Käyttäjän Apli kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,431 - 2,440 (kaikkiaan 2,445)
  • Apli

    Juu eilen soitti koneyrittäjä ja sanoi että harvennushakkuu alkaa maanantaina melko sanotaanko vetelällä palstalla jonne ei asiaa muutoin kuin nyt, hieno juttu, pakkaset tuli just sopivasti saadaan vanha kauppa loppuun ja harvennukset hoidettua pois… Ensiviikolla sais jos sataa luntakin nyt maa jäätyy nopeasti, samoin järvet.

    Apli

    Hyvä että vapo myi sahat, kun hommaa ei osata parempi luopua, ja myydä sellaiselle joka osaa.. Timppa oikeassa Hankasalmi on hyvä esimerkki tästä, nyt voi versowoodin kanssa käydä kauppaa tukkileimikoista heillähän on tunnetusti hyvä katkonta… Minä uskon sahaukseen, se keskittyy nyt suomessa osaaviin käsiin ja vielä tulee aika että suomeen rakennetaan sellutehtaiden lisäksi suursahakin ja pari uutta kartonkikonetta. Pakolaiskriisi edes auttaa tätä niille tarvitaan asuntoja, sekä iranin vapautuminen öljyn myyntikiellosta, suomalaisilla on ollut aina hyvät suhteet sinne ja kun jossain vaiheessa alkaa öljyn hinta nousta niin avot.. Vapo keskittyy pellettiin ja turpeeseen, vapo on aikanaan itse pilannut turpeen maineen, ollaan oltu kuin valtio valtiossa ei ole välitetty vesiensuojelusta mitään, nyt on paskat housussa ja pakko hoitaa hommat kuntoon ja hyvä niin!

    Apli

    Kyllä minäkin olen lannoitusta harjoittanut salpietaria männikköön ja nykyään varsinkin rakeistettua tuhkaa olen käyttänyt ja todennut hyväksi, varsinkin tähän rakeistettuun ja lisäaineistettuun tuhkaan olen positiivisesti yllättynyt sen vaikutuksesta puuston kasvuun sitä on moni naapuri käynyt ihmettelemässä ja todennut sen hyväksi.. Muuten raivuuta ja taimikonhoitoa niin kyllä suomessa puuta riittää toivotaan että keväällä saadaan kuopion sellutehtaan rakentamispäätös.

    Apli

    Tuskimpa saadaan sidottua kuidun hintaa sellun hintaan ja ehkä hyvä niin sillä sellun hinta myös vaihtelee suht paljon.. Mitä tulee metsäliitoon niin jäsen en ole, toki hyvän tilin olen tehnyt metsä boardin osakkeilla joskus(: Myös UPM:ää käy aikanaan ”kiittäminen” että metsäliitto pelastui läheltä konkurssia, UPM kun osti metsäliiton pois fray bentosin sellutehtaasta ja metsäliitto sai kipeästi kaipaamaa rahaa velkojen maksuun.. Iloinen olen metsäliiton nykyisestä menestyksestä, Jordan on hyvä johtaja ja Äänekosken rakentaminen on hieno juttu kaikille metsänomistajille. Vielä kun saadaan Kuopioon sellutehdas niin johan on kuidulle kysyntää, toki painetta latvaläpimitan nostoon se tuo lisää..

    Apli

    Elikkä vanha hyvä neuvo tulee vielä yhä tärkeämmäksi.. Kilpailuta joka ainoa leimikkosi ja vertaa tarjouksia voit yllättyä! Tätä olen itse noudattanut pitkään, vaikka minulla onkin metsäpalvelusopimus yhden kolmesta suuresta kanssa.

    Apli

    Pikkusen olen erimieltä tosta metsähallituksen puun lähinnä tukkien paremmuudesta… Vuosia seurannut metsähallituksen touhuja suht läheltä koska omatkin maat sijaiseen paikka paikoin heidän naapurinaan.. Tukkia kyllä tekevät niin kuin muutkin, mutta katkonta välillä sanotaanko mielenkiintoista, järkyttävät kuitukasat riippuu tietysti leimikosta. Muutenkin heidän touhunsa riipaisee välillä vanhan metsämiehen sydäntä, hakkaavat aukoiksi todella usein myös nuoria parhaassa kasvuiässä olevia metsiään, joskus kysynyt että mitä järkeä on? Vastaus ollut että kun koneet lähellä niin aukoksi menee..

    Apli

    Tuntuu nyt talvi alkavan keskisuomessa hienoa… Pakkaset ollut varmasti kaikkien märkä päiväuni, talvesta tulee todella lyhyt, viikko pakkasta ja sitten lunta niin pääsisi koneet kuusikoiden harvennuksiin niitä riittää..

    Apli

    Sahateollisuudelle pitää saada lisää potkua nyt kun tulee lisää rajusti kysyntää kuitupuulle selluteollisuuden investointien myötä, sinänsä asia ymmärrettävissä.. Mutta luulen että tähän löytyy kompromissi mitataan jatkossakin kuoren päältä mutta latvaläpimittaa nostetaan hiukan esim sentillä tai sitten siirrytään kuoren alta mittaamiseen mutta latvaläpimittaan ei kosketa..

    Apli

    Tuli alkuviikosta oltua erään kolmesta suuresta yhden hankintapäällikön juttusilla ja huokauksia oli välillä molemmilla… Miten jatkossa kuusikon harvennukset hoidetaan? Heilläkin ns talvikorjuukohteita on varastossa kolmen vuoden verran, metsäteiden huono kunto oli yhteinen huolenaihe kanssa.. Nytkin Jyväskylän korkeudella talvi todella onneton…Mitä aion itse tehdä asialle, tiet kuntoon, puhtaiden kuusikoiden kasvatusta vältän, reheville maille koivua, karuille mäntyä.. Jos tarvetta kuusikoiden harvennuksille talvella pyrin ne tekemään itse hankintana, yksi harvennus ja päätehakkuu.. Kesäkorjuu lisääntyy ja talvella koneet seisoo niin kuin nytkin homma on kääntymässä päälaelleen halusimme sitä tai emme, karu todellisuus..

    Apli

    Ennen eli vielä jokunen vuosi sitten katselin aktiivisesti metsäpalstoja ympäri keskisuomen maakuntaa mutta kun ikää tulee enää lähinnä omien palstojen läheltä olen jättänyt tarjouksia jotka ei ole mennyt läpi, mielestäni metsän hinta ainakin keskisuomessa on karannut käsistä lienee vaikutusta uudella Äänekoskella? Asuntoja mietin yhteen aikaan, mutta osakkeet tuntu helpoimmalta.. Nyt seuraan aktiivisesti sekä suomen että varsinkin norjan markkinoita, ja etsin etupäässä pieniä, hyvin johdettuja yrityksiä joiden epäilen tulevan jatkossa ostetuiksi tai kasvattavan osinkoa.. Välillä on tullu takkiin, se kuuluu asiaa, mutta mukavaa touhua, vaatiii tietysti istumista jonkin verran tietokoneen ääressä.. Pankin kutsuun tulla keskustelemaan heidän tuotteistaan yleensä rahastoja kieltäydyn aina ne on mielestäni rahastusta.

Esillä 10 vastausta, 2,431 - 2,440 (kaikkiaan 2,445)