Käyttäjän arto kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,661 - 2,670 (kaikkiaan 3,775)
  • arto arto

Muistaako Arto millaiset säädöt on 555fx:ssä.?? …..mulla vanhassa 555fx nyt h 1.30 l 1.15 Auki sahattu paljon nyt 2 sahana ja isoille metsille.

arto arto

Kyllä soppa maistuu jos litra menee 1h7min. 555fx sisään ajo säädöillä kuluttaa vähempi. 10 liran kanisteri bensaa saa kannella metsään joka päivä. sama suutin versiona 3-4l päivässä.

arto arto

Autotunen kehittäjä kertoi. niitä pitää huollata liikkeissä samoin kuin autoja. Niitä päivitetään joka huollossa. netistä löytyy oma päivitys laite omalle koneelle. On vain aika hinnakas. sillä voi sitten ohjelmoida itse.

arto arto

Vielä meiltä löytyy lunta kelkkailla. Tänäänkin monta tuntia meni kelkkaillessa. Rovajärvellä meikäkin ojasi tykkitulta.  Luonteeltani olen lauhkea en harrasta väkivaltaa. Me suomalaiset olemme tasa-arvoisia kaikki minun näkökulmasta…….En käytä ravinnoksi metallia….Monena aamuna päivä alkaa kainulaisella talkkunalla…..Eli uloste ruskeaa. Mitä pöntöstä olen katsonut……itään minua ei saa matkalle millään. Aina suunta muualle. Naisista mulle riittää kotimaassakin menoa. Mutta vielä oma kulta on riittänyt..

arto arto

No eipä siellä ole kunnollista metsäopetustakaan…….Onhan täällä paljon fiksumpaa kuin siellä.

arto arto

Voi jo heti sanoa että tuo arton leimikko on menossa kovaa vauhtia pilalle. Ei uskoisi että metsäalan ammattilainen antaa metsänsä tuollaiseen kuntoon päästää. Kohta se onkin siinä kunnossa että kun sen harventaa ja seuraavan myrskyn jälkeen tuulenkaadot korjaa niin on valmis siemenpuu männikkö kasvamassa……………Heitetään toinen vaihtoehto….Viereisen metsäyhtiön metsä. harventivat 1 harvennuksella nätin männikön tuli yksi myyntipuu per runko….Nyt siellä ei ole yhtään puuta lumi vei ne viimeiset talvella……….harkinnassa jos ei harventaisi sitten 20v päästä aukoksi. tuuli ei vaikuta kyseiselle kuviolle. Muutama neliökilometri metsää ympärillä. meillä kasvaa metsä hyvin…periaate miksi myytä tikkua kun voi myydä tukkia.Niillä se tili tehdään.

arto arto

Kaikki jonkin mielestä väärin, kaikki mitä kirjoitan sama virsi…..

arto arto

Ai niin sinä tiedät kaiken…..Pitihän se arvata.

arto arto

Jokainen tyylilään…..Meillä kasvatetaan laatua. Tulossa pylväs männikkö lopuista. Osto miehet tykkää.

arto arto

Mikset arto tee itse laatuharvennuksena, talvellahan on aikaa touhuta ja ei kai sulla menisi kun viikko/hehtaari tuossa ……Joo….Mutta koneet meilläpäin tekee. On mukavampaa kuitata tili kun muu tekee. Männikkö ikä 40v Kyllä niistä jo tukki tulee. runkoluku 2000kpl/ ha Ei siis enskaa. Ei niillä rikastu.

Esillä 10 vastausta, 2,661 - 2,670 (kaikkiaan 3,775)