisaalta niin mitä ihmettä Venäjä tekisi Suomen maa-alueilla? Nykyiset sota-asiantuntijatkaan ei keksi mitään syytä mitä Venäjä tekisi Suomen maa-alueilla. Puolustusmenojen lisäämisessä on yhtä paljon järkeä kuin Kreikassakin puolustusbudjetissa. Mitä ihmettä Kreikka tekee 1,5miljardin sukellusveneillä, jotka se osti Saksan pakottamana Kreikka tukipaketti1 kohdalla, mutta mistä Kreikka oli itse sopinut ennen kriisiä?
Mä muistelisin lukeneeni jostakin, että kun puu on tosi vanha niin sen aineenvaihdunta tai hengittäminen tai miksi sitä sanotaankaan tuottaisi enemmän hiilidioksidia kun sitoisi sitä. Oon yrittäny ettiä tätä tietoa löytämättä sitä uudelleen.
”Euroopan unioni on lähihistorian mittavin ja menestyksekkäin yhdentymishanke”
”EU lanseerasi vuonna 2009 itäisen kumppanuus -ohjelman, jonka tarkoituksena on tuoda kuusi entisen Neuvostoliiton maata eli Ukraina, Moldova, Valko-Venäjä, Armenia, Azerbaidžan ja Georgia taloudellisesti ja yhteiskunnallisesti lähemmäs unionia sekä samalla rohkaista niiden sisäisiä uudistusprosesseja antamatta niille kuitenkaan varsinaista jäsenyysperspektiiviä.”
Moldovassa on Itsenäiseksi julistautunut Transnistria jossa on Venäjämielinen enemmistö ja joka haluaisi liittyä Venäjään. Venäjään liittyminen on sikäli hankalaa, että Transnistrialla ei ole maarajaa Venäjän kanssa. Sinne pitäisi luoda käytävä Mariupolin kautta. Siinä saisi kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Moldova ei missään rapauksessa hyväksy Transnistrian irrottautumista Moldovasta. Tässä onkin EU:lla mahdollisuus saada ripuli roiskumaan lähentymällä Moldovaa.
Mitä mieltä Puun takaa, onko EU:n politiikka itä-euroopassa vakautta luova vai sotaa lietsova kun se lähtee entisen neuvostoliiton alueelle laajentumaan? Ja parantaako tämä politiikka EU:n ja Venäjän suhteita?
Stubbi sanoo, että Venäjän kehitys ei ole sellaista kun hän haluaisi. Venäjä on automaattisesti paha kun se ei vastaa EU:n ja kokoomuksen käsityksiä siitä minkälainen Venäjän pitäisi olla. Suomestakin on viimeksi Katainen käyny Bilderberg -kokouksessa luomassa maailmanjärjestystä, jossa ylikansallinen eliitti päättää asioista kuulematta ”roistovaltioita.”
Eipä oo tullu ajateltua, että jättäis tekemättä asioita sen takia kun ensiharvennuskuitu on niin halpaa. Sillein tietysti voisi ajatella, että tukkisadosta ei itse ehdi hyötymään, että sen takia jättäis tekemättä. Metsänomistaminen ei olisi pitkällä aikavälillä välillä kannattavaa niin metsäpalstat olisivat halvempia ja niille ei olisi ottajia. Metsäpalstat pitäisi vaan ajaa kitisijöiltä oikeisiin käsiin.
EU:n pitäisi tunnustaa erilaisten sivilisaatioiden erityislaatuisuus sillä sen kulttuurimarxistinen tapa toimia missä kaikkia yritetään ajaa samaan Yhdysvaltoja mielistelevää demokratiamuottiin ei ole toimiva. Kylmän sodan jälkeisessä maailmassa pääasiallisia konfliktien syitä ovat ollet toisistaan poikkeavien kulttuuripiirien yhteentörmäys sivilisaatioiden rajavyöheillä. Itä-Euroopassa ortodoksiset muodostavat oman sivilisaationsa ja Euroopan rajoilla muslimit ovat kanssa oma sivilisaationsa. Euroopan ei missään nimessä tulisi yrittää laajentua Itä-Euroopassa tämän sivilisaation alueelle mikä on Venäjän ja Euroopan rajavyöhykkeellä. Se on verinen tie se. EU:n tulisikin myöntää virheensä epäonnistuneestä yrityksestä laajentua itään, joka on seurausta transatlantisesta impearialismistä mikä on johtanut tarpeettomaan verenvuodatukseen. Kuinka moni valtio on muuten oikeasti itsenäistynyt kansainvälistä lakia noudattamalla? Krimillä Venäjän toimet turvasivat rauhan ja tarpeettomalta kapinallissodalta vältyttiin ja kansa sai itse demokraattisesti päättää kohtalostaan.
