Käyttäjän Apli kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 3,361 - 3,370 (kaikkiaan 3,665)
  • Apli

Kuitupuun hinnan nousu on alkanut ja se jatkuu vuosia, vain paperitehtaiden isot lopettamispäätökset sen voisi katkaista, metsänomistajana on aika hymyyn..

Apli

Kyllä hyvin hoidettuja harvennuksiakin pystyy helposti muutaman vuoden odotuttamaan ei siinä nyt niin helposti vahinkoa synny… mä uskon että nyt se kannattaa..

Apli

Varmasti Kuopiossa pohditaan riittäiskö puuta myös heille ja mikä olisi hinta, tehdashan olisi suht suuri jos rakennetaan. Jännä nähdä mitä 2 muuta tekee…

Apli

Omistajille tarjotaan rahaa.. luulisi niiden myyvän, joko Jesse myi?

Apli

Omistajat myykää nyt ja heti. Me muut myymme myöhemmin paljon kovemmalla hinnalla, puusta on pulaa nyt ja jatkossa. Hintojen nousulle ei näy loppua.

Apli

Talvi jatkuu mukavasti, Lunta paljon, kelirikkoleimikoita koittavat ostaa jos niitä jostain löytyy, hinnat vähän nousseet, jopa koivukuitu kelpaa eli kaikkia ostetaan… Kuusitukki edelleen halutuin, siitä saa tarjouksia kaikilta ostajilta… Koska maassa ei ole routaa, ja lunta paljon, toiveissa suht pitkä ja kylmä lopputalvi/alkukevät ja sitten kuiva kesä. Moni tuttava saanut talvileimikot myytyä, suurin osa niistä tehty, pikkusen joutuneet loput patistelemaan korjuuta, kevät on oven takana. Itselle tulossa puukaupoista välivuosi, tiedossa keväällä raivuuta reilusti. Upm arvio 30milj/ekua kun puut ”väärässä” paikassa, metsäliitto varmasti ainakin sama luku, stora kuulemma vähän pienempi..   No on varaa, yhtiöiden tulokset todella vahvoja. Odottanut päätöstä Kuopion hankkeesta, kuulemma lähiaikoina tulee päätös siitä..

Apli

Siihen saa pienen puukaupan tehdä, rahat menee Metsäliiton kuluihin ei muiden…

Apli

Tapana ollut muutama leppä jättää jos yleensä mahtuu kasvamaan, jotenkin se istuu sinne sekaan ja silmään…

Apli

Minä olen käyttänyt 2v kuusentaimia, joskus Mhy: n kautta joskus yhtiöiden, hinnoissa ei eroa eikä kyllä laadussakaan, männiköt menny konekylvöllä… Koivua olen istuttanut teiden varsille polttopuuksi ei muuten, ne kuokalla, kuuset putkella.

Apli

Tuossa on pöydällä kahden Mhy:n jäsenmaksu, ja taas mietitään mitä tehdään no maksetaan ne taas… Sinänsä pikkusen ehkä hulluutta, kun olen myös kahden metsäyhtiön sopimusasiakas, samat palvelut saa niiltäkin… Jostain kumman syystä Mhy:n korjuupalvelu ei ole pärjännyt viimeaikoina kun puukauppoja olen kilpailuttanut… Mikään hyväntekijä Mhy ei tänään ole, niillä oma tehtävä ja henkilöstö joka pitää elättää ja jäsenet sen tekee, minäkin, jäsenmaksut kuitenkin vielä verrattain inhimillisiä, mutta korotusvaraa ei kyllä ole muuten seuraa totaalinen jäsenkato.

Esillä 10 vastausta, 3,361 - 3,370 (kaikkiaan 3,665)