Käyttäjän arto kirjoittamat vastaukset
-
550 xp ja g palasivat suomen hq sivuille. Siis ne entiset mallit.
Pojat tekivät jossain vaiheessa suppiloita mopon kaasuttimen imupulelle aukko ajosuuntaan, perustuu aika pitkälle patopaineeseen, jolla saa toki ainakin kaikki itikat ja roskat ……Joo ja tietty tehot lisäntyy…..samaa tekee pikkunaskalit laittavat polkupyörän takarenkaaseen (räpättäjän) hankaa pinnoihin tulee ääni….Ajelevat rinta rottingilla kuin 1000cm motukalla.. Olen rakentanut muutaman turbokoneen junnun kanssa nuoruudessa hrrastetiin remmiahtimia v8 sekin tuttuja juuttuja nykyään menee jammun kelkkojen kanssa paljon aikaa tietty turboilla nekin. Eli tiedän todelisesta turbosta jotain ja miten niissä saadaan tehoa
Arto löytyy paljonki autoja molemmilla ahtimilla….Kerro esimerkki…Koska remmiahtimen ahtopainetta voi säätää (välityksiä vaihtamalla.) pyörii se ahdin vikkelämmin. Vie moottorin tehoa sen ahtimen pyöritys, Jota pakokaasu turbo ei tee.
Esim joissakin autoissakin on remmiahdin, joka mättää ilmaa imusarjaan ja samassa myllyssä saattaa olla turbo, joka alkaa ahtaa vasta kovemmilla kierroksilla. Puhutaan jopa tuplaturbosta, mutta näissä se on vain yksi ahdin ja yksi turbo……….….remmiahdin suljettu alumiini osa jossa kaksi kierukkaa ahtaa ilmaa sylintereihin…..EI käytetä pakokaasuturbon kanssa ,,,Tupla turbo tulee yleensä pikku ja iso turbo yhdessä. Koska iso ei herää pikku kierroksilla. sitä voi vauhditta pikkuturbolla…..Jokainen 2t moottori saa ilmaa vauhtipyörän siivistä ::::Kokeile jätkä sitä putkea kun saha käynnissä… Sieltä ei juuri tule ilmaa, kaasutin saa sieltä sen tarvitsemansa ilman imulla. Sinne ei siis ahdeta ilmaa vaan sitä kone vetää mitä tarttee puhtaana, Ja tutustu koneisiin ennen kuin puhut soopaa.
arto. Selitäppä, mitä Huskun suunnittelijat ovat suunnitelleet, kun he nimittvät tuota puhaltimen kehältä lähtevää putkea ja sen toimintaa Injectioksi? Mitä se Injectioi ja mihin?…….selko suomella kutsumanimi tälle.Air Injection®
Keskipakovoimalla toimiva ilmanpuhdistusjärjestelmä vähentää kulumista ja pidentää suodatinten puhdistusvälejä. Jonsered käyttä samasta turbo…Kumpikin on kutsumanimi samalle puhdistusjärjestelmälle. SIIS KUTSUMA NIMIKyllä nyt joku saa oikean puupää tittelin….On ulalla kuin kuu taivaalla…..Ei uskoisi aikaihmiseksi…..Todella tyhmää -Tuota toimenpidettä kutsutaan ahtamiseksi, vaikkakin Ruotsalaiset kutsuvat sitä ruiskuttamiseksi ? ? Kutsu sinä olet ainut maailmassa joka sitä noin kutsuu….ihan huuhaata.
Turbo
Jonseredin ainutlaatuinen turboilmanpuhdistus poistaa imuilmasta jopa 97 % sahauspölystä ennen ilmansuodatinta………Menisikö jakeluun…..Ei mitään tekemistä kaasuttimen kanssa. Eli ei ahda sinne paineella.arton mukaan ei ole turbo eikä ahdin, …..Se ei ole ahdin vaan ilman puhdistin , ei ahda minnekään ilmaa vaan puhdistaa sen vapaana virtaavan ilman isoista roskista.. eikä ole sopimuksia kuten artolla että pitää kehua vaikka ei kehuttavan hääppöisellä sahaisikaan…….Mitäs juuri itse teet KEHUT VALTAVASTI kuin kestävä se on.
Kisatulpat ovatkin 2 – 3 numeroa kylmemmät lämpöarvoltaan, koska ne tulpat kuumenevat niin rajusti, että ne lämmön takia hajoavat. https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/cool-power-30pros-heli-low-smoke-1-gal-3-7l-polttoaine …….Siinä oikea kisa poltto aine ei hajota normitulppia ollenkaan…..Syttyy paineesta ja lämmöstä. Tämmöistä meikä käyttää.Hehkulla 100 % tulpalla 60/40 bensaa Ja saha karjuu.
arto:”-Virtalaite vika. Heikko kipinä.”……..Kerotaan tarinan samaa vaivaa valitti yksi sahanomistaja kuljettanut sahaa huollossa mitattu virtalaiteet kaasutin putsattu sahasi pienkone pensalla….toi minulle sahatiin halkoja aika meni kipinä. vaihtoi tulpan taas pelasi. Kokeiltiin minun sahaan sitä mykkää tulppaa sehän pelasi….Vaihdoin siihen uudet virtajutut. Kokeili vanhalla tulpalla se pelasi. Nuo sähköjutut ei näy kylmällä koneella aikansa kestää sitten heikkenee , Niitä moni huolto ei huomaa.