Metsänomistajien keski-iän ollessa 60-vuotta niin kuinka moni niistäkin ehtii saamaan vielä ensiharvennustuloja. Kuinka moni ajattelee, että taimikonhoitoa ei kannata tehdä kun sitten olen 80-90-vuotias ni en saa ku 50x 15e mut heti tekisin jos hinta olisi vaikka 25e? Mä luulen enemmän vaikuttaa se, että siitä ei itse ehdi enää hyötymään ja voi nekin rahat laittaa omaan hyvinvointiin. Paljon on niitä hakataan mutta ei hoideta tapauksia.
2015 yli 90 vuotiaita on 40 000 ja 2050 180 000. Siinä pystytään jo roikkumaan metsänomistajina paljon pitempään ja metsiä pantataan vanhuudenturvana, siellä ne on sitten hakkaamattomana ja hoitamattomana säilössä pahanpäivänvaralle. Toinen on lihavuusepidemia mikä on levinnyt tännekin. Vuonna 1979 varusmiehet oli historian parhaimmassa kunnossa ja taimikonhoitojen huippuvuodet on osunut sinne 80-luvun alkuun. Tänä päivänä ihmiset ei ole ikinä olleet yhtä surkeassa kunnossa. Oliko, että miehistä on huonokuntoisia 87% tai jotain sinne suuntaan. Jos kattoo n.60 vuotiaita ukkoja ni on tynnyrimahaa tosi monella. Ei paljoa fyysinen kuntokaan riitä enää hoitelemaan. Mitä aina joskus tulee näitä isännän aloittamia vastaan ni touhu on loppunut muutaman aarin jälkeen.
Poliittisella satiirilla on paikkansa yhteiskunnassa. Eipä tuo minusta kovin hyvää kuvaa anna minulle jos joku aikoo olla kaiken kepeän arvostelun ja satiirin yläpuolella. Kenelle jäi positiivinen kuva Olli Rehnistä ku se lähti ovet paukkuen eikä jääny kuuntelemaan vanhoja vitsejä?
No onhan siellä ollu kaikki poliitikot presidentti ehdokkaista lähtien. Uutisvuotoa kattoo 700-800 000 ihmistä viikottain, että se ois voinu aivan hyvin luoda positiivista imagoa siellä koko kansalle. Varmasti tämä Tervo ei ole ainut pettynyt joka ois halunnu nähdä siitä muitakin puolia. Tosin vähä on kyllä Tervo on oikeassa kun ei tee tai sano mitään niin ei voi olla kovin väärässä. Hyvin haljuiksi on jääny näin mielipiteet ja linjaukset siltä. Osa suosiosta pääministeriksi johtuu siitä, että se on vähiten huono kun muut on munannu kansansilmissä. Minulle jäi ainakin Päivi Räsäsestä posittivisempi kuva ohjelman jälkeen, että ehkä se ei olekkaan niin kauhea niuhottaja.
Katsoin samanohjelman kuin Panu. Pitäähän sitä tietysti katsoa tietäen sen propaganda kanavaksi mutta on siellä haastateltavana ihan oikeita asiantuntijoitakin, myös paljon amerikkalaisia ja Venäläisiä ei poliitikkoja. Mutta ihan hyvä katella muutakin kuin länsimediaa.
Mä oon kattonu teeveestä russia today kanavaa ja sieltä tulee ihan järkeviä juttuja vaikkakin pitää olla uskomatta ihan kaikkea. Obama on pitää Russia Today kanavaa boko haramin ja isiksen tasoisena uhkana maailmalle. Iltapäivälehdet Suomessa syöttävät angloamerikkalaista propagandaa kenenkään kyseenalaistamatta. Lähtökohtaisesti russofobiset iltapäivälehtien lukijat eivät kyseenalaista mitään ja pitävät Suomenkin mediaa puolueettomana. Venäläiset lentää 60-vuotta vanhoilla ydinpommikoneilla Itämerellä. Joo kuulostaa kauhealta mutta eikait niitä ydinpommeja enää lentokoneista pudoteta. Kohta Suomalaiset niin rähmällään amerikkalaisten suuntaan, että epädemokraattinen vapaakauppasopimus TTIP, jonka ainut tarkoitus on palvella 1% Amerikan rikkaista, on läpihuutojuttu. Kohta tulee vihapostia natolobbareilta niinkuin joku sanoi kun joku sota-asiantuntija anto ainoan puolueettoman ja järkevän kommentin Iltalehden kommenttiosiossa.